شهرداری میبد در نمایشگاه بین المللی اصفهان شرکت خواهد کرد/ تا ابتدای فصل پائیز، ترمیم و اصلاح آسفالت معابر میبد انجام خواهد شد

شهردار میبد اظهار داشت: شهرداری به نمایندگی از شهرستان میبد و استان یزد در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان شرکت خواهد کرد.

به گزارش میبدما؛ علیرضا نقوی شهردار میبد در نشست خبری عصر سه‌شنبه با اصحاب رسانه میبد، با اشاره به این موضوع گفت: این نمایشگاه که بعد از نمایشگاه گردشگری تهران به‌نوعی بزرگ‌ترین رویداد کشور است، از ۲۸ الی ۳۱ خرداد در محل نمایشگاه‌های دائمی استان اصفهان برگزار خواهد شد و میبد در سالن اصلی این نمایشگاه دارای غرفه خواهد بود.

وی بابیان این موضوع که حضور گردشگران در اصفهان در این فصل بسیار پررنگ است، افزود: جدا از استقبالی که گردشگران خارجی و داخلی از این نمایشگاه خواهند داشت، سفیران بالغ‌بر ۱۵ کشور جهان نیز از این نمایشگاه بازدید می‌کنند که فرصت مناسبی برای معرفی میبد و ظرفیت‌هایش را برای ما مهیا می‌کند.

نقوی عنوان کرد: با همکاری شهرداری، شورای شهر و تعدادی از کارخانه‌های میبد نمونه کاشی هدیه‌ای طراحی‌شده که به بازدیدکنندگان اهدا می‌شود و کتابچه معرفی میبد و ظرفیت‌های تاریخی، سنتی و صنایع‌دستی نیز در این نمایشگاه به تعداد انبوه در دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که یک نوجوان بافنده زیلو به همراه دستگاه زیلوبافی در غرفه میبد حضور خواهد داشت، ادامه داد: با مجموعه شورای هماهنگی مساجد اصفهان نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته که هیئت‌امنای مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان اصفهان برای بازدید دعوت شوند و برنامه‌ریزی برای مفروش کردن این اماکن مورد گفتگو قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن همایش‌های نمایشگاه، برنامه ویژه میبد با حضور اساتید میبدی جهت معرفی شهرستان و همچنین سخنرانی ویژه دکتر عیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در مورد میبد را خواهیم داشت.

شهردار میبد بابیان این نکته که رونمایی از ۶۰ طرح سفال سنتی میبد نیز در نمایشگاه انجام خواهد شد، افزود: در روز ۳۱ خرداد نیز که مصادف با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است، اجرای برنامه مرشد کلانتر را نیز خواهیم داشت.

علیرضا نقوی از برنامه ویژه برای اصحاب رسانه در روز پنجشنبه نیز خبر داد و گفت: روز ۳۱ خرداد برنامه‌ای برای اصحاب رسانه تدارک دیده می‌شود که از خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا و دیگر اماکن بازدید و بعدازظهر نیز در همایش روز میبد شرکت می‌کنند.

 

تا ابتدای فصل پائیز ترمیم آسفالت معابر در دستور کار خواهد بود

وی با تأکید بر برنامه محوری شهرداری میبد در این دوره تصریح کرد: نظام‌نامه زیباسازی و مبلمان شهری با حضور کارشناسان و متخصصان در حوزه زیباشناسی در حال تدوین است که از نمونه فعالیت‌های آن ساماندهی خیابان امام خمینی و تعریف آستانه استقبال از ورودی میبد از طرف اردکان هست.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه جامع نام‌گذاری معابر میبد در ۹ ماده و در دوم خردادماه، بیان داشت: جدا از این موضوع در حال برنامه‌ریزی درست و پیوست فرهنگی برای رفع معضلاتی مانند سد معبر در شهرستان نیز هستیم.

شهردار میبد گفت: شهر میبد را به ۷ منطقه فرضی تقسیم کرده‌ایم که تا ابتدای فصل پاییز با میزان چهار و نیم میلیارد تومان به اصلاح و ترمیم آسفالت معابر شهری اقدام و در کنار آن نیز برای جدول‌گذاری و اصلاح پیاده‌روها اقدام می‌کنیم.

نقوی با اشاره به کمبود بازار سنتی در میبد اظهار داشت: در حوزه بازآفرینی تفاهم‌نامه‌هایی با اداره میراث فرهنگی امضاشده است که از مهم‌ترین برنامه‌های آن احیاء راسته‌بازار میبد برای جذب گردشگر و ارائه محصولات سنتی و دستی میبد می‌باشد.

علیرضا نقوی بیان داشت: موضوع توسعه صنعت گردشگری از برنامه‌های شهرداری میبد هست که به‌تنهایی نمی‌توانیم در ان موفق باشیم و نیاز داریم تمام ادارات و ارگان های مربوطه در این امر به ما کمک کنند.