با ۶ اعزام واحد های آتش نشانی، حریق انبار ضایعات در میبد را مهار کردیم/ علت اصلی حادثه در حال پیگیری است

رئیس آتش‌نشانی میبد گفت: با ۶ اعزام واحد های اطفاء حریق موفق شدیم آتش انبار ضایعات در میبد را مهار کنیم.

محمد جواد بحری در گفتگو با خبرنگار میبدما با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در یک انبار ضایعات که از ساعت ۱۷ شروع و درنهایت ساعت ۲۱:۳۰ خاموش شد، اظهار داشت: علت این آتش‌سوزی حجم زیاد ضایعاتی چون کاغذ و پلاستیک بوده است که البته به دلیل وجود یک کارگاه آهنگری در کنار آن می‌تواند این حادثه اتفاق افتاده باشد.

وی با توجه به تعدد وجود انبارهای ضایعات در سطح شهرستان عنوان کرد: حتی‌المقدور انبارهای ضایعات باید در محدوده خارج از شهر و همچنین در مکان‌هایی که منزل مسکونی وجود ندارد باشد و انبارداران موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.

بحری همچنین با اشاره به اهمیت وجود کپسول های اتش نشانی در انبارهای ضایعات، گفت: انبارهای ضایعات نباید در مجاورت کارگاه‌های خطرسازی مانند آهنگری باشد و همچنین نکاتی ایمنی چون سیم‌کشی‌ها و اتصالات برقی نیز باید ایمن باشد تا اتصال نامناسب برق باعث آتش‌سوزی نشود.

مسئول آتش‌نشانی میبد در پایان از شهروندان خواست از انباشته کردن ضایعات کاغذی در منازل و انباری‌ها جدا خودداری کنند و همچنین اگر موردی آتش‌سوزی حتی اندک در محل انباشته مواد ضایعاتی کاغذ روی داد با شلنگ آب و کپسول آتش نشانی اقدام کنند اما سریعاً با ۱۲۵ تماس بگیرند و فقط به خاموش کردن با موارد ابتدایی اکتفا نکنند.

گفتنی است پیگیری علت اصلی آتش سوزی در انبار ضایعات مورد نظر در دست بررسی بیشتر می باشد.