سزاوار نیست کسی که توانایی دارد در راهپیمایی اربعین شرکت نکند

حجت‌الاسلام محمد اعرافی با اشاره به رفتار برخی از مسئولان در مواجه با سران بدعهد و گستاخ اروپا تصریح کرد: رفتار برخی از مسئولین ما در مواجه با سران اروپایی باروحیه انقلابی مردم، خیلی سازگاری نداشت.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه ، امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره حضور هیئت دولت در سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس سازمان ملل گفت: دستگاه دیپلماسی می‌توانست یک سال قبل از این اجلاس برای این حضور در عرصه‌های بین‌المللی و ابلاغ پیام‌های انقلاب برنامه‌ریزی بهتری انجام دهد.
حجت‌الاسلام محمد اعرافی با اشاره به رفتار برخی از مسئولان در مواجه با سران بدعهد و گستاخ اروپا تصریح کرد: رفتار برخی از مسئولین ما در مواجه با سران اروپایی باروحیه انقلابی مردم، خیلی سازگاری نداشت.
خطیب جمعه میبد گفت: گرچه سخنان خوبی در سازمان ملل از سوی هیئت ایرانی ایراد شد؛ ولی یک نقطه خدشه در این صحبت است و آن اینکه: برجام حداقل برای ما و برای شماست و اگر به حداقل‌ها قانع هستید ما هم اکتفا می‌کنیم و اگر بیشتر می‌خواهید باید بیشتر بپردازید این صحبت‌ها ابهام‌برانگیز است.
امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: از نگاه کشور و مسئولین و مردم ما برجام اصلاً حداقل نیست؛ چراکه ما در برجام به تمام تعهدات عمل کردیم؛ قلب راکتور اراک را بتن کردیم و آنها در مقابل بدعهدی کردند؛ برجام حداقلی و پرداخت بیشتر به چه معناست! خداوند انشا الله بصیرت لازم را به همه مسئولین ما عنایت بفرماید.

میانجیگری فرانسه را قبول نداریم
حجت‌الاسلام اعرافی میانجی قرار دادن فرانسه را به‌عنوان پلیس بد در طول انقلاب برای ایران اسلامی خواند و گفت: فرانسه و کشورهای اروپا که در مقابل ایران به تعهدات خودشان عمل‌نکرده‌اند چگونه می‌خواهند امروز به‌عنوان میانجی ما با کشور امریکا قرار گیرند.

امروز آمریکایی‌ها به دست و پای ایران افتاده‌اند
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه امروز ابعاد غلبه راهبردی ایران علیه امریکا در همه عرصه‌ها هویدا شده است اظهار داشت: حمله به پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی و توقف کشتی‌هایی که خلاف قانون عمل کردند امروز موجب شده است آمریکایی‌ها و حتی سعودی‌های مرتجع به دست پای ایران بیافتند.
وی عجز مقابله موشک‌های پاتریوز آمریکایی در مقابل حملات پهپادی یمنی‌ها به آرامکو را خاطرنشان کرد: این اقتدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری امت اسلام و تکیه یمنی‌ها به سلاح ایمان است که لحن بن سلمان و سعودی‌ها را در رسانه‌ها عوض کرده است.

سزاوار نیست کسی که توانایی دارد در راهپیمایی اربعین شرکت نکند
امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود راهپیمایی عظیم اربعین حسین را معجزه قرن دانست و بر حفظ این حرکت میلیونی تأکید کرد و گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پیام‌های بسیار مهمی برای جهان اسلام در اخوت و برداری دارد و سزاوار نیست کسی که توانایی حضور دارد در خانه بنشینید و در این راهپیمایی شرکت نکند.
ملت و دولت ایران و عراق این بحران کوچک را مدیریت کنند
وی با اشاره به توطئه استکبار در آشوب های اخیر عراق گفت: امریکا با به راه انداختن شورش‌های خاص می‌خواهد جلوی این سد آهنین ملت ایران را بگیرد اما ملت ایران که با دو هزار و شش‌صد موکب در ایام اربعین در مسیر کربلا مستقر است و باعث انقلاب فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌شود این توطئه را در نطفه خفه خواهد کرد.
امام‌جمعه موقت میبد افزود: دولت و ملت ایران و عراق باید این بحران کوچکی که توسط استکبار به راه افتاده را با بصیرت مدیریت کنند و طومار استکبار و دشمنان اسلام را برهم بپیچند.

نیروی انتظامی اساس همه کارها و فعالیت‌هاست
حجت‌الاسلام اعرافی آغاز هفته نیروی انتظامی را به همه فرماندهان و پرسنل خدوم نیروی انتظامی تبریک گفت و افزود: نیروی انتظامی اساس همه کارها و فعالیت‌ها به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی است.
امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به بیش از ۳۰ مأموریت نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی از یک انقلاب تاکنون در همه عرصه‌ها پابه کار، همگام با انقلاب و همراه با ارزش‌های نظام و تابع مطلق ولایت‌فقیه بوده و اقتدار خود را در برقراری نظم و امنیت اجتماعی نشان داده است.
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه تقدیم حدود سیزده هزار شهید و بیست‌ودو هزار جانباز درراه نظام و انقلاب از افتخارات نیروی انتظامی است افزود: به فضل خدا شهرستان میبد دارای فرمانده مقتدر، تابع ولایت‌فقیه و مؤمن است که در سال‌های اخیر با اعمال قانون و همراهی با مردم توانسته است اقتدار نیروی انتظامی را نشان دهد.
وی گفت: اما بر این نباید بسنده کرد و نیروی انتظامی باید هرروز بر اقتدار خود بیفزاید و هرروز مردمی‌تر، پابه کارتر و همگام‌تر با انقلاب با اعمال قانون درصحنه حاضر باشد.
امام‌جمعه موقت میبد شهادت ثبت اکبر رسول گرامی اسلامی امام حسن مجتبی را تسلیت و بر حضور خودجوش در مراسم بزرگداشت این امام همام تأکید کرد.
خطیب جمعه میبد سالروز شهادت جان‌گداز حضرت رقیه خاتون بنت الحسین را به پیشگاه ولی‌عصر و نمازگزاران تسلیت گفت.
وی سالروز هجرت امام راحل از عراق به کویت را خاطرنشان کرد و این هجرت را الگویی از هجرت پیامبر خدا و ائمه معصومین و سرآغازی برای انقلاب و بر هم پیچیدن طومار استکبار خواند.
امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه این هجرت پیام‌های مهمی برای ملت ایران و جهانیان داشت افزود: در مقابل ظلم انسان گاهی باروحیه قوی تن به کارهایی دهد که ممکن است برای انسان هم خوشایند نباشد اما آثار و برکات بسیار بزرگی به همراه دارد.