قدرت امروز ما به برکت نفس‌های گرم امام و رهبری و تلاش نیرو‌های نظامی ما است

امام جمعه موقت میبد، آموزه بزرگ غدیر را تبعیت از امامت بر شمرد و بر برگزاری مجالس باشکوه و سرشار از شادی‌های سالم و شرعی تاکید کرد.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حجت‌الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، این مناسبت بزرگ را عیدالله برشمرد و اظهار داشت: روز عید غدیر خم، روز یاس دشمنان خدا از دین است و امت اسلام نباید از دشمنان ترس داشته باشند، چرا که در این روز دین خدا و نعمت الهی بر مردم کامل شد.

حجت‌الاسلام اعرافی با اینکه حاکمانی از جمله عباسیان خلافت را غصب کردند، اما هرگز از اهمیت و واقعیت غدیر و جایگاه امامت جامعه اسلامی کاسته نشد، افزود، مصداق امامت و ولایت ما وجود مقدس امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب(علیه‌السلام) است.

خطیب جمعه میبد بیان داشت: اقدام پیامبر اسلام در آخرین حج خود، سرنوشت جامعه اسلامی را مشخص کرد و دشمنان دین با انواع خطبه‌ها نتوانستند مسیر دین اسلام و هسته اصلی اسلام را تغییر دهند.

وی خطاب به علمای تمام مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: با بررسی روایات و اخباری که از پیامبر اسلام نقل شده‌اند، به چه قضاوت و نتیجه‌ای غیر از ولایت امیرالمومنین خواهیم رسید؟

حجت‌الاسلام اعرافی گفت: پیامبر کار خود را در جریان غدیر تمام کرد و اگر این واقعه نبود، همه مجاهدت‌ها و رسالت پیامبر از بین می‌رفت.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: در این رابطه نباید احساسات و عواطف دیگر مذاهب را جریحه‌دار کرد و این مساله خط قرمز ما و خلاف وحدت مسلمین است.

وی، آموزه بزرگ غدیر خم را تبعیت از امامت بر شمرد و بر برگزاری مجالس باشکوه و سرشار از شادی‌های سالم و شرعی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بیان داشت: در شهرستان میبد ۶۳۰ آزاده داریم و رنج‌هایی که همه آنها متحمل شدند برای اعتلای کلمه‌الله و عزت ایران اسلامی بود که جا دارد از مجاهدت همه‌ی آنها قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام اعرافی همچنین فاجعه کودتای ۲۸ مرداد را یادآور شد و گفت: کودتای ۲۸ مرداد بوسیله هر دو دولت استکباری آمریکا و انگلیس بر علیه ملت ایران انجام شد و دشمن هرگز به اشخاصی حتی نظیر مصدق که گاهی به لبخند دشمن امیدوار شد، هم راضی نبودند.

خطیب جمعه میبد بیان داشت: استکبار، نوکری مثل محمدرضا پهلوی می‌خواست که دست‌بسته تسلیم خواست آنها باشد.

حجت‌الاسلام اعرافی در ادامه با اشاره به دیدار هیئت یمنی با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: باید قدر وجود مقام معظم رهبری را بدانیم، کسی که در برابر قلدری دشمنان خدا ایستاده است.

وی با بیان ابنکه امروز دشمن برای مذاکره التماس می‌کند گفت: این عزت که برای ما حاصل شده حاصل درسی است که از غدیر آموخته‌ایم و همه امت اسلامی باید به تبعیت از رهبری کمر همت ببندند.

حجت‌الاسلام اعرافی همچنین با اشاره به صنعت دفاعی کشور افزود: قدرت امروز ما به برکت نفس‌های گرم امام و رهبری و تلاش نیرو‌های نظامی ما است که با تدابیر خود دشمن را خفه کرده است.

امام جمعه موقت میبد در پایان حملات وحشیانه به مردم کشمیر را محکوم کرد.