نمایش «جشن خون» قرار است روایت‌گر یکی از خاص ترین مسائل اجتماعی باشد + تصاویر

تنها اثر میبدی پذیرفته شده در جشنواره تئاتر استانی روز یکشنبه ۲۶ آبان و در افتتاحیه این جشنواره در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر خورشید میبد به صحنه می رود.

روح الله کریم‌زاده کارگردان این نمایش در حاشیه تمرین این گروه در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: «جشن خون» حکایت زوج جوانی است که صبح ازدواجشان دچار یک سانحه رانندگی می شوند و تازه عروس خود را مقصر این حادثه می داند، اطرافیان درصدد جلوگیری از خودکشی او هستند که داستان با اتفاقی وارد جریانی جدید می شود.

وی افزود: این نمایش بعد از ۲۶ جلسه تمرین دو ساعته برای نمایش روی صحنه در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی یزد در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و اراشاد اسلامی میبد به صحنه خواهد رفت و دو نقش محوری آن توسط وحید احمدی و مریم راهپیما ایفا خواهد شد.

کارگردان این نمایش بیان داشت: تهیه کننده جشن خون آقای حسین آقایی و نویسندگی آن را وحید احمدی بر عهده داشته اند و جواد خادم زاده و حسین اقبال به ترتیب طراح صحنه و لباس، و طراحی نور را عهده دار  بوده اند.

وی ادامه داد: نمایش «جشن خون» قرار است روایت‌گر یکی از خاص ترین مسائل اجتماعی باشد که طی سال های گذشته نیز در استان یزد به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است و امیدواریم موجبات توجه و رضایت تماشاگران را فراهم آورد.

کریم زاده گفت: جشن خون تنها اثر پذیرفته شده از بین کارهای ارائه شده از میبد می باشد و به همراه یک کار از بافق و ۸ نمایش از مرکز استان در این جشنواره به روی صحنه برود که البته تعداد نمایش های مرکز استان نیز به علت میزان گروه های فعال و کارهای ارائه شده طبیعی می باشد.

وی با بیان این موضوع که همه عوامل جشن خون اولین تجربه مسئولیت محوله شده به خود را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: اولین تجربه کارگردانی بنده، اولین تجربه نویسندگی برای تئاتر برای آقای احمدی و اولین کار جدی و جشنواره ای خانم راهپیما می باشد در حالی که این عزیزان در محورهای دیگر هنری در این حوزه فعالیت های موثر و خوب دیگری نیز داشته اند.

روح الله کریم زاده گفت: بعد از نمایش این اثر به امید خدا دفعات بعدی نیز آن را روی صحنه خواهیم برد و امیدواریم با استقبال مردم عزیز میبد نیز همراه باشد.