مسئولین در پاسخگویی به مردم جدی‌تر باشند/ ریخت‌وپاش در مصرف انرژی‌ها زیبنده ملت ایران نیست + فیلم

حضرت آیت الله اعرافی سردمداران امریکا را ظالم و زورگو خواند و گفت: بی‌اعتمادی به امریکا امروز برای همه بشریت امر آشکاری است.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه ، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به تحریم‌های امریکا و سؤالی که شاید نسل جوان با آن روبرو شوند که ما لجاجت می‌کنیم و مذاکره را نمی‌پذیریم و شاید به خاطر این لجاجت کشور دارای مشکلات است، تصریح کردند: جوانان عزیز تاریخ بخوانید و تجربه گذشته را دقت کنید و امروز را هم با دقت تحلیل کنید.

حضرت آیت‌الله اعرافی گفتند: اگر رهبر فرزانه ما قاطعانه بیان می‌کنند مذاکره با امریکا نه دلایلی دارد؛ بنابراین جوان امروز ما باید صاحب تحلیل و دقت باشد.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه مهم‌ترین دلیل نفی مذاکره عدم اعتماد به امریکا و دستگاه حاکمه امریکاست افزودند: ما با ملت‌ها نزاع و اختلاف نداریم بلکه با هیئت حاکمه جبار امریکا در طول این چند دهه که همه مستضعفان عالم نزاع دارند ما هم نزاع داریم.

ایشان سردمداران امریکا را ظالم و زورگو خواندند و گفتند: بی‌اعتمادی به امریکا امروز برای همه بشریت امر آشکاری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در برجام بنا به برخی تحلیل‌ها کوتاه آمدیم افزودند: درحالی‌که ما باید معترض برجام باشیم که در برخی موارد حق ما در آن نادیده گرفته‌شده است؛ آمریکایی‌ها باکمال پررویی قرارداد بین‌المللی را پاره کردند و از آن خارج شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه ترامپ مستقیم و غیرمستقیم شماره تلفن و واسطه برای ایران می‌فرستد که گفتگو انجام بدهیم افزودند: از کجا معلوم که بعد از گفتگو ترامپ و یا جانشین او بعد از مدتی از آن خارج نشود؟

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: آمریکایی‌ها در مذاکره دنبال این هستند که تمام حیات، عزت و اقتدار ملت ایران را در صنایع دفاعی و موشکی گرفته و بعدازآن که ضعیف شد با یک حمله تمام آن را از بین ببرند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه هیچ انسان عاقل نمی‌تواند بر این پیمان‌شکنان و زورگویان عالم و دزدان سر گردنه اعتماد کند گفتند: بنابراین مذاکره الفی است که اگر شروع کردی باید تا ی خالی و ذلت پیش رفت.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ایران اسلامی هرگز قابل‌مقایسه با کشورهایی مثل عراق و لیبی و امثال آنها نیست؛ به بیان چند ویژگی این کشور پرداختند و گفتند: اولاً ایران اسلامی منطقی است و هیچ کار خلاف منطق انجام نمی‌دهد، برخلاف اینکه صدام و قذافی انجام می‌داد و ما مطابق موازین انسانی و قواعد بین‌الملل حرکت کردیم.

ایشان افزودند: دوم: ایران قوی و نیرومند است و اصل قدرت ایران هم مردم این کشور هستند و سوم اینکه ایران اسلامی دارای ایدئولوژی، فکر، طرحی دارد که در عالم مورد استقبال است.

امام‌جمعه میبد با تبیین دلایل نفی مذاکره و امتیازات ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور مقتدر تصریح کردند: آیا ملت ما آماده است که زیر بار ذلت برود؟ هرگز.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشتند: ما باید امسال و برهه پیش رو و سختی‌ها را به جان بخریم، مشکلات را تحمل‌کنیم و مسئولین هم از حالت انفعال بیرون بیایند و درصحنه فعال‌تر اقتصاد را مدیریت و صنعت را حفظ کنند.

ایشان گفتند: ملت باید مردانه وسط میدان باشند و با حفظ داشته‌های خود در زمین‌های کشاورزی و سایر بخش‌ها، در مقابل فشارهای دشمن مقاومت کنند و مسئولین هم با برنامه‌ریزی، اقشار زیرخط فقر را دریابند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کردند: دشمنان بدانند این ملت یکپارچه و منسجم، با الهام گیری از رمضان مقاومت، حماسه و بردباری و با الهام گیری از محرم و عاشورای حسینی در برابر همه تحریم‌ها، ستم‌ها و یاوه‌گویی‌ها خواهند ایستاد و به فضل خدا به سمت قله‌های بلند پیروزی حرکت و آرزوهای دشمنان اسلام و ملت ایران را نقش بر آب خواهند کرد.

مسئولین در پاسخگویی به مردم جدی‌تر باشند

آیت‌الله اعرافی در ادامه بیانات شیوای خود در نماز جمعه این هفته و با گرامی داشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به اقدام دفتر امام‌جمعه و فرماندار میبد در راه اندازی میز خدمت در مصلی آیت‌الله اعرافی اشاره کردند و گفتند: راه اندازی میز خدمت در مصلی تقویت ارتباط با مردم و پاسخگویی مسئولین است و وظیفه همه ما مسئولین این است که در ارتباط با مردم جدی‌تر و روان‌تر باشیم.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه در هر حضور خود در شهرستان بین یک‌صد تا دویست نفر از مردم عزیز را ملاقات می‌کنم، افزودند: این را اقل وظیفه خود می‌دانم و به خاطر کوتاهی‌ها هم عذرخواهی دارم؛ اما باید بدانیم دفتر امام‌جمعه و فرماندار و تمام ادارات و نهادهای ما باید در پاسخگویی به مردم، توجیه و حل مشکلات مردم تا جایی که میسر است کوشا باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: به‌ویژه در این شرایط که مردم دارای مشکلات هستند ادارات درهایشان به روی مردم باز و چهره‌هایشان گشاده و رابطه‌شان با مردم عمیق و صمیمی باشد و روال گره‌گشایی از کار مردم را باید توجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه یکی از وظایف مسئول داشتن ارتباطات خوب، اخلاق مناسب و پاسخگویی و روان‌سازی حل مشکلات مردم است افزودند: روابط عمومی‌ها باید قوی و رؤسای ادارات فعال، در میان مردم و پاسخگوی مشکلات باشند.

آیت‌الله اعرافی با قدردانی از همه اقدامات انجام‌شده گفت: امسال ۵۰ طرح در شهرستان میبد به‌عنوان اولویت ویژه انتخاب‌شده است و مسئولین باید با جدیت دنبال پیشبرد این اولویت‌های سال ۹۸ باشند.

گلایه‌های امام‌جمعه میبد از اداره مسکن و شهرسازی

آیت‌الله اعرافی با ابراز گلایه خود از اداره مسکن و شهرسازی گفتند: به دلیل اینکه بارها گفته‌شده است و مقامات استان و مسئولین در شهرستان باوجود تأکید فرماندار توجه نکرده‌اند ناچارم در ماه مبارک رمضان این گلایه را بکنم.

امام‌جمعه میبد گفتند: شما وقتی می‌خواهید نظارت و حسابرسی کنید و تصرف غاصبانه زمین‌خواران را رفع کنید اگر زورتان می‌رسد به سراغ دانه‌درشت‌ها بروید.

خطیب جمعه میبد افزودند: ضعیف‌کشی و مظلوم ستیزی و کسی که با کد یمین و عرق جبین و کشاورزی که سال‌ها در یک زمین کوچکی زحمت‌کشیده است هنر نیست؛ که آنجا را به اسم قانون بگیرید.

ایشان بابیان اینکه قانون را برای زورگوها و قلدرها به کار ببرید تصریح کردند: مظلوم‌کشی و ضعیف‌کشی و مظلوم ستیزی هنر ما و شما نیست و باید به سراغ قلدرها رفت.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر اینکه بارها فرماندار و دفتر امام‌جمعه این مسئله را پی گیری کرده و شما اعتنا نکردید، افزودند: وقتی‌که اختلاس می‌شود و زمین‌ها تصرف می‌شود و هکتارها غصب می‌شود کاری نمی‌شود اما وقتی پای چند مظلوم و کشاورز در میان باشد زورتان به آنها می‌رسد.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه به داد ضعیف و مظلوم برسید گفتند: با قدردانی از تمام اقدامات انجام‌شده باید بگویم که مظلوم ستیزی کار درستی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور توجه به مصالح مردم در امر بیمارستان و بهداشت و درمان را ضروری خواندند.

به رعایت خطوط فرهنگی در حوزه میراث و گردشگری دقت شود

امام‌جمعه میبد روز موزه و میراث فرهنگی، ایران‌گردی و ایران‌شناسی را هم گرامی داشتند و گفتند: ایران یک پایگاه معنوی و اسلامی است که باید مورت توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه میبد افزودند: باید به مسائل فرهنگی و رعایت خطوط فرهنگی در حوزه میراث و گردشگری دقت کرد و انتظار می‌رود مسئولین نسبت به خطوط قرمز شریعت و ارزش‌های بنیادین دین اهتمام ورزند و جزء وظایف خودشان بشمارند.

اهداء خون و رهایی انسان‌ها از مرگ عبادت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز اهداء خون را گرامی داشتند و گفتند: اهداء خون یعنی تقدیم زندگی به انسان‌هایی که در شرف مرگ و نابودی هستند و هر خدمتی که ما بتوانیم برای نجات انسان‌ها و رهایی آنها از رنج و محنت و مرگ انجام دهیم عبادت است.

ریخت‌وپاش در مصرف انرژی‌ها زیبنده ملت ایران نیست

امام‌جمعه میبد بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف را یکی دیگر از محورهای بیانات خود قراردادند و اظهار داشتند: در شرایط تحریم ظالمانه دشمنان عنود ملت و اسلام و انقلاب اسلامی، بهینه‌سازی مصرف یک امر لازم و ضروری است.

آیت‌الله اعرافی گفتند: زیبنده ملت رشید و بزرگ ملت ایران نیست که در مصرف انرژی سرانه‌اش بیش از همه دنیا باشد و ریخت‌وپاش انرژی ما باوجوداینکه خداوند وافر در اختیار ما قرار داده است اسراف کنیم.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ما در مصرف انرژی‌هایی مثل نفت، آب، تصرف در منابع طبیعی، مصرف آرد و نان و بسیاری از خوراکی‌ها دچار ریخت‌وپاش هستیم افزودند: این ریخت‌وپاش بخشی در طبقات عام و بخشی هم در طبقات مرفه است.

ایشان گفتند: طبقات مرفه چند برابر از سوبسید و یارانه بنزین و کالاهای ضروری به‌صورت اسراف استفاده می‌کنند که باید اصلاح شود.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر ترویج تولید داخلی اظهار داشتند: در کنار ترویج تولید داخلی باید مصرف را اصلاح کرد چراکه اصلاح مصرف ضرورت عاجل و فوری است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کردند: ما باید کالاهای خودمان را از لحاظ اتکان و استحکام و استاندارد بالا ببریم تا مصرف به سمت داخل هدایت شود و جلوی اسراف و تبذیر گرفته شود.

آسیب‌های اجتماعی باید به حداقل برسد

امام‌جمعه میبد آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از محورهای بیانات خود قرار داند و با اشاره به پرداختن به این موضوع در ماه مبارک گفتند: شهر صدهزارنفری میبد باید تلاش کند آسیب‌های اجتماعی در آن به حداقل برسد.

ایشان با اشاره به تلاش‌های مسئولین و کاهش این آسیب‌ها در مقاطعی؛ بهتر شدن وضع طلاق را حاصل تلاش بعضی از ارگان‌ها و بهزیستی عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰ آسیب داریم که با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولین باید کاهش پیدا کند.

امام‌جمعه میبد، طلاق، اعتیاد، دزدی، دعوا و خشونت، تصرف ظالمانه در اموال دیگران، مفاسد اخلاقی، بدحجابی، پایین آوردن نگاه مردم نسبت به ارزش‌های متعالی که گاهی در فضاهای مجازی هم انجام می‌پذیرد را از آسیب‌های موجود برشمردند و گفتند: مساجد، ائمه جماعات، روحانیون، مسئولین و مردمی که به جمعه و جماعات می‌آیید و پرچم پرافتخار ۲۰۰ نماز جماعت را در ماه مبارک رمضان در مساجد برافراشته‌اید آسیب‌های اعتقادی که به جامعه نفوذ می‌کند و آسیب‌های اخلاقی که کم‌وبیش رواج پیداکرده است را حل کنید.

مناسبت‌ها:

امام‌جمعه میبد روز سوم خرداد سالروز علمیات غرورآفرین فتح خرمشهر را هم گرامی داشتند

آیت‌الله اعرافی پیشاپیش میلاد امام حسن (ع) را تبریک گفتند و افزودند: به مناسبت میلاد کریم اهل‌بیت اکرام نیازمندان و فقرا و اهل حاجت و مستمندان را باید توجه کرد.

امام‌جمعه میبد وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری همسر پیامبر گرامی اسلامی را تسلیت گفتند: نام بلند حضرت خدیجه را باید بلند بداریم چراکه خدیجه بانوی یگانه، غریب، مظلوم، مجاهد، شجاع، ایثارگر و فداکاری بود که مانند او در میان اصحاب رسول خدا را نمی‌توان به این سادگی پیدا کرد.

ایشان افزودند: نامی که پیامبر اسلام تا پایان عمرشان در برابر خدیجه کبری با نهایت تکریم و ادب سخن می‌گفت و این‌همه احترام و تکریم در برابر یک بانویی که تمام هستی خود را فدای اسلام و پیام پیامبر کرد نامش را باید بلند بداریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با یادآوری معراج پیامبر خدا که در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد بر پیروزی بزرگ مسلمانان در جنگ بدر هم که در هفده رمضان بود را گرامی داشتند.

 

کلیپ در آپارات میبدما