بسیاری از ادعاها درباره صداهای مشکوک در مسجد ملاحسین ده‌آباد دروغ از آب درآمد

صداهای عجیب از مسجد ملاحسین ده‌آباد صرفاً به ادعای یک کارگر ساختمانی برمی گردد و منبع تهیه کلیپ منتشر شده نیز نامعلوم است.

به گزارش میبدما؛ پس از حاشیه سازی و انتشار فیلمی مضحک در فضای مجازی درباره شنیده شدن صداهای عجیب و ترسناک از دیواری خراب شده در یکی از مساجد محله ده‌آباد میبد، از افرادی که به نوعی دیدن و شنیدن این صداها به آنها منتسب شده بود، تحقیق و پیگیری به عمل آمد.

مطابق پیگیری‌های مفصل از اهالی ده‌آباد و به ویژه افرادی که گفته می‌شد صداهای عجیب از این مسجد را شنیده‌اند مشخص شده که هیچ یک از آنان چنین صدایی نشنیده‌اند و تمامی آنان صرفا به ادعاهای یکی از بناهای افغانستانی حاضر در صحنه استناد می‌کنند و منبع تهیه کلیپ هم مشخص نیست.

این در حالی است که این افراد به عنوان شاهد و ناظر این اتفاق معرفی می شدند و به نقل از آنها، درستی موضوع در بین مردم تاکید و تصریح می‌شده است. تا جایی که خانمی در تماس با دفتر امام جمعه میبد صراحتا ادعا می کند که شخصا از امام جماعت مسجد این موضوع را شنیده و ایشان هم با ارسال فیلم به مراجع تقلید در قم تایید برزخی بودن این صداها را گرفته است! در حالی که امام جماعت مسجد نیز این ادعا را قویاً رد کرده و تاکید کرده فیلم را دیده و ادعای برخی در مورد درستی آن را شنیده است.

این موضوع متاسفانه به حدی در مردم این محله ترس ایجاد کرده است که برخی را دچار استرس و نگرانی شدید و برخی را به این نتیجه رسانده که محل زندگی خود را بفروشند و به جایی دیگر نقل مکان کنند.

به نظر می‌رسد ورود مقامات انتظامی و امنیتی به این موضوع که آرامش روانی را از بسیاری از میبدی‌ها و به ویژه اهالی این محله سلب کرده و تحقیق از بنای حاضر درصحنه و نیز رسانه‌های منتشر کننده این کلیپ کاملا ضروری است.