رای مردم نسبت به نامزدهای تعیین صلاحیت شده «حق الناس» است/خدا را شاهد می گیرم که در مورد حوزه های انتخابیه فقط میبد را مد نظر نداشته‌ام + عکس

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: رهبری انقلاب، رای مردم نسبت به نامزدهای تعیین صلاحیت شده توسط دستگاه های قانونی کشور را «حق الناس» می دانند و این فتوای فقهی رهبری معظم انقلاب نشان از اهمیت صیانت از این حق الناس را دارد.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در دیدار با هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات پیش‌رو که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: همه دست اندرکاران و هیئت های نظارتی و اجرایی انتخابات باید تلاش کنند که اطمینان مردم و نامزدهای تایید صلاحیت شده در مورد صیانت و مواظبت از رای آنها جلب شود و مهمترین وظیفه ما این است که رای مردم که حق نهفته‌ی خدا، نظام اسلامی و انقلاب را در خود دارد، صیانت شود و این را وظیفه ای شرعی و الهی بر خود بدانیم.

وی با اشاره به این موضوع که کسی حق ندارد در مسیر تعیین شده قانونی اعمال نظر شخصی کند، افزود: ترقی، پیشرفت، امنیت و آرامش کشور به واسطه همین موضوع انتخابات و مشارکت مردمی حاصل شده و دشمنان نظام اسلامی همان طور که از چند سال قبل توسط سعودی‌ها بیان می شود، هدفشان از بین بردن این امنیت و آرامش است.

وی با اشاره به برخی خامی‌ها برای نادیده انگاشتن پیشرفت‌ها و ترقی کشور در سال های بعد از انقلاب؛ ادامه داد: شاخصه های نظام اسلامی همین پیشرفت و ترقی در سایه انقلاب است که برخی آن را مورد هجوم قرار داده اند و برای بی ثبات کردن ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

امام جمعه میبد بیان داشت: انتخابات مهمترین چیزی است که به کشور آرامش می دهد و باعث نو شدن جریان مدیریتی کشور می شود و این احساس خوب در مردم به وجود می آید که انتخاب آنها چقدر می تواند در سرنوشت کشور تعیین کننده باشد.

وی تصریح کرد: دشمن به جز نا امن کردن کشور در اغتشاشاتی که نمونه آن به تازگی اتفاق افتاد، هدف بلند مدت دیگری را در این زمینه پیگیری می کند که با سلب اطمینان و اعتماد مردم به نظام اسلامی، مشارکت آنها را در انتخابات کم کند، و این موضوع را به نوعی عامل فروپاشی و ناامنی در کشور هم می توان تعبیر کرد.

عضور فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: همه ما از جمله روحانیون، دانشگاهیان، آموزش‌وپرورش و سایر ارگان های مسئول باید تلاش کنیم که مشارکت مردم فراتر از چیزی که بوده و به میزان بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد صورت بگیرد و این موضوع در شهری مانند میبد که شرایط بسیار بهتری را نیز دارد، از اهمیت بیشتری برخوردار است و ما باید شهری الگو در مشارکت حداکثری باشیم.

 

فقط میبد مد نظر ما نبوده است

وی با اظهار تاسف از نهایی نشدن موضوع حوزه های انتخابیه استان یزد در این دوره از مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم این موضوع در دوره جدید مجلس مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد نابرابری هایی که موجب تضعیف شهرهای کوچک استان می شود، نباشیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: خدا را شاهد می گیرم که در مورد حوزه های انتخابیه فقط میبد را مد نظر نداشته ام، و ۶ شهر جنوبی استان را که احساس بی عدالتی و نابرابری در آنها وجود دارد و تا حد زیادی نیز حق دارند هم مورد توجه قرار داده ایم.

وی بیان داشت: درست است که در مرکز استان جمعیت بیشتری وجود دارد اما این موضوع نباید موجب ناحقی در حق شهرهای عزیز دیگر استان مانند بهاباد، تفت، مهریز و … شود و امیدواریم این موضوع در مجلس آینده به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.