سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تهیه منشور عزاداری سیدالشهدا(ع) اقدام کند/ آماده‌ایم نشاط‌بخشی عزاداری امام حسین(ع) را ازنظر روان‌شناسی اثبات کنیم + تصاویر

خطیب جمعه میبد گفت: : دفاع مقدس سرمایه ابدی و ودیعه الهی است که باید همواره زنده نگهداشته شود.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تشریح عوامل تعدی انسان‌ها به حقوق دیگران اظهار داشت: یکی از عوامل تعدی و غصب اموال دیگران، نادانی، غفلت و فقر و ناداری است.

امام‌جمعه میبد دراین‌باره افزود: انسان متدین و آگاه کسی است که جهل را کنار بگذارد و اهل غفلت و سهل‌انگاری هم نباشد و درنهایت اگر فقیر شد، از دین خارج نشود و ناداری او را به گناه واندارد.

 آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: البته‌ وظیفه حکومت و جامعه این است که به فقرا کمک کند تا به گناه کشیده نشوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حرص و طمع را عامل چهارم دانست که ممکن است به این دلیل انسان‌ها به گناه کشیده شوند، لذا در احکام و حدود الهی مجازات جرم و گناهی که به خاطر طمع رخ داده است، با کسی که به خاطر فقر به گناه کشیده می‌شود، فرق می‌کند.

خطیب جمعه میبد تأکید کرد: میل به افزون‌خواهی و سیری‌ناپذیری شعله آتش جهنمی است که ممکن است در ابعاد وجودی انسان‌ نفوذ کند و او را به سیاهی و تباهی بکشاند.

 آیت‌الله اعرافی بیان داشت: گاهی آدم‌ها مریض می‌شوند و دچار اختلال هورمونی می‌شوند  که هرچه آب و غذا می‌خورند، سیر نمی‌شوند، این میل و هواهای افسار ناپذیر در شهوت و مال و مقام نیز مرض بزرگ روحی و اخلاقی است که انسان‌ را دچار آسیب شخصیتی و اخلاقی می‌کند و او را به سمت گناه می‌غلطاند.

امام‌جمعه میبد نمازگزاران را به پرهیز از این گناهان توصیه کرد و اظهار کرد: اگر این شعله‌ها کنترل نشود، جامعه را فاسد می‌کند و نتیجه آن بن‌بست است.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور سپس به آیات نورانی قرآن اشاره کرد و افزود: بشر به‌شدت مال طلب است و طمع مال دنیا دارد و لذا نباید تکاثر و طمع او را به دزدی، سرقت، اختلاس و دست‌اندازی به حقوق دیگران بکشاند.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد آغاز سال تحصیلی مراکز علمی و حوزوی را تبریک گفت و اظهار داشت: نهادهای علمی و آموزش‌وپرورش دست‌آوردهای بزرگی در قلمروهای مختلف علمی داشته‌اند که جای تحسین دارد.

 آیت‌الله اعرافی با اشاره به حضور بیش از ۲۲هزار دانش‌آموز در ۱۵۰ مدرسه میبد خاطرنشان کرد: این آمار بالاترین عدد طی سال‌های گذشته است، در بخش دانشگاهی نیز علی‌رغم وضع انقباضی، چندین هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی میبد تحصیل می‌کنند.

وی افزود: تامین زیرساخت آموزش‌وپرورش باید مورد توجه باشد، دولت به تنهایی نمی‌تواند در این رابطه نقش‌آفرین باشد. الحمدلله بیش از ۴۰ مدرسه در میبد ساخته‌شده است و مصوب کردیم که علاوه بر ۶۰ مدرسه جدید، ۴۰‌مدرسه فرسوده نیز باهمت‌ مردم و کمک دولت تخریب و بازسازی کنیم.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید در همه‌ی ابعاد نمونه باشد و لذا معماری فرهنگی و تربیتی نیز باید با کمک همه دلسوزان، علما و فعالان انقلابی و حزب‌اللهی با رویکرد علمی و فنی دنبال شود تا روح پاکی عفت در اعماق وجودی دانش‌آموزان جریان یابد‌.

وی بابیان اینکه معلمان و مربیان پرچم‌داران اصلی این حرکت آموزشی و تربیتی هستند، بیان داشت: باید همه برای رسیدن به قله‌های تعالی و پیشرفت در همه حوزه‌های علمی و تربیتی به کمک بیایند.

خطیب جمعه میبد در پایان از برگزارکنندگان برنامه‌های محرم حسینی تشکر کرد و گفت: کسانی که از روی جهالت می‌گویند عزتی سیدالشهدا افسردگی می‌آورد، خود روح افسرده دارند، چون عزای سالار شهیدان اگر در مسیر صحیح برگزار شود، نشاط‌بخش و معنویت بخش است و ما  آماده‌ایم این مسئله را ازنظر روان‌شناسی نیز اثبات کنیم.

 آیت‌الله اعرافی، از دستگاه‌های مربوطه ازجمله سازمان تبلیغات خواست نسبت به تهیه منشور عزاداری اقدام کنند تا دچار لغزش‌ها و انحراف های این مسیر نشویم.

امام‌جمعه میبد در ادامه به سالروز دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس سرمایه ابدی و ودیعه الهی است که باید همواره زنده نگهداشته شود.

 آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: قدرت دفاعی ما برخاسته از خود کشور است و در تأمین تانک و موشک و بسیاری از ادوات جنگی تولیدکننده هستیم.

وی افزود: دفاع مقدس سرآغاز استقلال کشور ما بود، امروز پیشرفت‌ ما در حوزه دفاعی مایه افتخار است و این پشتیبانی مردمی از کشور در هیچ جای عالم وجود ندارد.

امام‌جمعه میبد گفت: با هدایت رهبری در منطقه و جهان دارای قدرت دفاعی مستحکم داریم که همه‌ این دست‌آوردها درون ساز است و دنیا روی این حساب باز می‌کند.

 آیت‌الله اعرافی بیان داشت: اگر این روح و مدیریت جهادی در بخش‌های دیگر ازجمله اقتصاد کشور ظاهر شود، معجزه می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: سرکوبی داعش و ضعف عربستان و ناکامی رژیم صهیونیستی برآمده از دفاع مقدس و مجاهدت ملت ایران است.

وی، کارنامه کشورهای مستبد را سراسر سیاهی خواند و گفت: اما وقتی چند پهپاد نیروهای یمنی به متجاوزان حمله می‌کنند، سر و صدای زورگویان بلند می‌شود.

امام جمعه میبد در پایان تأکید کرد: امروز اوضاع فرق کرده است و نیروهای مقاومت هر اقدامی از متجاوزان را با پاسخ کوبنده جواب خواهند داد.