نماز جمعه منشاء هدایت ملی است/ اسرائیل در محاصره حلقه‌های استوار مقاومت قرار دارد + فیلم

امام جمعه میبد با ذکر این مطلب که مسئولان نباید در برابر جسارت دشمن کم بیاورند، تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید با منطق، در برابر زورگویی دشمن ایستادگی کنند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر میبد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را حقیقت ناب و گوهر پاکی برشمرد که موجب نجات انسان‌هاست.

وی افزود: تقوای الهی در عصر انقلاب اسلامی ما را به صبر و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و استقامت در موضع حق دعوت می‌کند.

امام‌جمعه میبد در ادامه با اشاره به اسقاط پهپاد آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: به ذهن کسی هم نمی‌آمد که جمهوری اسلامی با ابزارهای پیشرفته، پهپاد فوق مدرن آمریکا را ساقط نماید و از سوی دیگر نفت‌کش انگلیسی را علی‌رغم اسکورت دو ناو آمریکایی توقیف کند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: این عزت اسلام و افتخار نظام جمهوری ایران است، چراکه ما در عصر قاجار و پهلوی تحقیر می‌شدیم، اما امروز در کنار رهبری و نیروهای مسلح به این قدرت دست‌یافته‌ایم.

عضو فقهای شورای نگهبان با ذکر این مطلب که مسئولان نباید در برابر جسارت دشمن کم بیاورند، تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید با منطق، در برابر زورگویی دشمن ایستادگی کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه منطق و گفتمان جمهوری اسلامی ورق را برگردانده و تحرکات بزرگ جهانی در حال رخ نمودن است، تصریح کرد: ایران اسلامی در جهان خواهد درخشید و آینده از آن ملت رشید ایران است. دشمنان نیز در همه عرصه‌ها به عقب خواهند رفت.

امام‌جمعه میبد خاطرنشان ساخت: روزگاری هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که اسراییل که متکی بر قدرت‌های جهانی است، مانند امروز در محاصره حلقه‌های استوار مقاومت قرار گیرد. امروز اسرائیل علی‌رغم همه عربده‌کشی‌ها در‌ محاصره حزب‌الله و جریان مقاومت است و طعم تلخ شکست را می‌چشد.

وی تصریح کرد: داعش نیز که دست‌پرورده‌ی آمریکایی‌هاست باقدرت جریان مقاومت اسلامی شکست خورد، امروز شکل‌گیری جبهه مقاومت را فراتر از مرزهای ایران در کشورهای مختلف ازجمله عراق و یمن شاهدیم و جبهه فلسطین نیز منطق انقلاب اسلامی را بیش‌ازپیش فهمیده‌ است.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد و بر پای اولین نماز جمعه کشور توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: در حال حاضر قریب یک هزار نماز جمعه در سراسر کشور برپا می‌شود که منشأ هدایت ملت است و انتظار می‌رود بر شکوه شکلی و محتوایی نماز جمعه افزوده شود.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه امروز نهصدوشصت‌ششمین خطبه خود در نماز جمعه شهرستان میبد را طی ربع قرن گذشته ایراد فرموده است، از همه‌کسانی که در طول بیش از ۴۵ سال به نماز جمعه میبد شکوه و رونق بخشیده‌اند ‌و از همه خادمان نماز جمعه که مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه فعالیت و همکاری داشته و دارند، تشکر کرد.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شهرستان میبد افتخار مضاعفی دارد که روزگاری با پیشگامی حضرت آیت‌الله اعرافی(ره) سال‌ها قبل از انقلاب این فریضه اسلامی، اجتماعی و سیاسی را در این منطقه برگزار می‌نموده است.

خطیب جمعه میبد همچنین یاد و خاطره ائمه جمعه فقید شهرستان میبد را گرامی داشت.

خطیب جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ماه ذی‌القعده، میلاد امام رضا(ع) و سالگرد هجرت آن امام از مدینه به مرو، این ماه را متعلق به امام رضا(ع) دانست که برای ما ایرانیان یک مشعل هدایت است.

آیت‌الله اعرافی همچنین افزود: ماه ذی‌القعده، سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حایری‌مهرجردی نیز هست، شخصیتی که از میبد برخاست و عالم تشیع را با تأسیس حوزه علمیه قم نورانی ساخت و این مایه افتخار همه‌ی ماست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به هفته کارآفرینی، از همه‌کسانی که برای ترویج و گسترش آموزه‌های فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.

آیت‌الله اعرافی، کارآفرینی را یک‌فصل مهم برای ایجاد اشتغال و پیشرفت کشور دانست و گفت: همان‌طور که در کشور نیازمند عالمان دینی و علمی هستیم‌، نیازمند آشنایی جوانان با آموزه‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز هستیم و پایه‌های این امر باید در مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها برای پیشرفت کشور استوار شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مشاغل ما به‌صورت علمی و حرفه‌ای نبوده و از استانداردهای قوی برخوردار نیست.

خطیب جمعه میبد از مسئولان خواست به توسعه و تعمیم مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اهتمام بورزند.

کلیپ های منتخب از خطبه های امروز نماز جمعه(روی لینک ها کلیک کنید)

نماز جمعه میبد از قبل از انقلاب اقامه می شود

اسرائیل در حلقه محاصره مقاومت اسلامی است

ناو انگلیسی با وجود کمک دو ناو جنگی، باز هم توقیف شد