با ۱۳ کشته و ۱۲۱ مجروح طی سال گذشته آمار تصادفات بالایی داشتیم/ ۶۳ درصد از جرایم، کشف جرم و اموال مردم به آنها برگشته است+ گزارش تصویری از صبحگاه نیروهای مسلح

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد گفت: ۶۳ درصد از جرایم اتفاق افتاده در میبد، کشف شده و اموال مردم به آنها برگشت شده است.

به گزارش میبدما، سرهنگ سید محمد طاهر موسوی فرمانده انتظامی میبد در صبحگاه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: انواع مختلف باندهای سرقت مانند سرقت احشام، طلاجات، سیم های کابل، دکل های رایتل و ایرانسل و موتورسیکلت را در میبد متلاشی کرده و اموال مردمی به آنها بازگشت شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۲۱ نفر قاچاقچی مواد مخدر از استان های دیگر در محورهای مواصلاتی میبد، گفت: نسبت به برخورد با باندهای توزیع و فروش مواد مخدر در میبد نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که طی آن ۱۴۶ نفر در سال گذشته در محلات و اماکن میبد دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان تحویل شده اند.

سرهنگ موسوی با اشاره به کشف بیش از ۹۳ کیلو گرم مواد مخدر در یک سال گذشته بیان داشت: در محور شعار سال که رونق تولید است، با اداره صمت میبد و اصناف شهرستان همکاری خوبی صورت گرفته، که طی آن ۴۳ قاچاقچی انواع کالا دستگیر شده و طی آن بیش از دو میلیارد تومان کالای کاچاق کشف و ضبط شده است.

وی بیان داشت: در حوزه صنعت نیز با همکاری خوب شهرک صنعتی ۳۹۷ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شده که طی آن ۳۲ نفر جاعل و کلاهبردار نیز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده اند.

فرمانده انتظامی میبد با اشاره به فعالیت پلیس در حوزه امنیت اخلاقی، ادامه داد: در حوزه جرایم سایبری نیز با اینکه آگاه سازی مردم و پیشگیری در اهمیت ویژه قرار گرفته است، اما رشد جرایم سایبری را داشته ایم که باید نسبت به آن اقدامات بیشتر و بهتری صورت بگیرد.

وی با بیان این موضوع که امنیت در میبد در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، گفت: در محور برخورد با اتباع بیگانه بدون مجوز نیز ۷۲۳ نفر را دستگیر و تحویل اردوگاه داده ایم که نسبت به خروج آنها از کشور مراحل قانونی انجام گیرد.

سرهنگ موسوی با بیان این موضوع که در سال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار تماس با ۱۱۰ شهرستان گرفته شده، بیان داشت: در شهرستان میبد با ۵۶۰۶ پرونده تشکیل شده، کاهش ۸ درصدی را در این محور داشته ایم.

وی در انتها با تشکر از همه مسئولین و مردم شهرستان در همکاری با پلیس، افزود: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی ما افزایش تصادفات منجر به جرح و فوت است که با ۱۲۱ مورد جرح و ۱۳ مورد فوت آمار خوبی در این زمینه وجود ندارد و باید با همت و همکاری همه مسئولین ذی‌ربط نسبت به کاهش این آمار تلاش کنیم.

لازم به ذکر است که در این مراسم حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت و حسین فلاح فرماندار میبد نیز سخنرانی کردند.