امشب؛ برگزاری اولین مراسم در مجتمع فرهنگی مذهبی عاشقان بقیع میبد/ تصاویر + پوستر مراسم

مسئول پروژه مجتمع عاشقان بقیع شهرستان میبد گفت: برای اولین بار پس از ۲۰ سال فعالیت هیئت عاشقان بقیع، مراسم عزاداری ماه محرم در مکان مجتمع مختص به این هیئت برگزار خواهد شد.

سعید امامی در گفتگو با خبرنگار میبدما با بیان این موضوع، اظهار داشت: با مساعدتی که مسئولین شهرستان مخصوصاً آیت الله اعرافی امام جمعه محترم، آقای حسین فلاح فرماندار و آقای نقوی شهردار میبد داشتند، قطعه زمینی در نزدیکی مسکن مهر میبد جهت ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی عاشقان بقیع تعیین شد.

وی افزود: با همفکری صورت گرفته نیز به این نتیجه رسیدیم که مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) در ماه محرم در این مکان برگزار شود و برای این موضوع نیز از دو ماه گذشته کار روی زمین برای آماده سازی را شروع کردیم.

امامی با بیان این موضوع که فضای ۳ هزار متری برای پارکینگ موقت اختصاص داده شده، بیان داشت: سرویس های بهداشتی مسجد مسلم بن عقیل(ع) نیز جهت رفاه حال عزادارای حسینی برای استفاده در شب های محرم باز می باشد.

وی ادامه داد: با تلاش اعضای این هیئت، محوطه مربوط به برگزاری مراسم در حال تکمیل و تجهیز شدن می باشد که گنجایش و ظرفیت ۱۰۰۰ نفری را دارد و این محوطه برای دهه اول محرم که از امشب اغاز می شود آماده است.

سعید امامی با تشکر از مسئولین و کسانی که در آماده سازی اولیه این مکان جهت مراسم های دهه اول کمک کرده اند، گفت: از مردم شریف شهرستان میبد نیز درخواست داریم، جهت تکمیل این پروژه از کمک های مادی و معنوی خود ما را بی بهره نگذارند.