ساقط شدن پهپاد امریکا قدرت دفاعی ایران را در سطح جهان به نمایش گذاشت/ سایه جنگ را قدرت نظامی از سر کشور بیرون برد نه مذاکره

امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تشکر از نیروهای هوافضای سپاه گفت: ساقط کردن پهپاد دویست میلیون دلاری امریکا با سامانه بومی، قدرت نظامی و دفاعی ایران را در سطح جهان به نمایش گذاشت.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، حجت‌الاسلام محمود کارگر بابیان اینکه این پهپاد از دید اقتصادی با دوازده اف ۱۶ برابری می‌کند افزود: در حالی آمریکایی‌ها این پهپاد را نه قابل‌ردیابی و نه سرنگونی معرفی کرده بودند؛ ایرانی‌ها با موشک فوق افسانه‌ای سری که در اختیار دارند با شکار این پهپاد، افسانه‌های آمریکایی‌ها را بر باد دادند.

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد: سایه جنگ را قدرت نظامی چه در هوا، دریا و چه زمین، از سر کشور بیرون برد نه مذاکره که آنها حتی به قول‌های خود هم عمل نکردند.

وی با اشاره به اینکه بیش از نود درصد نفت امریکا از تنگه هرمز انتقال می‌یابد و رئیس‌جمهور امریکا در سخنان اخیر خود بعد از ساقط شدن پهپاد کشورش به هدف قرار دادن سه‌نقطه در ایران اشاره کرده بود افزود: اما این در حالی است که بعد از دیدن این قدرت و صلابت، امروز یواش‌یواش خروج امریکا از خلیج‌فارس به گوش می‌رسد.

حجت‌الاسلام کارگر گفت: امریکا که با بیش از صد کودتا در عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان و لبنان با دست به دامن داعش و طالبان شدن خون مردم بی‌گناه را به زمین ریخت، امروز شاهد آن است که پرچم امریکا در کنار کاخ سفید در روز استقلال امریکا به آتش کشیده می‌شود.

امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: آنهایی که هنوز اعتقاد به مذاکره با امریکا دارند به اتفاقات درون امریکا نگاه کنند که چگونه تبعیض نژادی و پایمال کردن حقوق زنان رایج است و جزء ده کشور پرخطر برای زنان محسوب می‌شود.

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد: کشورهایی که به طناب پوسیده امریکا چنگ زده بودند یکی‌یکی نابود شدند درحالی‌که مقاومت در عراق، غزه، لبنان، افغانستان، سوریه و یمن جواب داده است.

وی با اشاره به ائتلاف سعودی، اماراتی در به خاک و خون کشیدن مردم یمن گفت: بیش از چهار سال است که این جنایت‌ها بر مردم مظلوم یمن ادامه دارد اما پایان راه آنها نابودی و شکست است.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه ما از آمریکایی‌ها خیری ندیده‌ایم و نخواهیم دید بر هوشیاری و بصیرت مردم تأکید کرد و گفت: درآمد مردم ایران با ریال و هزینه‌شان با دلار معنایی ندارد و مسئولین باید نظارت و اصلاح این روند را قوی‌تر کنند و با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، کشور را از دشمن بی‌نیاز کنیم.

حجت‌الاسلام کارگر با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب گفت: جمعه هفته آینده به مناسبت گرامی داشت حجاب و عفاف تجمعی در مصلی آیت‌الله اعرافی ساعت ۱۱و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

وی چهارده تیرماه ربودن دیپلمات‌های ایرانی در لبنان توسط صهیونیست‌ها در سال شصت‌ویک، روز قلم، روز مالیات، هفده تیرماه تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه، هجده تیر بزرگداشت شاه‌چراغ و روز ادبیات و نوجوان و روز جهانی جمعیت را گرامی داشت.

امام‌جمعه موقت میبد با تبریک روز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و دهه کرامت به نمازگزاران هم گفت: زائرین کریمه اهل‌بیت اهل بهشتند و باید از این فرصت استفاده کرد.

خطیب جمعه موقت میبد با گرامی داشت روز قلم و نقش آن در فرهنگ جامعه هم گفت: نقش قلم به لحاظ تجربه قرن‌های گذشته از زبان و شمشیر و از پول، شهرت و فرزند بیشتر است.

وی بابیان اینکه فرهنگ جامعه را قلم رشد می‌دهد افزود: با قلم افراد خوار و ذلیل و یا عزیز می‌شود بنابراین اگر در خدمت اهداف دشمن قرار گیرد خیلی خطرناک است.

امام‌جمعه موقت میبد قلم را فریاد ساکت و گزارشگر تاریخ توصیف کرد و افزود: قلم نشانه فرهنگ و تمدن هر کشور است چراکه قلم رابطه با علم است و صدای قلم، پای مجاهد درراه خدا و چرخ ریسندگی و صنعت سه صدای مهم در دنیاست که قدرت فرهنگی و نظامی و اقتصادی کشور را رقم می‌زند.

وی بیست‌وسه تیرماه ، ولادت امام علی بن موسی‌الرضا (علیه السلام ) تبریک گفته و ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران را خاطرنشان کرد و افزود: کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند می‌توانند در حوزه علمیه خواهران میبد ثبت‌نام و تا دکترا تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام کارگر به کسانی هم که در هفته آینده به حج مشرف می‌شوند توصیه کرد: بامطالعه تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری، با رفتار و گفتار خود، هویت و آبروی جمهوری اسلامی ایران در سرزمین وحی باشند و اقتدار خود را همراه با معنویت به دنیا نشان دهند.