تغییر مکان مهمانشهر افغانستانی های میبد برای جلوگیری از مشکلات پیش‌رو می باشد

فرماندار میبد گفت: مسائل امنیتی و اجتماعی بخشی از دلایل تغییر مکان مهمانشهر افغانستانی های میبد می باشد.

حسین فلاح فرماندار میبد در گفتگو با خبرنگار میبدما، اظهار داشت: از دلایلی که در مورد تغییر مکان مهمانشهر میبد مورد بحث قرار گرفته است، مشکلات بسیار زیاد در استحکام بناهای ساخته شده این منطقه می باشد که متاسفانه با وجود اشکالات جدی، برخی طبقه دیگری نیز به همان ساختمان های مشکل‌دار افزوده اند.
وی افزود: این مهمانشهر در مسیر و حریم رودخانه ای نیز می باشد و هر اتفاقی حتی کوچک هم می تواند مخاطراتی را به دنبال داشته باشد که عواقب آن گریبانگیر ساکنین این منطقه و حتی مسئولین میبد نیز می شود.
فرماندار میبد بیان داشت: در سالیان گذشته البته مشکلات امنیتی و اجتماعی نیز به علت نزدیکی این منطقه به مسکن مهر میبد و شهرک فجر داشته ایم که می تواند مزید بر علت باشد.
حسین فلاح گفت: هدفمان این است که در افقی شاید ۵ ساله با تغییر مکان مهمانشهر به یک منطقه امن تر و همچنین با زیرساخت های بهتر و مجهزتر، مشکلات موجود و پیش رو را رفع کنیم.

لازم به ذکر است فرماندار میبد در جلسه ای با سعید پرویزی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در مورد تغییر مکان مهمانشهر میبد گفته بود. این موضوع موجب واکنش برخی از ساکنان این منطقه شده بود که در قالب پیامی دلایل آن را مطالبه کرده بودند.