برخی می‌خواهند چهره منحوس آمریکا را تطهیر کند/ سبک زندگی جامعه اسلامی باید بر اساس اندیشه‌های انسانی و الهی استوار باشد

آیت الله اعرافی گفت: امروز شاهد هستیم که آشکار و نهان و به شیوه‌های گوناگون کسانی درصددند که تمام پرونده‌های ننگین آمریکایی‌ها را تطهیر کنند و در ذهن جوان و نوجوان و آینده‌سازان ما در ایران و جهان اسلام، چهره آمریکایی‌ها را زیبا و خوب نشان دهند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، حضور ارزشمند دانش‌آموزان دختر و پسر به‌صورت منسجم در نماز جمعه به مناسبت سیزده آبان روز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی و هفته بسیج دانش‌آموزی را گرامی داشت و گفت: امروز دست‌هایی در کار است تا چهره منحوس امریکا و استکبار غربی را تطهیر کند.

وی افزود: این جریان که در فضای مجازی و حقیقی به شکل‌های گوناگون و به‌صورت سامان‌یافته و هدفمند دنبال می‌شود بسیار خطرناک است.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ما امروز مواجه با یک قدرت استکباری هستیم که طی دو قرن بخش‌های بزرگ بلکه تمام عالم را تحت اشغال و تسخیر و تجاوز قرار دادند و منابع و معادن کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را به غارت بردند، بیان داشت: چنین قدرت شیطانی، پرونده‌اش پر از جنگ، اشغال و تجاوز و خیانت و غارتگری و استعمار و استثمار ملت‌های مظلوم جهان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: آنها با این تجاوزگری و ظلم و ستم علیه کشور ما هم عملیاتی را طراحی کرده‌اند که مغز جوان ما را از شناخت این دشمن و آشنایی با این خطر بزرگ بازداشته است.

وی با تأکید بر اینکه اگر پرونده آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را ملاحظه کنید می‌بینید که چه خون‌هایی که از پنجه آنها می‌چکد، به وضع پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی اندونزی اشاره کرد و گفت: در جای‌جای دنیا و افریقا و آسیا این پرونده سنگین پر از ننگ و افتضاح است.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: امروز هم آمریکایی‌ها همین سیاست را دنبال می‌کنند و وقتی‌که کشوری مسیر استقلال را طی کند، آن را نپسندیده و تحریم می‌کنند تا گوش‌به‌فرمان امریکا باشد.

آیت‌الله اعرافی گفت: تئوری آمریکایی‌ها و استکبار غرب این است که همه عالم باید به آنها وابسته باشد و اگر رهایی ظاهری هم می‌خواهند باید از مجرای وابستگی و اسارت نسبت به امریکا عبور کنند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه آنها می‌خواهند همه عالم فرهنگ آمریکایی داشته باشد، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه اقتصادها به اقتصاد آنها وصل باشد و همه جهان گوش‌به‌فرمان نفت دهند و کالای زندگی بگیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به شرایطی که آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان به وجود آوردند گفت: آنها حتی رفاه هم ایجاد نمی‌کنند و استقلال و مجد و آزادی را برای جهان نمی‌خواهند؛ بلکه به دنبال معادن و نفت و ذخایر عالم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز شاهد هستیم که آشکار و نهان و به شیوه‌های گوناگون کسانی درصددند که تمام پرونده‌های ننگین آمریکایی‌ها را تطهیر کنند و در ذهن جوان و نوجوان و آینده‌سازان ما در ایران و جهان اسلام، چهره آمریکایی‌ها را زیبا و خوب نشان دهند.

وی بابیان اینکه این عمل خطر بزرگی است که استقلال و عزت ما را از بین می‌برد، تصریح کرد: این جریان تطهیر و پاک نمایی و زدودن آن خاطرات تلخ از خاطر و ذهن عالم اسلام و جهان یک نقشه‌ای است که آمریکایی‌ها طراحی می‌کنند.

اگر می‌خواستیم گوش‌به‌فرمان مرعوبان باشیم این اقتدار را نداشتیم
امام‌جمعه میبد خاطرنشان کرد: این کار با انواع ترفندهای تبلیغی در فضای مجازی در جهان اسلام گاهی به کمک حکومت‌های فاسد وابسته تا جریاناتی که وابسته‌اند و غرب‌گرا هستند تا آدم‌هایی که واگرایی دارند و گاهی هم آدم‌های مرعوب در کشورمان که در موقعیت‌های مختلف دلشان با غرب است و حالت واگرایی و انفعال دارند در برابر هیمنه غرب مرعوب می‌شوند.

آیت‌الله اعرافی گفت: اگر ما می‌خواستیم گوش‌به‌فرمان وابستگان و مرعوبان و ترسوها و افراد دلداده به غرب دهیم امروز این اقتدار را در منطقه نداشتیم، انقلاب نداشتیم، جنگ را نمی‌توانستیم اداره کنیم و باید کشوری وابسته و مرعوب و اسیر می‌بودیم.

خطیب جمعه میبد افزود: کسانی که می‌خواهند چهره امریکا و رژیم پهلوی که سرتاپا غرق در فساد، شکنجه و وابستگی و اسارت بود را تطهیر کنند، خیانت به امروز و آینده ایران است و اصلاً اگر اسلام را هم کنار بگذاریم ایران مقتدر با سوابق تمدنی اگر می‌خواست صیانت شود و به جایگاه خود برگردد باید اقتدار و استقلال داشته باشیم و در برابر دشمنان بایستیم.

دشمنان می‌خواهند مطالبات مردم عراق و لبنان را به مسیر ناامنی بکشانند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: آنچه امروز در عراق و لبنان می‌بینید روشن است که دست‌هایی می‌خواهد از این مطالبات درست مردم در عراق و لبنان سوءاستفاده کند.

وی بابیان اینکه در عراق و لبنان اشکال، فساد و ضعف دولت‌ها در هر کشوری طبیعی است که باید اصلاح شود و به مطالبات مردم پاسخ دهند، افزود: اما دشمنان می‌خواهند آن را به مسیر ناامنی و فروپاشی دولت‌ها و از بین رفتن مصالح ملت‌ها بکشاند.

امام‌جمعه میبد بر بیداری و هوشیاری ملت‌های عراق و لبنان تأکید کرد و افزود: ملت عراق و لبنان باید بیدار باشند چراکه امروز دشمنان وقتی می‌بینند که جبهه قوی و پرصلابت مقاومت شکل‌گرفته برای شکستن آن از هر راهی وارد می‌شوند تا موج‌ها را سوار شوند و دولت‌ها را ضعیف و وابسته‌تر به امریکا و صهیونیست‌ها کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: ما باید در عالم اسلام دولت‌های سالم و مقتدر داشته باشیم و برای این کار نیاز است که مردم‌فریب نخورند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: جریان تطهیر و پاک نمایی چهره استکبار و زدودن خاطرات تلخ برای نقشه‌های شوم‌تر امروز در حال فعالیت است تا با رعب و وحشت قرارداد و پیمانشان را با دولت‌ها تمدید کنند و از منابع دولت‌ها بهره‌گیری کنند اما به فضل خدا عالم اسلام از اسارت چند قرن آزاد و تمدن اسلامی پایه‌ریزی و آمال شیطانی آنها در گور دفن خواهد شد.

مناسبت‌ها:

امام‌جمعه میبد سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت و آغاز امامت حجت خدا حضرت ولی‌عصر (عج) را تبریک گفت.

آیت‌الله اعرافی همچنین با گرامی داشت هفته وحدت گفت: هفته وحدت باید هفته‌ای باشد که پیوندهای برادری و اخوت را میان شیعه و سنی و همه مذاهب اسلامی تقویت کند چراکه این جز وظایف دینی ما و ارزش‌های متعالی انقلاب است که باید موردتوجه قرار گیرد.

خطیب جمعه میبد سالروز فرهنگ عمومی را هم گرامی داشت و گفت: شورای فرهنگ عمومی طبعاً در شهر، استان و کشور از شوراهای مهمی است که باید در ارتقا فرهنگی و تعالی جامعه اثرگذار باشد.

ایشان بابیان اینکه فرهنگ عمومی یعنی نظم و انضباط، اداره سالم و مبرای از آلودگی و جامعه‌ای که حقوق همدیگر را رعایت کند و اقتصاد، سیاست و فرهنگ آن زندگی و معیشت آن بر اساس اسلام مبتنی باشد، افزود: سبک زندگی جامعه اسلامی باید بر اساس اندیشه‌های انسانی و الهی استوار باشد و از یک فرهنگ عمومی معنوی، مترقی و الهی برخوردار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور هفته وقف را گرامی داشتند و بابیان اینکه بسیاری از مسائل اجتماعی را باید با وقف و منابع ماندگار تأمین کنیم، افزود: یکی از وقف‌ها وقف مساجد است و باید مساجد با وقف و کمک مردم اداره شود.

خطیب جمعه میبد با اشاره به وجود ۲۰۰ مسجد و یک‌صد نماز جماعت در شهرستان میبد گفت: این از افتخارات شهرستان میبد است و مساجد باید پررونق، منظم و جای نوجوان و جوان باشد.

سه چهار قرن پیش حوزه‌ها از طریق وقف اداره می‌شد

امام‌جمعه میبد رفع فقر و درمان نیازمندان را دومین مقوله وقف خواند و گفت: برای اجرای عدالت اقتصادی و درمان و معالجه نیازمندان باید وقف باشد.

وی وقف در حوزه علم و آموزش را سومین نوع وقف عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه تا سه چهار قرن پیش از طریق وقف انجام می‌گرفت؛ اما امروز بیشتر وقفیات آن از بین رفته است و باید آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از طریق وقف اداره شوند و باید روحانیت و حوزه‌های علمیه اتکایش به وقف و مردم باشد.

آیت‌الله اعرافی با تبریک ورود ماه ربیع و موالید پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) به حضور باشکوه مردم ایران در مراسم‌های دو ماه محرم و صفر و حضور حماسی در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مردم ایران نهایت عشق و ارادت خود را به ارزش‌های الهی و خاندان پاک پیامبر ابراز کردند؛ این عشق و ارادت روح سوگواری و حماسی در پرتو عاشورای حسینی در کشور ما و سراسر عالم به بهترین شکل تجلی کرد که جای شکر و سپاس از پیشگاه خدا و مردم عزیزمان دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آخرین حلقه‌های آن عزاداری‌ها برای پیامبر خدا و ائمه هدی در پایان ماه صفر و اوج یک حماسه پرشکوه در اربعین سالار شهیدان رقم خورد، آفرین به ملت ایران و همه محبان و عاشقان اسلام و خاندان پیامبر که چنین حماسه بالای ۱۵ میلیونی را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد هم در رتبه‌های بالا در اربعین حضور داشت و در استان نسبت حضور میبد در اربعین رتبه نخست را داشتند.