دغدغه های اصلی جوانان ایرانی/ «قانون تسهیل ازدواج جوانان» یا «دختر آبی» ؟!

دکتر سید مصطفی میرمحمدی در یادداشتی عنوان کرد: دولت حاضر نیست پس از سپری شدن ۱۴ سال از تصویب “قانون تسهیل ازدواج جوانان” آیین‌نامه اجرایی‌اش را بنویسد یا لااقل لایحه اصلاحیه به مجلس بفرستد!

به گزارش میبدما؛ دکتر سید مصطفی میرمحمدی استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، با پرداختن به موضوع فراموش شده “قانون تسهیل ازدواج جوانان” که سال هاست از طرف دولت به آن توجهی نمی شود، نوشت: ورود بانوان به ورزشگاهها جهت تماشای دیدارهای آقایان دغدغه حتی یک صدم درصد از دختران و زنان این سرزمین هم نیست اما برخلاف آن، “ازدواج” و تسهیل در هزینه‌های کمرشکن حول آن دغدغه اکثریت قاطع جوانان (و نه فقط بانوان) و حتی خانواده‌هایشان است.

اما جالب است که دولت در موضوع اول خود را به آب و آتش می‌زند و (علی‌الظاهر) خود را حامی ورود زنان به ورزشگاهها معرفی می‌کند اما در موضوع دوم به طرز بسیار حیرت‌انگیزی یک قانون بسیار مهم و راهبردی را خیلی شیک و مجلسی مسکوت گذاشته‌ است و ککش هم نمی‌گزد!

به طور مثال معاون حقوقی رییس‌جمهور احساس تکلیف می‌کند تا با رسانه‌ها مصاحبه کند و ورود زنان به ورزشگاهها در حین بازی آقایان را فاقد منع حقوقی معرفی کند اما وقتی نوبت به مساله عدم اجرای “قانون تسهیل ازدواج جوانان” که چهارده سال ازتصویبش می‌گذرد، می‌رسد به کلی زبان به کام می‌کشد؛ قانونی که جنبه‌های مختلف ازدواج جوانان از مسکن و وام اشتغال گرفته تا سربازی و حتی سالن عروسی زوج‌ها را پیش‌بینی کرده است.

بله! امروز یک قانون مصوب مجلس داریم که اتفاقا به دغدغه اکثریت جوانان کشور پاسخ داده و حتی چندبار اجرای همین قانون خاص مورد تاکید ویژه رهبری قرار گرفته (از جمله بهمن پارسال) اما دولت خیلی روشن و آشکار آن را اجرا نمی‌کند و حتی اینقدر درگیر حواشی است که حاضر نیست پس از سپری شدن ۱۴ سال از تصویب این قانون آیین‌نامه اجرایی‌اش را بنویسد یا لااقل لایحه اصلاحیه به مجلس بفرستد!

جالب اینکه دوسال قبل کارد به استخوان رسید و همین مجلس حامی دولت وفق ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس از این قانون‌شکنی آشکار دولت به قوه‌قضاییه شکایت برد اما از آن روز تا امروز رسیدگی قضایی خاصی به این مساله گزارش نشده است.

خیلی خوب پازل را چیده‌اند؛ ما دختر آبی و کنسرت و استادیوم را تبدیل به مساله عموم دختران و پسران این کشور می‌کنیم تا مساله اصلی همین دختران و پسران موقتا به فراموشی سپرده شود و گریبان ما تا حاشیه بعدی رها بماند و اتفاقا خودمان سوار بر حاشیه فعلی، جلودار همان دختران و پسران بشویم و به آنها بگوییم ما طرفدار شماییم اما نمی‌گذارند برایتان کاری کنیم.