تجلیل از پاکبانان خدوم میبدی در پانزدهمین همایش جبهه فرهنگی میبد + تصاویر

حجت الاسلام علیرضا حسنی گفت: از دیدگاه دین مقدس اسلام، کار کردن به منزله عبادت کردن است تا جایی که به کسی که برای تامین خانواده خود به کار مشغول می شود، مجاهد فی سبیل الله اطلاق می شود.

به گزارش میبدما؛ امام جمعه موقت میبد با تشکر از جبهه فرهنگی میبد به خاطر همایش تجلیل از پاکبانان میبدی، اظهار داشت: جامعه ای که بخواهد پیشرفت کند، باید برای کار و فعالیت مفید، اهمیت ویژه ای قائل باشد و مردم آن جامعه اهل کار و تلاش باشند.

وی با اشاره به اهمیت شغل پاکبانی برای یک جامعه، بیان داشت: گاهی برخی از کارها آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرد و حتی به خاطر بی فرهنگی برخی، مورد تمسخر قرار می گیرد، در حالی که کارهای مورد اهمیت در جامعه نباید روی زمین بماند و جامعه به نوعی محتاج انجام آن نیز می باشد.

حجت الاسلام حسنی افزود: وقتی مردم در جامعه با شهری زیبا و تمیز مواجه می شوند، از نتایج تلاش شما پاکبانان است، و این مانند موضوع امنیت است که برخی باید برای آن تلاش کنند ولی گاهی قدر آن دانسته نمی شود.

وی با اشاره به جشن ها و مراسم های شادی در مناسبت های مختلف، بیان داشت: متاسفانه برخی مواقع، بی مهری ها باعث می شود، تلاش و زحمت پاکبانان بیشتر شود در حالی که با برنامه ریزی بهتر می توان کاری کرد که مردم در کنار زنده نگهداشتن عشق اهلبیت، به مسائل نظافت شهری نیز اهمیت بیشتری بدهند.

حجت الاسلام علیرضا حسنی در انتها با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش، گفت: این همایش به این معنی است که پاکبانان مورد توجه اهالی فرهنگ بوده و برای مردم نیز عزیز هستند و قدر زحمت های آنها نیز دانسته می شود.

شهردار میبد: برای نظافت شهری باید فرهنگ سازی را در اولویت قرار دهیم

مهندس علیرضا نقوی نیز با تشکر از فعالیت های تلاشگرانه پاکبانان میبدی و همچنین کار خوب جبهه فرهنگی در برگزاری این همایش گفت: باید برای کمک به پاکبانان عزیز و نظافت شهر، فرهنگ سازی را در اولویت نخست خود قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب میبد و یزد با عنوان حسینیه ایران، ادامه داد: وجود ظرفیت منابر و تریبون های خطبا و روحانیون در این شهر، می تواند در جهت فرهنگ سازی هر چه بیشتر برای رعایت مسائل شهری مورد توجه قرار گیرد.

مهندس نقوی با اشاره به گزارش خلاصه ای از فعالیت فضا سازی شهری قبل از محرم، گفت: ده روز قبل از محرم فضا سازی شهری را شروع کردیم که به نوعی نظافت مسیرهای منتهی به هیئت ها و حسینیه ها، ساماندهی سد معبرها، آسفالت، شست و شوی گلزارهای شهدا و حتی نظافت محیط حسینیه ها بعد از برگزاری مراسم ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز داشت: در محور خدمات شهری در ماه محرم، حتی تامین کیسه زباله هیئت ها به میزان ۵۰۰ کیلوگرم انجام گرفت و از اول شهریور تا انتهای شام غریبان چیزی بالغ بر ۶۵۰۰ نفر ساعت اختصاصی در این محور فعالیت مستمر داشتیم.

وی با تشکر از حمایت اعضای شورای شهر از مجموعه شهرداری میبد، گفت:یکی از مسائلی که مردم عزیز میبد نیز باید در آن به ما کمک کنند، موضوع ساماندهی به زمین های رها شده و حصارکشی آنها می باشد که به نوعی مشکلات ما را در ارائه خدمات شهری بیشتر کرده اند.

در انتهای این همایش که با همت جبهه فرهنگی و همکاری شهرداری میبد در سالن همایش های شورای شهر میبد برگزار شد، از ۳۰ پاکبان نمونه به نمایندگی از دیگر پاکبانان زحمت‌کش میبدی، تقدیر به عمل آمد و از زحمات برخی از اعضای شهرداری میبد نیز تجلیل شد.