گزارش میبدما از کلنگ‌زنی اِلمان‌های جدید در میبد با حضور آیت الله اعرافی + تصاویر

مراسم کلنگ‌زنی نمادین سه المان میدانی در شهرستان میبد و پروژه تعریض خیابان آیت الله خامنه‌ای، در مکان میدان امام حسین(ع) فیروزآباد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در این مراسم با تشکر از همه فعالیت هایی که در راستای ارتقاء وضعیت شهری انجام می شود، گفت: دغدغه همیشگی من داشتن شهری آباد و پیشرفته بوده است که در همه زمینه های مختلف به مراتب بالا و قابل قبول برسد.

وی افزود: در این محور نه تنها مسئولین و نهادهای شهرستان باید نقش پررنگی ایفا کنند، بلکه مردم شریف میبد نیز باید در کنار مسئولین در این راستا همکاری کنند و اگر به عنوان مثال عوارضی پرداخت می کنند، این احساس را داشته باشند که در حال کمک به پیشرفت شهر خودشان هستند.

امام جمعه میبد با اشاره به تعداد زیادی از خیابان های نیمه کاره در میبد گفت: برای اصلاح و تکمیل این خیابان ها از مسئولین، مردم، اصناف و همچنین متمکنین جامعه انتظار می رود نهایت همکاری را داشته باشند تا از این وضعیت بیرون بیاییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ادارات میبد نیز تقاضا داریم که سهم خود از عمران شهری را به شهرداری پرداخت کنند و مطالبات شهرداری از دستگاه ها به صورت جدی پیگیری شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به نیاز مبرم شهرداری جهت ایجاد منابع درآمد پایدار، بیان داشت: هر چند زیرساخت های شهری بسیار مهم هستند اما از اهمیت مبلمان شهری نیز نباید غافل شد و محورهایی مانند اِلمان ها، پیاده روها، خیابان ها و دیگر نماهای شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی گفت: من گاهی غصه می خورم که میبد با این ظرفیت خوب از وجود صنایع و با درآمدهایی که دارد، سیما و منظری غیر جذاب و نامتناسب در شأن مردم دارد و باید به میزانی برسیم که دارای انضباط شهری خوبی شویم.

علیرضا نقوی: مردم به رفع مشکلات کمک کنند
در این مراسم، علیرضا نقوی شهردار میبد نیز گفت: در راستای ولایتمداری و شهیدپروری مردم شهر میبد، نسبت به رونمایی از سه المان جدید برای میادین امام حسین(ع) فیروزآباد، میدان بعثت شهیدیه و میدان فاطمیه ده‌آباد اقدام کرده ایم.

وی با اشاره به اهمیت مسائل ترافیکی شهرستان بیان داشت: برای آغاز فاز یک پروژه های عمرانی و زیباسازی شهر میبد، ایجاد ۲۰ سرعت‌کاه و پیاده‌راه را داشته ایم که اکثر آنها در مقابل مدارس و جهت حفظ سلامت دانش آموزان درست می شوند.

نقوی تاکید کرد: جهت کم کردن بار ترافیکی اطرف میادین نیز نسبت به ساخت سرعت‌کاه اقدام کرده ایم و طرح ایجاد میدان سه راه هفت تیر نیز به زودی به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به بودجه سه میلیارد و ششصد میلیون ریالی برای المان های جدید میبد، ادامه داد: از دیگر پروژه های مورد نظر، تعریض خیابان آیت الله خامنه ای در شاه جهان آباد و آسفالت و رفوژ میانی این خیابان می باشد که برای آزادسازی‎های آن نیز بالغ بر ۱۳ میلیارد ریاد هزینه شده است.

شهردار میبد با اشاره به سختی آزادسازی برخی از پلاک های این خیابان، گفت: متاسفانه در برخی از موارد به خاطر حفظ جان مردم مجبوریم ورود قانونی و ارجاع به دادستانی را داشته باشیم و اگر مردم در این موارد کمک کنند، رفع مشکلات ترافیکی بهتر میسر خواهد شد.

علیرضا نقوی در انتها گفت: از تمامی ادارات و ارگان ها و همچنین مردم عزیز درخواست می کنم که روال قانونی کارها را جدی بگیرند و نسبت به حد و حدود قانون حساسیت بیشتری به خرج دهند.

در انتهای این مراسم از پدر مرحوم یحیی زاده به عنوان خانواده شهید شاخص و به نمایندگی از شهدای محله فیروزآباد تجلیل به عمل آمد.

پیش از کلنگ زنی المان جدید میدان امام حسین(ع) توسط آیت الله اعرافی، به مناسبت ایام روز ملی کودکان، دو نفر از کودکان میبدی کلنگ این میدان را به زمین زدند.