نام حضرت‌زهرا(س) و حضرت‌خدیجه(س) بر دو میدان در میبد گذاشته شد/ شهروندان میبدی در نامگذاری معابر بدون نام به کمیته نامگذاری کمک کنند

چهارمین جلسه کمیته نامگذاری شهر میبد در تاریخ چهارم آذر ماه با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و دو میدان به نامهای حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) مصوب گردید.

به گزارش میبدما؛ علیرضا آزادمنش مسئول کمیته نامگذاری در این خصوص گفت: در این جلسه مسیر حدفاصل میدان هلال احمر تا میدان دفاع مقدس به نام بلوار نبی اکرم (ص) به تصویب رسید و در این بلوار میدان بعد از میدان هلال احمر به نام حضرت زهرا(س) و میدان قبل از میدان دفاع مقدس به نام حضرت خدیجه (س) نامگذاری شد.

وی افزود: اعضای کمیته نامگذاری شهر میبد که نامگذاری معابر این شهر جهانی را بر اساس سامانه «جی نف» که سامانه استاندارد جهانی و پیشنهاد اداره پست می باشد را آغاز کرده اند، بلوار شرق میدان دفاع مقدس را به نام بلوار سفالگران و میدان غربی این بلوار را به نام سرامیک سازان و بلوار غربی میدان دفاع مقدس منتهی به ایستگاه راه آهن را به نام بلوار راه آهن نامگذاری نمودند.

آزادمنش بیان داشت: همچنین در مسیر ادامه شهرک امام علی (ع) به خیابان امام رضا (ع) کوچه منتهی به حسینیه شهدای دشت کربلا به همین نام یعنی کوچه حسینیه شهدای دشت کربلا نامگذاری شد.

وی گفت: لازم به یادآوری است با توجه به اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مسیر یابی، معابر و شوارع شهر میبد به دلیل عدم نامگذاری مناسب وضعیت نابسامانی دارد که امید است با رعایت اصول سامانه جهانی جی نف، به استانداردهای لازم در این زمینه دست پیدا نماییم.

مسئول این کمیته ادامه داد: بر همین اساس از شهروندان عزیز میبدی درخواست می شود چنانچه معبر یا مسیری بدون نام یا دارای نام مجهول و مبهم باشد با ارسال نامه ای به دبیرخانه کمیته نامگذاری، مستقر در شهرداری میبد، نام مورد نظر خود را به همراه آدرس دقیق و کروکی مشخص ذکر نمایند تا بر اساس دستور العمل های لازم، تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

وی با اشاره به این موضوع که تصمیمات کمیته نامگذاری شهر، پس از تایید شورای اسلامی شهر و کمیته نامگذاری شهرستان قابل اجرا می باشد، گفت: نصب تابلو های راهنمای شهری نیز در مسیر هایی که بازنگری نام آنها به تصویب و تایید رسیده اجرایی می شود که این امر پس از تامین اعتبار و سپری شدن مراحل ساخت آزمایشی تابلو ها اجرایی خواهد بود.