دانشکده علوم قرآنی میبد در سال جدید تحصیلی با مبنای سوابق تحصیلی و بدون کنکور دانشجو می پذیرد + تصاویر

رئیس دانشکده علوم قرآنی شهرستان میبد گفت: در سال تحصیلی پیش‌رو مبنای جذب دانشجو بر محور سوابق تحصیلی و بدون کنکور خواهد بود.

به گزارش میبدما، دکتر مجتبی محمدی مزرعه‌شاهی در نشست خبری، اظهار داشت: دانشکده علوم قرآنی میبد که از سال ۷۳ تاسیس شده، تاکنون چیزی بالغ بر ۱۰۷۰ فارغ التحصیل داشته است که تعداد ۶۹۰ نفر آنها نیز به صورت رسمی به استخدام دولت درآمده اند و طبیعتاً باقیمانده این فارغ التحصیلان نیز در مشاغل مرتبط با حوزه قرآن مثل آموزشگاه ها و… جذب می شوند.

وی بیان داشت: این دانشکده در مقطع کارشناسی با رشته علوم قرآن و حدیث و در مقطع کارشناسی ارشد با سه رشته علوم قرآن مجید، علوم قرآن و حدیث و رشته تفسیر و علوم قران پذیرش دانشجو دارد.

دکتر محمدی با بیان این نکته که دانشکده علوم قرآنی میبد تنها دانشکده تخصصی قرآن کریم در جنوب شرق کشور است، افزود: تعداد ۲۹۴ دانشجوی خواهر و برادر داریم که ۲۰۲ نفر در مقطع کارشناسی و ۹۲ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۷۴ دانشجوی بومی استان داشتیم که نسبت به سال های قبل رشد بهتری را در این محور شاهد بودیم، و ان شاءالله به تعداد بیشتری نیز خواهیم رسید.

رئیس دانشکده علوم قرآنی با اشاره به دو رتبه برتر پژوهشی در کشور و برگزاری دو همایش ملی و منطقه ای، ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰ جلد کتاب توسط اساتید دانشکده و اساتید مدعو به این دانشکده تالیف شده است که برخی از آنها بازتاب های کشوری خوبی نیز داشته است. البته در دانشجویان نیز افراد با استعدادی مثل آقای انصاری مقدم داشتیم که ۵ جلد کتاب و همچنین مقالات علمی پژوهشی کشوری دارند که حتی در برخی از مواقع از ایشان در کنار اساتید هم استفاده می کنیم که افتخاری برای دانشکده علوم قرآنی میبد هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی پیش رو در مقطع کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث با مبنای سابقه تحصیلی و بدون کنکور جذب دانشجو خواهیم داشت و طبق برنامه نیز ان شاءالله در سطح استان نسبت به جذب بهتر دانشجوی بومی اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی بیان داشت: ظرفیت دانشجوی کارشناسی که امکان جذب داریم، تعداد ۱۲۰ نفر از مجموع خواهران و برادران است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز در سه رشته ۱۲۰ نفر جذب دانشجو در نوبت های روزانه و شبانه خواهیم داشت.

دکتر مجتبی محمدی مزرعه‌شاعی در انتها گفت: متقاضیان می توانند از سایت سازمان سنجش و همچنین تماس با شماره های ۰۳۵۳۲۳۴۳۷۷۰ و ۰۳۵۳۲۳۳۴۸۰۰ و ۰۳۵۳۲۳۳۱۷۷۷-۹ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جذب دانشجو بدون کنکور، اقدام فرمایند.

 

دکتر خواجه پور: وظیفه ما قرآنی کردن فضای جامعه است

دکتر محمد مهدی خواجه پور معاون آموزش وتحصیلات تکمیلی نیز در این نشست خبری گفت: مراکز قرآنی کشور با دو هدف گسترش اخلاق قرآنی در بین مردم و دفاع از قرآن کریم در برابر هجمه های دشمنان اسلام تشکیل می شوند که یکی از این مراکز دانشکده های علوم قرآنی مانند دانشکده علوم قرآنی میبد می باشد.

وی افزود: معیاری که برای اهمیت یک کتاب حائز اهمیت می باشد، تعداد نقدهایی هست که بر آن کتاب نوشته می شود، که در مورد قرآن کریم شاید بالاترین آمار نقد که مخالف و موافق در آن نقش داشته اند، گویای نقش ویژه و اهمیت این کتاب آسمانی است.

دکتر خواجه پور در انتها بیان داشت: وظیفه همه ما این است که برای قرآنی کردن جامعه و گسترش فرهنگ آن قدم برداریم و نقش خود را در تحقق جامعه قرآنی برداریم.

 

توکلی: برنامه های متنوع فرهنگی برای دانشجویان تدارک دیده می شود

احمد توکلی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی نیز گفت: این دانشکده با ظرفیت های مناسب مسجد، سالن ۵۵۰ نفره همایش در کنار مزار شهید گمنام و بسیج دانشجویی فعال، برنامه های بسیاری را به اجرا گذاشته است.

وی بیان داشت: دانشکده علوم قرآنی با کرسی های آزاد اندیشی، اردوهای برون استان و درون استانی، جشنواره های قرآنی، برنامه های ورزشی و محافل انس با قرآن و با وجود هیئت هفتگی دانشجوی فعال، در رتبه سوم دانشکده های قرآنی از لحاظ تعداد فعالیتهای فرهنگی و رتبه دوم از لحاظ مشارکت کنندگان می باشد.

توکلی افزود: دکتر خواجه پور به عنوان مشاور احکام و اعتقادات در دانشکده به دانشجویان مشورت می دهند و یک مشاور نیز برای مسائل خانوادگی، تحصیلی و … برای دو روز در هفته دانشجویان را پشتیبانی می کند.

 

شیرغلامی: خوابگاه جدید دانشکده با ظرفیت بسیار عالی در حال اتمام است

محمد رضا شیرغلامی کارشناس اموردانشجویی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت مناسب دانشکده علوم قرآنی میبد گفت: ظرفیت خوابگاه ۶۰ نفره برادران دانشکده به خواست خدا با راه اندازی خوابگاه جدید با ۴۰۰۰ متر زیربنا، به ۱۵۰ نفر می رسد که خوابگاه جدید شامل امکانات بسیار خوبی مانند سوئیت های باکیفیت، سالن مطالعه، کتابخانه، سرویس های مناسب و … می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۷ کلاس و دارا بودن آشپزخانه اختصاصی در این دانشکده، بیان داشت: خوابگاه خواهران نیز با زیربنای ۱۰۰۰ متر و امکانات مناسب پذیرای ۱۰۰ دانشجوی دختر می باشد، و به لطف خدا می توانیم تمام دانشجویان خود از جمله بومی و غیربومی را اسکان دهیم.

 

تصاویری از خوابگاه جدید دانشکده علوم قرآنی میبد