همه باید همت کنند تا فساد در نظام اداری کشور برطرف شود/ مجلس و دولت باید راه را برای تولید بهتر و سرمایه‌گذاری باز کنند

امام جمعه میبد با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ نورانی و مترقی است که هرجا نور آن بتابد، مشکلات حل می‌شود، تأکید کرد: اگر مسوولان ما به این اصل ناب باز می‌گشتند، همه مشکلات کشور قابل حل بود.

به گزارش میبدما به نقل از نارین‌، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میبد که در محل مصلای این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: تفکر بسیج تاریخ چند دهه در شعاع گفتمان انقلاب اسلامی دارد و ریشه این جریان در تاریخ اسلام است.

وی افزود: بسیجی انسانی است که از پوسته‌های نفسانی بیرون آمده و ذوب در آرمان‌های الهی و اسلامی شده است که در مسیر انقلاب، امامت و ولایت، سر از پا نمی‌شناسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان داشت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی درهایی گشوده شد که خیل عظیم بسیجیان، کشور را از تهاجم بیگانه نجات دهند و در
عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و اقتصادی بدرخشند و افتخارآفرین شوند.

فرهنگ بسیجی، حلال مشکلات کشور است

امام جمعه میبد با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ نورانی و مترقی است که هرجا نور آن بتابد، مشکلات حل می‌شود، تأکید کرد: اگر مسوولان ما به این اصل ناب که برخاسته از اسلام و انقلاب است، باز می‌گشتند، همه مشکلات کشور قابل حل بود.

عضو فقهای شورای نگهبان اضافه کرد: پرچم بسیج باید به همت بسیجیان و آحاد ملت، برافرشته‌تر از همیشه باشد تا عشق به آرمان‌های الهی در مساجد، ادارات و کارخانجات تقویت شود.

اقتصاد کشور همچنان فعال و زنده است

آیت‌الله اعرافی سپس با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: طی ۴۰سال جنگ و توطئه در مسیر اقتصادی گام‌های بزرگی در کشور برداشته شده است. اقتصاد کشور علی‌رغم همه هجمه‌ها و تکانه‌های شدید همچنان فعال و زنده است.

وی در این رابطه افزود: روح بسیجی و انقلاب اسلامی به کشور صلابت بخشیده است و کشور را نگه‌داشته است. اگر یکی از این حوادث به کشورهای دیگر وارد شده بود، بدون شک متلاشی می‌شدند.

امام جمعه میبد در ادامه تصریح کرد: با این وجود نباید چشم را بر مشکلات پوشاند؛ بلکه باید در عین همه‌ی داشته‌ها، به آسیب‌ها نیز توجه شود.

لزوم قطع وابستگی به نفت

وی با اشاره به نقش دولت و مجلس و همکاری مردم در رفع مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: ما همچنان وابسته به نفت هستیم و این وابستگی به خام‌فروشی، باید قطع شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان این مطلب که غربی‌ها یک قرن است که اقتصاد خود را بر مبنای جدید استوار کرده‌اند، اظهار داشت: بودجه سال قبل توسط مقام معظم رهبری برگردانده شد تا وابستگی‌ها مرتفع شود و در حال حاضر فرصتی است که به این مسأله توجه جدی کرد.

خطیب جمعه میبد، همچنین گفت: فساد در نظام اداری و فرار مالیاتی در جامعه وجود دارد و همه باید همت کنند تا این آسیب‌ها برطرف شود.

مجلس و دولت راه‌های سرمایه‌گذاری را باز کنند

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این نکته که اگر فرار مالیاتی معالجه شود، نیازی به بودجه نفت نداریم، اضافه کرد: در حال حاضر حجم گردش قاچاق در کشور نیز سنگین است و این موضوع نیز اقتصاد را ضایع می‌کند.

وی بیان داشت: متأسفانه هنوز درخصوص حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور با اشکال روبرو هستیم. مجلس و دولت باید راه را برای تولید بهتر و سرمایه‌گذاری باز کنند و این رکود حاکم بر کشور برطرف شود.

امام جمعه میبد با ذکر این مطلب که هنوز در دل گروهی از مسوولان این است که باید همه‌چیز را از غرب بگیریم، تصریح کرد: مسئولان بدانند که باید از غرب بُرید و این وادادگی و مرعوبیت در برابر غرب را کنار گذاشت.

بی‌تدبیری و بی‌توجهی، عامل اتفاقات اخیر

وی ضمن گلایه از برخی بی‌توجهی‌ها در برنامه‌ریزی در کشور، بی‌تدبیری و بی‌توجهی را یکی از عوامل اتفاقات اخیر برشمرد و گفت: باید با اقدام سنجیده کار را دنبال می‌کردند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در کنار این مسائل مستکبرین که برای عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی ایجاد اختلاف می‌کنند و به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند و غربی‌ها و سعودی ها نیز دست به دست داده‌اند که از هر بهانه‌ای برای ناامنی در ایران تلاش کنند، به میدان آمدند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: در سالهای اخیر فریادی از ملت ایران اسلامی در برابر سیاست حاکم بر جهان بلند شد که برای آنها غیرقابل تحمل است.

وی با بیان اینکه مردم بیدار صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کرده‌اند، گفت: دشمن بداند که به فضل الهی و با تدبیر و هدایت رهبری و همت مردم در این سیاست نیز شکست سنگین خواهند خورد.