پیگیری میبدما در مورد جاده کمربندی روستای نیوک در گفتگو با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میبد

حمید فلاح‌دخت گفت: جاده کمربندی روستای نیوک فعلا تامین اعتبار نشده و بعد از پروژه های در حال پیگیری راهداری، احتمال شروع این کمربندی نیز وجود دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میبد در گفتگو با خبرنگار میبدما در مورد کمربندی جاده روستای نیوک، اظهار داشت: فعلا در حال به سرانجام رساندن پروژه تعریض جاده ۱۰ کیلیومتری فولاد یزد به سمت نیوک هستیم که از ۷ متر به ۱۱ متر تعریض می شود.

وی با اشاره به این موضوع که این تعریض یک ماه آینده به اتمام می رسد، بیان داشت: بعد از این پروژه به علت اینکه این موارد زیر نظر اداره کل راهداری می باشد، موضوع کمربندی روستای نیوک امکان دارد در برنامه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از پروژه های دیگری که در میبد به زودی فعالیت در محور آن شروع می شود، اصلاح سه دوربرگردان محدوده روستای رکن‌آباد میبد تا روستای مزرعه کلانتر می باشد که ایمن سازی آن با تغییر مکان  شروع می شود.

فلاح دخت با اشاره به انتظار راهداری برای تامین اعتبار این پروژه ها، افزود: احداث بلوار جاده ورودی مزرعه کلانتر نیز در دستور کار قرار دارد که پروژه آن، بعد از جاده فولاد-نیوک آغاز خواهد شد و ان‌شاءالله هدفمان این است که تا پایان سال به اتمام برسانیم.

گفتنی است جاده کمربندی نیوک که از نتایج آن ایمن شدن مردم این روستا از حجم زیاد رفت و آمد کامیون و ماشین های عبوری از میان آن می باشد، سال قبل شروع و با شروع بارندگی ها رها شد، که همان میزان کم نیز به واسطه سیلاب تخریب شد. این موضوع خرداد امسال با تاکید آیت الله اعرافی به ریاست سابق اداره راهداری میبد جهت شروع و اتمام پروژه، مجدداً مورد توجه قرار گرفت که با تغییر ریاست این اداره متوقف شده است.

پروژه های در حال اتمام اداره راهداری میبد طبیعتاً به اصلاح نقاط حادثه خیز و ایمن شدن جاده ها کمک شایانی می کند، اما جاده کمربندی روستای نیوک نیز از موضوعات مهمی است که سالها مطالبه و درخواست مردم و همچنین آیت الله اعرافی بوده و به امنیت جانی مردم روستای نیوک نیز کمک زیادی می کند.