گزارش میبدما از اولین جلسه هم‌اندیشی مرکز صیانت از خانواده استان یزد، با حضور طلاب میبدی + تصویر

جلسه هم اندیشی مرکز صیانت از خانواده استان یزد با حضور طلاب و روحانیون میبدی برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد اظهار داشت: روحانیون باید در رفع معضلات زیادی که این روزها خانواده ها را تهدید می کند، پیش قدم باشند.

وی با اشاره به گسترش فعالیت افراد در فضای مجازی و معضلات زیادی که از این ناحیه در جامعه پیدا شده، گفت: به قول رهبری انقلاب، فضای مجازی این روزها قتلگاه نسل جوان ما شده که به خصوص در بین زنان و دختران این آسیب را بیشتر مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی بیان داشت: روحانیون با وجود منابری که ایشان را با مردم مرتبط می کند، باید نسبت به تبیین مسائل روز و مخصوصاً مسائل مرتبط با حوزه خانواده کوشش بیشتری داشته باشند.

وی گفت: مشکلات عدیده ای مانند بدبینی بین زوجین، لجبازی، دروغ گویی به همسر، نپرداختن نفقه، تفاوت سنی زیاد بین زوجین و دیگر معضلات این حوزه وجود دارد که نقش روحانیون و طلاب در رفع و حل آنها می تواند بسیار پر رنگ باشد.

امام جمعه موقت میبد بیان داشت: از مشکلات بسیار موثر در به هم ریختن کانون خانواده ها، فقر و بیکاری است که در مراجعاتی که به دفتر امام جمعه نیز می شود موارد زیادی را شاهد هستیم که دولت باید به حال این معضل فکری اساسی بکند.

وی با اشاره به اهمیت روشنگری طلاب در منابر و به خصوص جلسات زنانه، ادامه داد: روحانی و طلبه باید به نوعی در محله خودش نقشی پدرانه را ایفا کند و تا حد امکان سعی کند تا اختلافات زوجین به روند دادگاهی و پاسگاهی نکشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی گفت: حتی این موضوع به علت ریشه سنتی که دارد، در روزگار کنونی هم با شورای حل اختلاف شناخته شده و مورد تایید قوه قضاییه نیز می باشد که مشکلات زوجین تا حد امکان به سمت روند قانونی نرسد و پیش از آن مشکل رفع و حل شود.

استان یزد پیشگام طرح صیانت از خانواده در کشور است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا آقایی دبیر اجرایی بنیاد صیانت از خانواده در استان یزد با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین حسنی، گفت: در جلسه ای که از ۳۱ استان در تهران برگزار شد و مسئولین و دست اندرکاران این قوه نیز حضور داشتند، بر موضوع صیانت از حقوق خانواده تاکید شد.

وی بیان داشت: در آن جلسه که به عنوان نماینده استان یزد حضور داشتم، این نکته اذعان شد که در موضوع رفع معضلات خانواده، نگاه ویژه ای به استان یزد و فعالیت های این استان در حوزه خانواده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقایی افزود: با تاکیدی که آیت الله اعرافی نیز داشته اند، قرار شد کلیه حوزه های علمیه نیز در این موضوع خاص به صورت جدی وارد شوند و با آشنایی با مسائل و مشکلات اجتماعی و خانوادگی، در رفع آنها بکوشند.

دبیر اجرایی بنیاد صیانت از خانواده استان یزد با اشاره به نقش محوری جایگاه منبر و ارتباط آن با مردم، گفت: در این محور به کمک همه روحانیون عزیز نیازمندیم و از نظر حمایت های مادی و معنوی نیز همه سعی خود را می کنیم که هزینه این طرح را تامین کنیم.