ترم دوم طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم با تدریس استاد پورروستائی به زودی آغاز خواهد شد

مسئول موسسه فرهنگی هنری ثقلین میبد گفت: ترم دوم تفسیر موضوعی قرآن کریم از ۲۸ مرداد ماه در میبد آغاز خواهد شد.

محسن نقیبی مسئول موسسه ثقلین در گفتگو با خبرنگار «میبدما» با اشاره به این موضوع اظهار داشت: ترم اول طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم در میبد در ۱۶ جلسه ۲ ساعته و با حضور ۱۳۰ نفر در سالن اجتماعات فرمانداری میبد به پایان رسید و در آستانه آغاز ترم دوم این طرح هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که وجود استاد و مدرس ماهر و مسلط از مهمترین عوامل موثر در آموزش است، افزود: در این دوره تفسیری، از حضور استاد برجسته حوزه و دانشگاه جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد پورروستایی به عنوان مدرس بهره می بریم که یکی از اساتید بسیار خوب این حوزه در استان یزد هستند.

وی با اشاره به تفاوت سطح قرآن پژوهان در ابتدای اجرای طرح، بیان داشت: این موضوع از سختی های اداره کلاس توسط استاد طرح می باشد که استاد پورروستایی علاوه بر برقراری ارتباط مؤثر با قرآن پژوهان توانسته است با انتخاب مطالب کاربردی و شیرین قرآن، این مشکل را رفع کند.

نقیبی خاطرنشان کرد: بررسی آماری ما طی اجرای این طرح نشان داد، مردم عزیز میبد از طرح های قرآنی استقبال بسیار خوبی انجام می دهند که این موضوع ما را برای اجرای هر چه بهتر ترم ها و دوره های بعدی مسمم‌تر می کند.

وی با اشاره به حمایت های بی دریغ استاد حاج محمدرضا شایق در اجرای این طرف و استفاده مجموعه ثقلین از تجارب ایشان، تصریح کرد: چنانچه متقاضیان شرکت در ترم جدید، در ترم‌ قبلی شرکت نکرده‌اند، می‌توانند بعد از نهایی کردن مراحل ثبت نام در ترم جدید شرکت نمایند با این تفاوت که در آزمون پایان ترم، علاوه بر پاسخگویی به سوالات ترم جاری، باید پاسخگوی سوالاتی از ترم‌ قبل نیز باشند.

مسئول موسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین، ادامه داد: جهت تبیین و تبلیغ معارف قرآنی و نشر کلام وحی، مطالب گفته شده هر جلسه علاوه بر قرار دادن صوت آن در کانال رسمی طرح تفسیر، به صورت جزوه نیز در اختیار قرآن پژوهان قرار می گیرد تا با مطالعه بهتر بتوانند در آزمون پایان دوره شرکت نمایند.

وی ابراز داشت: نمایندگی جامع مؤسسه فرهنگی هنری قرآنی ثقلین یزد در شهرستان میبد در سال ۱۳۹۶ تأسیس شده، و برای سنین مختلف، طرح های متنوعی را برنامه ریزی کرده است که مردم عزیز میبد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای ۳۲۳۵۸۰۸۶ و ۳۲۳۵۷۰۰۶ تماس بگیرند.

محسن نقیبی در انتها با تشکر از همه افراد و ارگان هایی که در راه تحقق جامعه قرآنی کمک و همکاری می کنند، گفت: امیدوارم همه ما در این مسیر که مطمئناً رضایت خدا و نگاه لطف ائمه اطهار را در پی دارد، موفق به انجام کاری هر چند کوچک باشیم.