دبیر اجرایی بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان یزد منصوب شد/ گسترش موضوع صیانت از خانواده از میبد به استان یزد

حجت الاسلام و المسلمین علیرضاآقایی طبق حکمی به عنوان «دبیر اجرایی بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان یزد» منصوب شد.

به گزارش میبدما؛ در حکمی که به امضای محمد حسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد رسیده است، حجت الاسلام آقایی رییس واحد میانجیگری و خانواده دادگستری میبد به عنوان دبیر اجرایی بنیاد صیانت از نهاد خانواده در استان منصوب شد.

بر اساس این طرح پایلوت که در میبد و از سال ۱۳۹۴ راه اندازی شده بود، پرونده های اختلافات بین زوجین، پیش از شروع فرایند رسیدگی در حضور قاضی به واحد میانجیگری ارسال می شود که می توان از نتایج بسیار درخشان آن، به رسیدگی به صدها پرونده اختلافی و متوقف کردن میزان طلاق در زوج های بومی اشاره کرد.

این واحد در کنار موضوع پیشگیری از طلاق به طرح های متنوعی مانند برگزاری کلاس ها و کارگاه های توجیهی پیش از ازدواج، تدارک ۱۶۰۰ مورد وام ازدواج، کمک هزینه های اشتغال بانوان در مشاغل خانگی و اهدای هدیه به زوج های شرکت کننده در کلاس های پیش از ازدواج مبادرت ورزیده است.

حجت الاسلام علیرضا آقایی در حالی این حکم را به صورت رسمی تحویل می گیرد که مدتی پیش این موضوع به صورت شفاهی اعلام شده بود، که از نتایج آن نیز می توان به راه اندازی واحد میانجیگری در شهرستان بهاباد اشاره کرد.