بخشنامه برون‌رفت از پیام‌رسان‌های خارجی؛ جدی در اردکان، فراموش‌شده در میبد + تصاویر و اسناد

برخی از مدارس و مجموعه های آموزشی میبد هنوز از تلگرام و واتس‌آپ به عنوان پل ارتباطی خود با دانش آموزان و خانواده های آنها استفاده می کنند.

به گزارش میبدما؛ بعد از بخشنامه صریح دولت در بیرون آمدن تمامی ارگان های دولتی و غیردولتی از پیام رسان های خارجی، یکی از ارگان های مهم و راهبردی که باید این موضوع را در سازمان خود اجرایی می کرد، آموزش و پرورش بود.

این خروج از پیام رسان های خارجی مخصوصاً تلگرام که امروزه بدون فیلترشکن نیز اجرا نمی شود، از این رو اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند که گروه هدف مرتبط با این موضوع دانش آموزان و نسل آینده ساز و نیز تاثیر پذیر جامعه می باشند، که داشتن فیلترشکن می تواند سرآغاز آسیب های اخلاقی زیادی در فضای پر حاشیه مجازی برای آنها باشد.

پس از این بخشنامه بود که در شهر همجوار تمرکز و دقت بسیار زیادی بر بیرون رفتن از این فضاها گذاشته شد و امروزه با حسن‌نظر دادستانی شهرستان اردکان، بر این اتفاق خوب دامن زده شده و تمرکز بسیار زیادی نیز بر این مهم گذاشته شده است.

اما بر خلاف این موضوع، در شهرستان میبد نه تنها تمرکزی بر برون‌رفت از تلگرام و اتس‌آپ به عنوان پیام رسان های خارجی گذاشته نشده، بلکه به گفته برخی از منابع مطلع، حتی در برخی از مدارس اصرار بر ایجاد کانال در پیام رسان های خارجی نیز وجود دارد!

حال با این شرایط باید در اولین روزهای سال تحصیلی بر این موضوع مهم تاکید کرد که خروج از تلگرام به صورت خاص و دیگر پیام رسان های خارجی نه تنها از لحاظ امنیتی مورد توجه است بلکه از لحاظ اخلاقی و مسائل حاشیه ای که استفاده از فیلترشکن برای دانش آموزان ایجاد می کند، نیز مورد توجه ویژه قرار دارد. بنابرین دقت نظر و تمرکز بیشتری از آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع می رود که این مسئله را جدی بگیرند.