جیغ بنفش برای پخش گاندو

یادداشت اینستاگرامی دکتر سید مصطفی میرمحمدی

در روزهای اخیر هر وقت کلیدواژه سریال گاندو را سرچ می‌کنم محال است که یک جیغ بنفش تازه در سایتهایی مثل رادیوفردا، صدای آمریکا، رادیوزمانه، بی‌بی‌سی، دویچه‌وله و… منتشر نشده باشد.

همزمان در دولت و وزارت خارجه و رسانه‌های متبوعشان حمله‌ای فراگیر علیه این سریال انجام شده و می‌شود که البته به دلبل محبوبیت بالای سریال این حملات به جایی نرسیده است.

گاندو اتفاقا همین را دارد روایت می‌کند؛ چرا دولت و آن رسانه‌های کذایی اینقدر وحدت دارند در زدن یک سریال؟ چرا هرکدام از سایتهای مذکور در پاراگراف اول را که باز می‌کنی می‌بینی دارند عملا و علنا از روحانی و ظریف حمایت می‌کنند؟! جالب است بدانید همین جیسون رضاییان که دولت آمریکا حاضر است ۱.۷ میلیارد دلار برای آزادیش خرج کند، روزگاری در روزنامه‌های داخلی حامی دولت (نظیر شرق) برای روحانی و دولتش سینه چاک می‌کرد!

بنظرم به دولتی‌ها باید حق داد که اینقدر ناراحت باشند؛ وقتی وزیر خارجه مملکت ما با سیاستمداران دموکرات آمریکا تعامل دیرینه دارد و حتی حاضر است برای جلب نظر آنان از رقیب سیاسی داخلی‌اش یک دیو درست کند و همچنان هم با برخی از آنان مثل جان کری ارتباط دارد، باید هم نسبت به جاسوس معرفی کردن جیسون رضاییان و افشای نفوذ او در دم و دستگاهشان عصبانی باشند چون احتمالا اصلا آن را نفوذ نمی‌دانند!! دستمریزاد به کارگردان و عوامل این سریال جذاب و به امید پخش بدون سانسور گاندو و تولید گاندوهای۲ و ۳ و …