چهل مدرسه بالای ۵۰ سال‌ساخت میبد تا پنج سال آینده بازسازی شوند + تصاویر

آیت الله اعرافی گفت: آموزش و پرورش جهت تخریب و بازسازی ۴۰ مدرسه بالای پنجاه‌سال‌ساخت تا ۵ سال آینده اقدام کند.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در جلسه شورای آموزش و پرورش میبد با تشکر از همه تلاش های صورت گرفته و موفقیت های علمی کسب شده، اظهار داشت: چهار سال قبل در جلسه ای مقرر و مصوب شد که برای مبتلا نشدن به موضوع دوشیفته شدن مدارس و همچنین بهتر شدن تسهیلات آموزشی، هر سال ۱۰ مدرسه ساخته شود و افق ده ساله ای برای این موضوع تعیین شد.

وی افزود: با همت و تلاش آموزش و پرورش و همینطور فرمانداری و دیگر ارگان ها و خیرین عزیز و مردم میبد این برنامه با کیفیت بالاتری از آنچه پیش بینی شده بود، تاکنون انجام گرفته و در حال ادامه است.

امام جمعه میبد بیان داشت: تاکنون حدود ۴۰ مدرسه طبق این برنامه، نوسازی و بازسازی شده اند و به جز ۶۰ مدرسه ای که قرار است تا چند سال آینده ساخته شود، ۴۰ مدرسه دیگر که بالای ۵۰ سال ساخت هستند نیز در برنامه بازسازی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته دفاع مقدس و وظیفه آموزش و پرورش در بزرگداشت این واقعه که هویت بزرگی برای کشور است، ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی نیز قرار داریم و امیدواریم آموزش و پرورش میبد مانند گذشته و بهتر از قبل بر تلاش های مجدانه خود بیفزاید.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: در حوزه های مختلف اخلاقی، اجتماعی، علمی و آموزشی و فرهنگی در سال های قبل طرح های متنوعی تصویب شده است که تقاضا می کنم این مصوبات دوباره مطالعه شود، طبیعتاً کارهایی که انجام شده قابل تقدیر است و کارهایی نیز هستند که باید تقویت و ترویج مجدد شوند.

وی با تاکید ویژه بر رسیدگی به مسائل فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان، تصریح کرد: فنداسیون آینده کشور در آموزش و پرورش پی‌ریزی می شود که توجه ویژه به این بخش اهمیت زیادی دارد و بر همه ارگان ها و سازمان ها و همینطور مردم عزیز لازم است این بخش را در رسیدن به اهداف بزرگش یاری کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر دانش آموز میبدی در سال جدید، بیان داشت: در آمارهایی که ارائه شده است تعدادی از دانش آموزان میبدی، بی بضاعت و نیازمند هستند که باید برای رفع تبعیض و رسیدن به عدالت آموزشی تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی گفت: انتظاری که همه ما از مجموعه اموزش و پرورش داریم این است که بتواند در مسیر پیش رو سرآمد باشد و همچنان که قبلاً افتخارات بزرگی کسب کرده، به این هم اکتفا نکند و با قدرت و قوت پیش برود.

در انتهای این جلسه از چند تن از خیرین میبدی و همچنین چهار دانش آموز مدال آور کشوری در المپیاد ها و جشنواره خوارزمی تجلیل به عمل آمد.