دانش آموز بسیجی باید خودش الگوی علم و معنویت باشد/ اهل مطالعه همه جانبه باشید و دیگران را نیز به آن تشویق کنید + تصاویر

آیت الله اعرافی گفت: قداست و برکت هر مجموعه ای به انسان های دیندار و اخلاق‌مدار داخل آن مجموعه می باشد.

به گزارش میبدما؛ ایت الله اعرافی در جلسه ای که به مناسبت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی برگزار شد، با اشاره به سوره بلد و احترام و جلوه ای که شهر مکه و خانه خدا به اعتبار حضرت رسول اکرم(ص) پیدا کرده است، گفت: این موضوع نشان می دهد که جهان بدون انسان بی معناست و علت غایی خلقت این جهان با همه عظمتش، بشر است.

وی با بیان این موضوع که رتبه و درجه و جایگاه انسان ها نیز در یک رده نیست و قله و نقطه اوج انسانیت در شخصیت پیامبر اکرم(ص) جلوه کرده است، بیان داشت: قداست و برکت یک مکان مانند مدرسه، دانشگاه و هر مکان دیگری به انسان های درون آن و میزان انسانیت، اخلاقمندی و دینداری آنها می باشد و این موضوع را می توان از آیات قرآن مانند سوره بلد برداشت کرد.

وی ادامه داد: رسالت کسانی مانند شما بسیجیان نیز این است که به جامعه روحیه معنویت و اخلاق را تزریق کنید و در کنار این موضوع نیز بسیج باید مظهر علم و دانش نیز باشد.

امام جمعه میبد تاکید کرد: همه طرح هایی که در این مجموعه به کار گرفته می شود اول باید برای خود و مدرسه پیاده کنید تا دانش آموز بسیجی خودش یک عنصر ممتاز در اخلاق و معنویت و درس باشد، و این الگوی عملی است که توان پیش برد دیگر کارها را دارد و موجب جذب نیز می شود.

وی با تشکر از مجموعه آموزش و پرورش میبد به علت تصویب طرح در مورد بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: اولین مسئله مهم در بیاینه گام دوم نیز مباحث عملی می باشد که موجب اعتلا و پیشرفت کشور است.

آیت الله اعرافی به جلسات مختلفی که این چند روز در دانشگاه ها و مجموعه های مختلف کشور اندونزی داشتند اشاره کرد و افزود: در همه این جلسات، آن چه موجب افتخار بود، بیان جایگاه بالای ایران و انقلاب اسلامی در حوزه های دانش و علم و فن‌آوری در جهات مختلف بود، و طبیعتاً استقلال و بزرگی و عظمت کشور نیز در همین اقتدار علمی تجلی می کند.

وی با اشاره به برخی از این پیشرفت ها، افزود: از ظرفیت های مهمی که ما را به این میزان از پیشرفت رسانده است وجود نیروهای بسیجی و مومن است که در هیچ کجا نمونه آنها به این شکل یافت نمی شود، نیروهایی که در میان کشورهایی که توانشان و مخصوصاً توان نظامی آنها وابسته به ابرقدرتهای جهان است، توانستند کشور را بر پایه توان علمی به قدرتی بومی برسانند.

وی در مورد اهمیت مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز گفت: بسیج دانش آموزی در معرض آسیب های زیادی است که وظیفه مربی ها، معلمان و آموزش‌وپرورش ایجاب می کند که با راهکارهایی امروزی این اسیب ها را کم کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروزه با حجم زیادی از دشمنی روبرو است و شبهه های زیادی دامن زده می شود تا افتخارات بزرگ آن را نادیده بگیرند، وظیفه بسیج این است که از منطق و گفتمان انقلاب اسلامی و از دستاوردهای آن دفاع کند.

آیت الله اعرافی ضمن با اهمیت خواندن هنر و ادبیات در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، گفت: دانش آموزان و به خصوص بسیجیان باید اهل مطالعه همه جانبه در حوزه های مختلف باشند و دیگران را نیز به مطالعه و بالا بردن سطح تعقل و تفکر خود تشویق کنند.