شهدا مظهر توحیدند/ یکی از سران فتنه با سکوتش، نامردی و بی انصافی را در حق نظام اسلامی کامل کرد

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه میبد گفت: شهدا مظهر توحیدند که برای تحقق حاکمیت خدا و ولی خدا در زمین و از بین رفتن حاکمیت غیر خدا جانشان را فدا کرده اند.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام والمسلمین روح الله مروتی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و بزرگداشت شهید حججی، که در فاطمیه ده‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: اگر توحید را فقط اعتقاد به یگانگی خدا معنی کنیم، شیطان و بدترین دشمنان جریان حق در طول تاریخ مانند معاویه و یزید و شمر نیز توحید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه شهدا نمونه کامل یکتاپرستی بوده اند، افزود: توحیدِ کامل یعنی خدا را به یکتایی قبول داشتن و از او اطاعت کردن و برای تحقق حاکمیت خدا روی زمین تلاش کردن، همان چیزی که در معنی جمله «لا اله الا الله» خود را نشان داده است.

 

حرکت امام حسین(ع) یک حرکت توحیدی بود

وی بیان داشت: امام حسین(ع) نمونه بزرگی برای یک انسان توحیدی بود که وقتی جریان ضد خدا به اسم حاکمیت اسلامی بر سر کار بود، به نماز و روزه اکتفا نکرد و با همه توانش بر علیه این جریان قیام کرد تا حکومت واقعی خدا روی زمین تحقق یابد.

حجت الاسلام مروتی با سیاسی خواندن حرکت امام حسین(ع) در تحقق واقعی کلمه توحید، گفت: با مراجعه به حدیث معروف و ناب سلسله الذهب نیز، امام رضا(ع) توحید را دژ امن در مقابل عذاب معرفی می کند و شرط اصلی این توحید را ولایت خود و ائمه اطهار می داند.

وی خاطرنشان کرد: بر مبنای حرکت امام حسین(ع) و ائمه اطهار، شهدا مظهر توحیدند چون برای تحقق حاکمیت خدا و ولی خدا در زمین و از بین رفتن حاکمیت غیر خدا جانشان را فدا کرده اند.

وی با بیان این موضوع که امام حسین(ع) کشته سکوت مسلمانان و ضعف توحیدی آنها شد، تصریح کرد: توحید داشتن یعنی با حسین(ع) بودن و بر علیه یزید به عنوان طاغوت جنگیدن، مثل امروز که ادعای خداپرستی و توحید داشتن باید همراه با دشمنی و مقابله بر علیه طاغوتی به اسم آمریکا باشد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه میبد ابراز داشت: شاید یک وصیت نامه شهید را نتوان یافت که در آن سفارش به پشتیبانی ولی فقیه و امام نکرده باشد و این به معنای واقعی یعنی حمایت از حاکمیت جریان الهی و مبارزه با جریان و حاکمیت طاغوت بر روی زمین.

وی، محسن حججی را یکی از نمونه های بزرگ یکتاپرستی به معنای واقعی کلمه معرفی کرد و گفت: رهبر انقلاب شهید حججی را حجت خدا جلوی چشم مردم می دانند چون این شهید برای بالا بردن علم توحید به جنگ با طاغوت و دشمنان خدا رفت و خداپرستی و توحید را محدود به محل زندگی خودش ندانست، همان طور که امام خمینی(ره) نیز به جهانی شدن توحید نظر داشت و علناً بیان می کرد.

 

یکی از سران فتنه، بی انصافی و نامردی را در حق نظام اسلامی کامل کرد

وی با بیان این موضوع که برخی بر عکس شهدا، دین را لقلقه زبان کرده اند و حاضر به هزینه دادن برای آن نیستند، عنوان کرد: به عنوان مثال یکی از سران فتنه که سالها مسئولیت های مهمی در کشور داشته، وقتی پرچم امام حسین(ع) را در سال ۸۸ آتش می زنند و در مقابل حاکمیت مشروع اسلامی قرار می گیرند، سکوت می کند و بی انصافی و نامردی را در حق نظام اسلامی کامل می کند.

سخنران یادواره شهدای مدافع حرم ادامه داد: اصل دین یعنی اطاعت از خدا و ولی خدا و اگر عبادت با اطاعت از ولایت همراه نباشد، مانند جریان فتنه ۸۸ خیانت اتفاق می افتد، کاری که متاسفانه برخی دچار آن شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مروتی گفت: هر جا به حرف ولی خدا و امام جامعه گوش داده نشد، زمین خوردیم که در موضوع برجام نتیجه آن را به عینه دیدیم و کار به جایی رسید که وزیر امورخارجه کشور تحریم شد، افتضاحی بزرگ که نتیجه گوش نکردن به حرف امام و رهبر جامعه بود.