استکبار همواره در پی هجمه به فرهنگ اسلامی است/ لزوم رفع پدیده بدحجابی در میبد + فیلم

خطیب جمعه میبد گفت: مسوولان بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهند. مردم میبد نیز از این نشانه‌های بدحجابی که از سوی برخی مهمانان و غیربومی‌ها در جامعه نمایان می‌شود، به سادگی عبور نکنند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد بر رعایت تقوای الهی و حفظ آثار حضور معنوی در نماز‌های جمعه و جماعت و توجه به سیره و سنت اهل بیت(علیه‌السلام) تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به یازدهم ذی‌العقده سالروز ودلات حضرت امام رضا(علیه‌السلام) این مناسبت را به نمازگزاران تبریک گفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری در ادامه سالروز اعتراض مردم‌ مشهد به کشف حجاب رضاخانی را یادآور شد و گفت: رضاخان با قلدری خود، مردم بی‌گناهی را که برای دفاع از حجاب و عفاف و ناموس شیعه قیام کرده بودند، قتل عام و زنده‌به‌گور کرد.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: استکبار همواره هجمه به فرهنگ اسلامی را در دستور کار دارد و در صدر برنامه‌هایش مقابله با فرهنگ دینی است.

وی گفت: آنها با دسیسه انگلیسی‌ها می‌خواستند نامی از امام حسین(علیه‌السلام) و روضه سیدالشهدا نباشد و لباس دین را از روحانیت بگیرند و حجاب را از بانوان بعنوان نیمی از جامعه اسلامی بگیرند و این برنامه انگلیس بود.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: مردم شهر شهید پرور میبد از این نشانه‌های بدحجابی که از سوی برخی مهمانان و غیربومی‌ها در جامعه نمایان می‌شود، به سادگی عبور نکنند.

وی با ذکر این مطلب که نباید به سادگی از آسیب‌هایی چون روابط اجتماعی و‌ مسائل محرم و نامحرم بگذریم، اظهار داشت: مسوولان محترم در جلسات برای این مساله راه‌کار پیدا کنند؛ عنصر مهاجرت به میبد باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد و از مردم و همه اقشار جامعه کمک گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری بیان داشت: باید مسوولان بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار قرار دهند و برای علاج آن‌ها فکر کنند و به مردم هم گزارش کنند.

خطیب جمعه میبد با گرامیداشت سالروز تاسیس بهزیستی و تامین اجتماعی که برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کارگری فعالیت می‌کنند، گفت: اقدامات مهم و موثری از سوی این دو نهاد انجام شده اما هنوز جای کار وجود دارد.

وی همچنین به سالروز تاسیس شورای نگهبان که از نهادهای بسیار مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی است اشاره کرد و گفت: سازوکارهای مشابهی در کشورهای مختلف نظیر شورای نگهبان وجود دارد، در کشور ما هم این نهاد با حضور شش نفر مجتهد و شش نفر حقوقدان مسولیت‌های مختلف از جمله نظارت بر تصویب قوانین را بر عهده دارد.

خطیب جمعه میبد اضافه کرد: نظارت بر سلامت افرادی که به فضای انتخابات وارد می‌شوند و همچنین بر روند برگزاری انتخابات بر عهده دارد. امام راحل فرموند «مخالفت با شورای نگهبان امر بسیار خطرناکی است که اساس نظام را به مخاطره می‌اندازد.» کسانیکه منافعشان به خطر می‌افتد با این نهاد مخالفت می‌کنند، باید حواسمان باشد این گلوگاه حساس از کنترل فقها و حقوقدانان شورای نگهبان خارج نشود.

وی در پایان سخنان خود، بیان کرد: توقیف کشتی نفتکش که نفت ایرانی را حمل می‌کرد کار درستی نبود. انگلیسی‌ها که خودشان دچار بی هویتی خطرناک هستند، با فشار امریکا بازی خطرناکی را شروع کرده‌اند، شاید شروع این موضوع با آنها باشد اما پایانش با آنها نیست و راه بازگشت با آنها نخواهد بود.

 

کلیپ های مرتبط

انگلیس عامل اصلی مبارزه با حجاب در زمان رضاخان بود

انگلیس از ماجرای نابودی پهپاد آمریکا درس عبرت بگیرد