بالغ بر ۹۰ گروه سرود شناسنامه‌دار در استان یزد فعالیت می کنند/ جهت مقابله با موسیقی غربی، باید به سرود اهمیت بیشتری بدهیم

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در سطح استان یزد نزدیک به ۹۰ گروه سرود شناسنامه‌دار را داریم که در حال فعالیت هستند.

سرهنگ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در گفتگو با خبرنگار میبدما در حاشیه اختتامیه جشنواره سرودهای حماسی انقلابی استان، با تبریک چهلمین سالگرد تاسیس بسیج اظهار داشت: توجه به صنایع فرهنگی مانند سرود، موسیقی، تئاتر و دیگر هنرها، در محور فعالیت های فرهنگی امروزه مورد توجه ویژه ای در استان یزد قرار گرفته است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تقویت سرود و گروه های سرود، افزود: تلاش های زیادی جهت ترویج موسیقی غربی به عنوان کالای فرهنگی وارداتی صورت می گیرد که در مقابل آن باید به سرودهای انقلابی جهت حفظ دست‌آوردها و کرامت اسلامی‌انسانی در جامعه بهای بیشتری بدهیم.

سرهنگ پورشمسی با اشاره به تلاش سپاه و بسیج جهت تقویت موسیقی ایرانی و اصیل، بیان داشت: امروزه بالغ بر ۹۰ گروه سرود فعال و شناسنامه‌دار در سطح استان وجود دارد که با محتوای غنی و خوب، در حال فعالیت هستند و حتی رقابت خوبی نیز بین آنها جریان دارد.

وی یکی از خصوصیات گروه های سرود استان یزد را اجرای برنامه های متنوع و جذاب در مناسبت های مختلف بیان کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: اگر بخواهیم نوجوانان ما در آینده به مفهوم واقعی در کارهای تشکیلاتی موفقیت بیشتری داشته باشند، باید از همین سنین کار تشکیلاتی و همراهی و همکاری را بیاموزند که گروه های سرود بستر بسیار مناسبی برای این امر شده است.

سرهنگ رضا پورشمسی گفت: امروزه کیفیت سرود در استان یزد در سطح خوبی قرار دارد و اجرای گروه های مختلف استانی در برنامه های رسانه ای کشوری و همچنین استفاده آستان قدس رضوی از برخی از گروه های سرود استان در برنامه های خود، نشانی از همین بالا بودن کیفیت را دارد، که امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت بیشتری از نوجوانان انقلابی در این زمینه باشیم.

گفتنی است پنجشنبه شب اختتامیه جشنواره سرودهای انقلابی حماسی استان یزد با شرکت ۴۰ گروه برتر استان یزد برگزار شد که در این جشنواره گروه سرود نوجوانان عاشورایی شهرستان میبد با مربیگری حبیب‌الله بهشتی‌زاده رتبه نخست را به دست آورد و محمدرضا زارع مهرجردی تک‌خوان این گروه، به عنوان تک‌خوان برتر استان یزد معرفی شد.