میبد یکی از کانون های اصلی تولید فرهنگ و هنر در طول تاریخ بوده است/ ۱۶ اثر صحنه ای و خیابانی برای جشنواره بیست و هشتم انتخاب شده اند + تصاویر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: میبد شهری تعیین کننده و یکی از کانون های اصلی تولید فرهنگ و هنر در طول تاریخ بوده که نقش خود را در دوران های مختلف به خوبی ایفا کرده است.

به گزارش میبدما؛ مجید جوادیان زاده در نشست خبری صبح امروز که جهت رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر استانی در فرمانداری میبد برگزار شد، با تشکر از همه دست اندرکاران این جشنواره گفت: امسال نیز با توجه به شرایط فرهنگی جامعه اهدافی را مد نظر قرار داده ایم که در این مسیر جشنواره را برگزار می کنیم.

وی با اشاره به توجه ظرفیت بومی فعال در این واقعه هنری، بیان داشت: تاکید و تمرکز بر اجرای عمومی و گسترش دایره مخاطبان اثار نمایشی از اهداف این جشنواره است تا این هنر را از حصار گروه های محدود در آوریم و در پهنه های گسترده اجتماعی قرار بدهیم تا نقش سازنده و اصلاح گر خود را ایفا کند.

جوادیان زاده با اشاره به دیگر اهداف این جشنواره مانند توجه به مسائل مهم استان در موضوع آب، موضوع پایتختی کتاب و موضوع خانواده، گفت: باید با توجه به هنر و تاکیدات هنرمندانه، موضوعات مربوط به هویت ایرانی و اسلامی خود را تقویت کنیم که امروزه مورد هجوم و خطر مخدوش شدن می باشد.

وی با اشاره به موضوعات دیگری مانند توجه به صلح و دوستی، و موضوع نشاط اجتماعی که در دستور کار این جشنواره است، بیان داشت: مجموعه تئاتر شهر خورشید میبد با ظرفیت سالن ۲۰۰ نفره اصلی و ۱۰۰ نفره پلاتو و سالن ۷۰ نفره تمرین، شرایط بسیار خوبی را داراست که حتی برای تقویت این هنر بعد از برگزاری جشنواره نیز روی آن حساب باز کرده ایم.

مجید جوادیان زاده گفت: امیدواریم با همکاری همه دست اندرکاران و به خصوص اداره ارشاد میبد شاهد برگزاری هر چه بهتر این جشنواره باشیم.

۱۶ اثر صحنه ای و خیابانی برای نمایش انتخاب شده اند

در ادامه این نشست، دبیر جشنواره تئاتر استان یزد گفت: کارهای منتخب برای اجرا در جشنواره بیست و هشتم، به نوعی کارهای منتخبی از اجراهای یک ساله استان هستند و در ویترین تئاتر استان قرار می گیرند.

احمد ندافی بیان داشت: ۵۰ اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در مجموع و با بازبینی و نظارتی که توسط بازبین های استان های همجوار صورت گرفت، ۱۰ اثر نمایشی صحنه ای و ۶ اثر خیابانی مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بخش تئاتر صحنه ای با آثاری به نام های عصری عصرگاهی، به اسمان نگاه کن، کشتی منو، مافیا، کاکوتی، خشکسالی و دروغ، قاتلانه، دوران خوش بازنشستگی، جشن خون و سندبادنامه انتخاب شدند که از این میان جشن خون از میبد مورد تایید قرار گرفته است.

ندافی بیان داشت: در بخش خیابانی نیز بچه های سنگی، امیرو، بینوایان، پشت قاب شیشه ای، ازدواج موفق و تراژدی زباله ها انتخاب شده اند که پشت قاب شیشه ای از میبد می باشد.

گفتنی است در این نشست حسین فلاح فرماندار میبد نیز ظرفیت هنر و تئاتر را از تاکیدات مهم آیت الله اعرافی بیان کرد و بر همکاری همه دستگاه ها جهت برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تاکید کرد.

در انتهای این مراسم از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی رونمایی شد.