برای سیل های احتمالی آمادگی داریم/ مردم در صورت برخورد با تخلیه نخاله های ساختمانی در مسیر رودخانه ها اطلاع دهند

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران میبد در مورد آمادگی جهت مقابله با سیل‌های احتمالی در شهرستان میبد توضیحاتی ارائه داد.

جلال زارعی در گفتگو با خبرنگار میبدما با اشاره به برگزاری جلسات برنامه ریزی جهت آمادگی در برابر سیل های احتمالی در میبد، اظهار داشت: پس از اتفاقات اوایل سال جاری و خرابی های زیادی که توسط سیل در برخی از مناطق کشور صورت گرفت، در میبد نیز با هشدار به تمامی دستگاه های اداری و اجرایی، جهت مقابله با سیل های احتمالی آمادگی ایجاد شد.

وی افزود: از فعالیت هایی که در این مدت صورت گرفت بازگشایی رودخانه های غرب میبد از بیده تا عشرت آباد به صورت کامل و همچنین بازگشایی بخشی از رودخانه های شرق میبد از دانشگاه میبد تا روستای کاشف‌آباد بوده است.

زارعی بیان داشت: در این مدت شرکت آب منطقه ای نیز با همکاری خوبی که داشت، با بازدید و پیگیری های مداوم، از تجاوز و تصرف افراد نسبت به رودخانه ها و حاشیه آنها ممانعت به عمل آورد.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای اجرای دیوار ساحلی در سال جاری، گفت: بندهای خاکی و سیل‌بندهای میبد نیز توسط اداره منابع طبیعی مورد بررسی و بازدید قرار گرفته است تا مشکلی از این ناحیه پیش نیاید.

جلال زارعی با اشاره به اهمیت نقش مهم مردم در همکاری با ادارات مربوطه خاطر نشان کرد: مردم و به خصوص ساکنین اطراف رودخانه ها از ریختن زباله ها و نخاله های ساختمانی در مسیر رودخانه ها جداً خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین پدیده ای، شهرداری میبد را مطلع کنند.