ملت، تحقیر کنندگان خود در مقابل متکبران را پای میز محاکمه خواهد کشید

امام جمعه موقت میبد گفت: احساسات انسان در عزاداری‌ها باید مبتنی بر معرفت باشد تا با تامل و تفکر در این مسیر به سعادت برسیم.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه حالات زندگی و با تسلیت ایام محرم حسینی، به فرمایش حضرت امام حسین(علیه‌السلام) به یارانش در سرزمین کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا در آن شرایط یارانش را به پرهیز از حب دنیا توصیه کردند و گفتند: اگر قرار بود دنیا به کسی وفا کند، انبیای الهی در اولویت بودند. چرا که دنیا برای امتحان بندگان برای رسیدن به سعادت ابدی است.

خطیب جمعه میبد افزود: طبق فرمایش حضرت امام حسین(علیه‌السلام) این منزلگاه دنیایی زودگذر و موقتی است و هیچ نعمت دنیای برای انسان باقی نمی‌ماند و شادی‌هایش در دل خود غم دارد، پس باید زاد و توشه برای سفر آخرت برداریم تا در زندگی ابدی و تمام‌نشدنی اندوخته‌ای داشته باشیم و بهترین توشه برای آخرت انسان، تقوا است.

وی ادامه داد: آنچه راجع قیام حضرت امام حسین(علیه‌السلام) مهم است، توجه به دلیل و فلسفه قیام آن امام است. لذا احساسات انسان در عزاداری‌ها باید مبتنی بر معرفت باشد تا با تامل و تفکر در این مسیر به سعادت برسیم.

وی تاکید کرد: در طول این قرن‌ها یاران حضرت امام حسین(علیه‌السلام) در جای‌جای این کره خاکی در مقابل ظالمان ایستادند و منشا پیدایش انقلاب اسلامی نیز پیروی از نهضت حسینی است و آنچه که در دفاع مقدس مقدس فرزندان این ملت را به صحنه آورد، تفکر حسینی بود که در دفاع از حق ثابت قدم باشند.

خطیب جمعه میبد بیان داشت: امروز هم یزیدهای زمان دنبال مذاکره با ایران اسلامی هستند، تا آنچه از مسیر جنگ با ما به دست نیاورده‌اند، با فشار بر ملت مسلمان ایران به دست آورند.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد، با اشاره به شروع گام سوم از سوی مقامات جمهوری اسلامی، تصریح کرد: با توجه به پایان مهلت اروپایی‌ها و در راستای کاهش تعهدات برجامی، گام سوم در خصوص تحقیقات و پژوهش‌های هسته‌ای در دستور کار است و این سه‌گام در راستای الزام طرف‌های مقابل به تعهداتشان بوده است.

وی اذعان داشت: اروپایی‌ها هیچ‌کدام از تعهداتشان را در قالب برجام انجام نداده‌اند و پلیس بد اروپایی‌ها نیز می‌خواهد با واسطه‌گری و با دنبال کردن مذاکرات مجدد به اهدافشان برسند، اما اقدامات دولت در حدی نبوده است که آنها را سر خط بیاورد.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: متاسفانه الان کار به جایی رسیده‌است که ما از همه تعهدات اروپایی‌ها از برجام تنزل کرده‌ایم و می‌گوییم شما فقط اجازه بدهید که ما نفت خودمان را بفروشیم.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه تا به امروز ملت ایران چنین تحقیرشدن را تحمل نکرده بود، افزود: آن کسانی که این مسیر غلط را می‌روند، بدانند ولو امروز هم با تبلیغات رسانه‌ای تیتر فتح‌الفتوح و سوم بزنید، اما ملت رشید و روشن‌دل به کمتر از دست‌یابی به حقوق حقه خودش جز از طریق ایستادگی و مبارزه عزت‌مند قانع نخواهد شد.

امام‌جمعه موقت میبد بیان داشت: کسانی که می‌خواهند با این مسیر تحقیرآمیز ملت را با تحقیر در برابر دشمنان متکبر قرار دهند، یک روزی ملت، عاملان این اقدامات جنایت‌گونه را پای میز محاکمه می‌کشانند.

وی در پایان از بانیان و برگزارکنندگان مجالس عزاداری برای حضرت امام حسین(علیه‌السلام) قدردانی کرد و گفت: این مجالس برای انسان مقام می‌آورد و در پیشگاه خدای متعال ماجور است.

وی همچنین سالروز قیام ۱۷ شهریور و سالروز شهادت آیت‌الله مدنی و سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی را گرامی داشت.

خطیب جمعه میبد شهادت حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) را نیز تسلیت گفت.