گزارش تصویری از گرامیداشت روز قانون اساسی در دانشگاه میبد

مراسم گرامیداشت روز قانون اساسی و اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی قانون اساسی در دانشگاه میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ در آستانه روز قانون اساسی و به همت انجمن علمی حقوق دانشگاه میبد، مراسم گرامیداشت روز قانون اساسی و اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی قانون اساسی با حضور دکتر علم الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد.

در این مراسم دکتر علم الهدی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ آذر سال ۱۳۵۸ به تصویب و به رأی مردم گذاشته شد و امسال چهلمین سالگرد تصویب آن است.

وی افزود: قانون اساسی یک بار در سال ۶۸ مورد بازنگری قرار گرفته و اتفاقا یکی از موضوعاتی که به حکم حضرت امام در سال ۶۸ به این قانون اساسی اضافه شد شیوه بازنگری در قانون اساسی بود که قبل از آن پیش‌بینی نشده بود.
دکتر علم الهدی بیان داشت: بازنگری در قانون اساسی قطعا هر زمانی که نیاز باشد انجام می‌شود و اصل ۱۷۷ قانون اساسی ساز و کاری را برای این موضوع پیش‌بینی کرده اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اصلاح قانون اساسی یک امتیاز به حساب نمی‌آید و اتفاقا به هر میزان که قانون اساسی ثبات و دوامش بیشتر باشد ارزش بیشتری دارد؛ قانون اساسی خوب یکی از ویژگی‌هایش ثبات و ماندگاری و دوامش است و هرچه تغییرات در قانون اساسی کمتر باشد، برای قانون اساسی امتیاز محسوب می‌شود.
در این مراسم بیانیه دانشجویان خطاب به ریاست قوه قضاییه جهت نظارت بر اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان قرائت شد، و در انتها از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی قانون اساسی تجلیل و تقدیر بعمل آمد.