نام شهید زاهدی از سردر مدارس میبد نباید حذف شود/ تابلوی اردوگاه آیت الله خامنه‌ای بنستان تعویض شود

آیت الله اعرافی در مورد حواشی تغییر نام یکی از مدارس میبد گفت: اینکه نام شهید زاهدی از سردر مدارس ما در میبد نباید حذف شود، یک اصل قطعی می باشد.

به گزارش میبدما؛ سردبیر میبدما در جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز با اشاره به اخبار و اطلاعات رسیده در مورد تغییر نام مدرسه زاهدی به مدرسه ایرانیان و حواشی ایجاد شده حول این موضوع، از آیت الله اعرافی درخواست ورود به این موضوع را کرد.

سردبیر میبدما در مورد مسبوق به سابقه بودن تغییر نام برخی از اماکن مانند «اردوگاه آیت الله خامنه ای بنستان» به «اردوگاه بوم گردی دانش آموزی» اظهار داشت: این موضوع مورد مطالبه رهبر انقلاب است که نام های شهدا از متن جامعه حذف نشوند و نمادهای ایثار و شهادت در معرض چشم جامعه باشند.

محسن موحدی‌فر ریاست آموزش و پرورش میبد در مورد موضوع تغییر نام مدرسه زاهدی گفت: مدارسی که با کمک خیرین ساخته می شود اصولا به صورت قانونی هم امکان تغییر نام از طرف خیّر را دارند و آموزش و پرورش در این کار دخالتی ندارد، البته نام شهید زاهدی بر یکی از مدارس محله مهرجرد گذاشته خواهد شد و حذف نخواهد شد.

وی در مورد اردوگاه بنستان نیز گفت: این اردوگاه در تمام اسناد ثبت شده کشوری به نام اردوگاه آیت الله خامنه ای ثبت شده و فقط تابلوی ورودی این اردوگاه به نام اردوگاه بوم گردی دانش آموزی نام گذاری شده است.

آیت الله اعرافی در مورد تغییر نام مدرسه زاهدی تاکید کرد: شهید زاهدی یکی از شهدای بزرگ انقلاب است که مسافرت‌های مرحوم آیت الله ابراهیم اعرافی به ایرانشهر و دیدار مقام معظم رهبری در زمان تبعید با ماشین ایشان انجام گرفت که برگ زرینی بر خاطرات این شهر است، و حتی رهبر انقلاب نیز ده ها بار از این خاطره و دیدار با مرحوم پدرم به نیکی یاد کرده اند.

امام جمعه میبد افزود: اینکه نام شهید زاهدی نباید از سردر مدارس ما در میبد حذف شود یک اصل قطعی می باشد و در مورد تابلوی اردوگاه بنستان نیز این تابلو حتما تعویض شود و تابلوی جدیدی با نام آیت الله خامنه ای برای آن نصب شود.

انتهای خبر/