فیلم/ تقی زاده های پشت سند ۲۰۳۰ بدانند که اگر دولت با آنها برخورد نکند، ملت خودش ورود می کند

خطیب جمعه میبد با تأکید بر اینکه دولت ما نباید در مقابل دشمن منفعل ظاهر شود با اظهار تأسف از توییت وزیر خارجه مبنی بر اینکه اورانیوم تولیدی را کسی از ما نمی‌خرید افزود: نباید وزیر خارجه ما توییت بزند که کسی این‌ها را از ما نمی‌خرید بلکه باید به فکر عزت این ملت باشید.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه ، امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام و بیانیه شورای عالی امنیت ملی و ارسال نامه به ۵ کشور اروپایی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسماً اعلام کرد که در ۲ مورد یعنی در نگهداری و انبار کردن اورانیوم تولیدشده و رعایت سقف ۳۰۰ کیلوگرم برای اورانیوم و سطح برای آب‌سنگین مقید نیست و آنها را بجای فروش، برای مصارف داخل انباشت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری با حمایت از این تصمیم شورای عالی امنیت ملی افزود: ما از شورای عالی امنیت ملی و دولت محترم درگرفتن این تصمیم و تصمیم‌های آینده در قضیه برجام قاطعانه حمایت می‌کنیم.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه بابیان اینکه گرچه که این تصمیم خیلی دیرهنگام بود و امریکا رسماً یک سال پیش از برجام خارج شد و چند روز پیش هم رئیس‌جمهور ابله امریکا گفته که از وقتی‌که من از برجام خارج شدم هرروز در شهرهای ایران تظاهرات است، تصریح کرد: توقع این بود زمانی که امریکا از برجام خارج شد بعضی از اقدامات را از همان موقع دست‌به‌کار می‌شدیم چراکه تمام صاحب‌نظران اتفاق‌نظر دارند که برجام همه هزینه‌اش از ناحیه ما داده‌شده است و از آن‌سو، طرف‌های قرارداد هیچ‌کدام مخصوصاً امریکا و اروپا به تعهداتشان در برجام عمل‌نکرده‌اند و این قرارداد ۱‌طرفه و برد باخت بوده است.

وی با اشاره به گزارش‌های سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه بارها جمهوری اسلامی به تمام مفاد برجام تاکنون عمل کرده است اظهار داشت: مهم‌ترین فلسفه برجام و نشستن پای میز مذاکره با امریکا و ۵ بعلاوه ۱ برداشته شدن تحریم‌ها بود اما برخلاف آن تحریم‌ها تشدید و امریکا فلزات ما را هم تحریم کرد.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه امریکا سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ امریکا را برعلیه ایران اسلامی برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اعمال کرد گفت: تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی اروپایی‌ها که قرار بود مسیر فعالیت‌های بانکی را باز کنند صورت نگرفت است و عملاً برجام خاصیتی برای ایران در عرصه‌های اقتصادی و تحریم و نظایر آنها نخواهد داشت.

خطیب جمعه موقت میبد تصریح کرد: آنها خودشان را به خواب زدند و فکر کردند ملت ایران به امید آنها نشسته است اما ما اگر از برجام به‌طور کامل هم خارج شویم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: البته جمهوری اسلامی ایران با داشتن رهبری زیرک، فرصت‌هایی را پیرامون برجام ایجاد و حداکثر استفاده را برده است.

امام‌جمعه موقت میبد با اعلام اینکه امریکا به همه کشورها مبنی بر نخریدن اورانیوم و آب‌سنگین از ایران را توفیقی الهی برای ملت ایران خواند و گفت: این هم فرصتی برای رفع نیازهای داخلی است.

حجت‌الاسلام غفوری ضرب‌الاجل ۲ ماه ایران برای اروپایی‌ها را از اقدام مهم شورای عالی امنیت ملی خواند و گفت: این اقتدار را به رخ بکشید چراکه ملت ایران پشتیبان شماست.

وی با تأکید بر اینکه دولت ما نباید در مقابل دشمن منفعل ظاهر شود با اظهار تأسف از توییتر وزیر خارجه مبنی بر اینکه اورانیوم تولیدی را کسی از ما نمی‌خرید افزود: نباید وزیر خارجه ما توییتر بزند که کسی این‌ها را از ما نمی‌خرید بلکه باید به فکر عزت این ملت باشید.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه امروز در دنیا جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از مقتدرترین کشورهایی که روی پای خودش استوار است و خودش تصمیم طراحی و اجرا می کند می‌شناسند افزود: دولت محترم در عرصه‌های بین‌المللی باید در تراز اقتدار ملت ایران ظاهر شود.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: انتظار داریم در ضرب‌الاجل ۲ ماه که اروپایی‌ها گفتند نمی‌پذیریم؛ چند تصمیم مهم در بخش‌های مختلف مثل تولید اورانیوم ۲۰ درصد و نظایر آن بعد از ضرب‌الاجل در برجام اعمال کنید و از حق قانونی و تعریف‌شده در برجام در مواد ۲۶ و ۳۶ استفاده کنید و قدرت ملت ایران را به رخ آنها بکشید.

ملت ایران ولو در فشار اقتصادی پای احقاق حق خود تاآخرین‌نفس می‌ایستد

وی اظهار داشت: دشمنان بدانند که ملت ایران ولو در فشار اقتصادی که بخش عمده‌اش در اثر سوء مدیریت است و نتیجه تحریم خارجی نیست به دنبال هدف بزرگ خود که زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر است؛ پای میثاق و میراث شهدا و احقاق حق خود تا آخرین قطره خون قاطعانه خواهد ایستاد.

امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود پخش کلیپ رقص دسته‌جمعی در تعدادی از مدارس کشور آن‌هم در آستانه ماه مبارک رمضان را به‌شدت محکوم کرد و گفت: بی‌اطلاعی وزیر آموزش‌وپرورش که خود فردی متدین است در سیمای کشور سبک برخورد درست با چنین فجایعِ ای نیست.

حجت‌الاسلام غفوری بابیان اینکه پخش تصاویر خیلی روشن حاکی از این است که در مدارس خود همین کشور در داخل توسط افراد انجام‌گرفته است تصریح کرد: انتظاری که متدینین، خانواده‌های معظم شهدا، مجاهدان عرصه‌های ایثار و جهاد و شهادت از دولت و آموزش‌وپرورش دارند این است که تکلیف این مدارسی که چنین فاجعه‌ای در آن رخ‌داده است را روشن و عاملان و کسانی که باعث این مسائل بودند را حسب قانون به مجازات برسانند.

وی گفت: آن‌کسانی که مثل تقی زاده‌ها امروز پشت سر سند ۲۰۳۰ ایستاده‌اند تا به هر قیمتی آن را اجرایی کنند؛ بدانند اگر دولت با آنها برخورد نکند اینجا خطر قرمزی است که ملت قطعاً خودشان مستقیم ورود خواهند کرد.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه به‌عنوان کوچک‌ترین خادم کشور، روحانیت، علمای اعلام و بزرگان در مقابل چنین فجایعِ ای سکوت نخواهند کرد.

امام‌جمعه موقت میبد با گرامی داشت سالگرد لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی گفت: لغو امتیاز تنباکو یکی از برگ‌های زرین مبارزه و نفوذ علمای اسلام بو که نقشه انگلیس و درباریان آنها را به هم‌ریخت و ازآن‌پس با آشکار شدن قدرت و نفوذ روحانیت و علما، دشمن برعلیه علما همواره دست به توطئه می‌زنند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار طلاب سراسر کشور در روز چهارشنبه با مقام معظم رهبری به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مدیریت آیت‌الله اعرافی گفت: ارائه گزارش جامع از فعالیت‌های پیش روی حوزه‌ها از سوی آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد توجه مقام معظم رهبری را به خود جلب کرد و ایشان فرمودند چون آیت‌الله اعرافی این طرح‌ها را بیان می‌کنند پس عملی است.

حجت‌الاسلام غفوری گفت: آیت‌الله اعرافی به‌عنوان یک شخصیت حوزوی در سطح کشور و جهان برای شهرستان میبد و طلاب و روحانیت این شهر مایه افتخار و مباهات است.

امام‌جمعه موقت میبد در ابتدای این خطبه هم، ماه مبارک رمضان را ماه پاکی و اخلاص، استجابت دعا، غل و زنجیر شدن دست شیاطین، آمرزش خواند و گفت: از برکات ماه مبارک رمضان که سپر آتش است نباید غفلت کرد و عید فطر که عید جوایز است سربلند در پیشگاه خداوند در نماز عید حاضر شد.

لازم به ذکر است که نمازگزاران روزه‌دار شهرستان میبد پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی حمایت خود را از تصمیم شورای عالی امنیت ملی در اجرای برخی مفاد برجام در مقابل خارج شدن امریکا از برجام و همچنین عمل نکردن اروپایی‌ها به هیچ‌گونه از تعهدات خود در برجام با شعار مرگ بر امریکا پاسخ دادند.

 

کلیپ در آپارات میبدما