پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از اهداف راه‌اندازی این موسسه می باشد/ کتاب دلایل عفاف‌گریزی در حال تالیف می باشد + تصاویر

خانم مریم السادات نبوی گفت: در موسسه تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه خواهران در حال تالیف کتابی با موضوع دلایل عفت‌گریزی در نسل ها و مخاطبین مختلف هستیم.

به گزارش میبدما؛ مریم السادات نبوی مدیر موسسه تحقیقات و پژوهش حوزه علیمه خواهران میبد در مراسم افتتاح این پژوهشکده اظهار داشت: از اواخر سال ۹۷ که به عنوان سرپرست این پژوهشکده معرفی شدم، تدوین برنامه منظم و دقیق را در اولویت فعالیت گذاشتیم و با برگزاری جلسه با آیت الله اعرافی و بعد از آن با اعضای موسسه روند کار به جریان افتاد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در ابتدای فعالیت این پژوهشکده بیان داشت: در ابتدای کار با رئیس دادگاه و معاون پیشگیری از جرم شهرستان میبد نیز جلساتی داشتیم که در این جلسات بر تولید محتوای لازم جهت پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی تاکید و از اهداف پژوهشگاه برنامه ریزی شد.

نبوی خاطرنشان کرد: دو موضوع مهمی که بعد از بررسی ها مورد توجه قرار گرفت، تدوین برنامه جامع عفاف و حجاب و همچنین مدیریت فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای بود.

وی با اشاره به تدارک تالیف کتابی با محوریت دلایل عفاف گریزی در بین نسل ها، گفت: اعضای پژوهشگاه در حال فعالیت مستمر جهت تولید این کتاب هستند و بالغ بر ۶۰ درصد کار نیز تاکنون انجام گرفته است.

مدیر سابق مدرسه علمیه خواهران حضرت زهرا (س) میبد افزود: از دیگر فعالیت هایی که در این مدت انجام گرفت تهیه محتوای پژوهشی برنامه به افق بهشت در صدا و سیمای مرکز یزد بود که سه برنامه از آن پخش شده است و مجری این برنامه نیز از اعضای موسسه بوده اند.

وی بیان داشت: در برنامه ۶ ماهه دوم این پژوهشگاه برنامه هایی مانند کرسی های آزاد اندیشی، طرح های پژوهشی کتاب نویسی با رویکرد مسائل روز و برگزاری نشست های علمی و پژوهشی برای طلاب را در دست بررسی داریم.

مریم السادات نبوی گفت: دیده شدن این پژوشکده و شناساندن آن به حوزه های مختلف، قرار گرفتن فعالیت این پژوهشکده در متن کارهای پژوهشی سطح دو، سه و چهار حوزه و اختصاص بودجه ای هر چند کم جهت فعالیت بهتر از درخواست هایی می باشد که اعضای این موسسه از مدیران و اساتید حوزوی دارند.

پژوهشکده تولیدات و آثار خوبی در این مدت داشته است

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر مدیر حوزه علیمه خواهران استان یزد گفت: حوزه خواهران استان یزد در مجموع با ۲۸۹۴ طلبه در حال تحصیل و ۱۷۵۵ فارغ التحصیل در حال فعالیت می باشد.

وی بیان داشت: این پژوهشگاه، مرکزی مستقل از حوزه های علمیه خواهران و با ظرفیت بسیار خوب برای طلاب حوزه علمیه می باشد که آثار پژوهشی بسیارخوبی نیز در این مدت تولید کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر با اشاره به حمایت های بی دریغ آیت الله اعرافی از این پژوهشکده، گفت: این مرکز با وظایفی مانند انجام پژوهشهای کاربردی بر اساس اهداف حوزه، تولید آثار تخصصی و پژوهشی در محور علوم انسانی، انتشار نشریات تخصصی، برگزاری نشست ها و همایش ها جهت تحقق اهداف حوزه، آمایش استانی در محور نیاز های زنان و خانواده و دیگر برنامه های تدوین شده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در انتهای این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین حصاری معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در سخنانی بر اهمیت و ضرورت نقش حوزه در سطح جامعه پرداخت و بر حمایت از فعالیت های پژوهشی تاکید کرد.