مردم میبد آلودگی صبحگاهی هوا را جدی بگیرند/ تعطیلی مدارس در نتیجه بالا بودن «آلودگی پایدار» هواست

کارشناس پایش اداره محیط زیست شهرستان میبد گفت: هوای صبحگاهی میبد در فصول سرد سال دچار اینورژن یا وارونگی است و آلودگی پایدار مانند شهری مثل تهران نداریم.

مهدی ملکوتی در پاسخ به خبرنگار میبدما درباره آلودگی هوای میبد اظهار داشت: تعطیلی مدارس اصولا نتیجه آلودگی هوای پایدار است که نمونه آن در استان تهران مشاهده می شود در حالی که میبد فقط در ساعات اولیه صبح که سرمای بیشتری حکمفرماست دچار اینورژن است.

وی افزود: این وارونگی هوا در ساعات اولیه صبح لزوم مواظبت بیشتر خانواده ها را می طلبد که بهتر است کودکان، بیماران قلبی و عروقی و سالمندان در هوای آزاد حضور نیابند و اگر در اماکنی مانند مهدکودک و مدارس هستند نیز در کلاس و فضای بسته بمانند.

ملکوتی با اشاره به وجود مزیتی مانند وزیدن باد در میبد برای پاک شدن هوا، بیان داشت: وجود مه در هوا مانند امروز نیز باعث جذب آلایندگی بیشتر توسط بدن می شود که لزوم مواظبت بیشتر مردم را هم می طلبد.

کارشناس پایش اداره محیط زیست در مورد تابلوی اعلان وضعیت هوا نیز گفت: این تابلو فعلا دچار نقص فنی می باشد که باید از تهران برای تعمیر آن بیایند ولی در صورت فعال بودن نیز فرایند اعلام وضعیت هوا در این تابلو میانگین ۲۴ است.

وی تصریح کرد: مردم میبد می توانند برای اطلاع از وضعیت هوا با نصب اپلیکشن «سامانه پایش کیفی هوای کشور» (DOE) به صورت لحظه ای و انلاین از وضعیت هوای میبد مطلع شوند.