ظرفیت بالای ماه مبارک رمضان مورد توجه ویژه مسئولین شهرستان قرار گیرد

امام جمعه میبد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: رونق ماه مبارک رمضان و بهره گیری از برکت این ماه شریف بهترین فرصت برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی است.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی با بیان اهمیت همکاری همه ارگان ها و ادارت میبد برای بهره گیری درست از ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید به واسطه ظرفیت بسیار خوبی که در سطح شهرستان از تعداد مساجد و تعداد نمازگزار وجود دارد، توجه ویژه ای به این امر داشته باشد.

وی افزود: باید با همکاری اداره ارشاد، شورای شهر و دیگر نهادهای مرتبط نیز جزوه هایی تهیه شود تا مورد بهره گیری ائمه جماعات مساجد قرار گیرد که در این جزوه ها اطلاعات مورد نیاز در حوزه های مختلف وجود داشته باشد.

وی با بیان این موضوع که باید اطلاعیه ای برای تکریم این ماه برای مردم صادر شود، به موضوع سیل اخیر در کشور نیز اشاره کرد و بیان کرد: سیل چهره ای مصیبت‌وار و سخت از خود نشان داد که برای مردم ما خسارت های زیادی به بار آورد ولی در این میان جدا از برکاتی که منابع آبی بسیار خوبی برای ما تامین کرد، همبستگی و ایثار و از خودگذشتگی مردم ما از نقطه های درخشان این حادثه شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت ادامه پیدا کردن کمک های مردمی به مردم سیل زده کشور، تاکید کرد: هر چند کمک های دولتی بنا بر وظیفه ای که وجود دارد باید ادامه یابد، اما روی کمک های بی نظیر مردم و برکتی که در این نوع همبستگی وجود دارد نیز باید حساب ویژه ای باز شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اجرایی شدن همه مصوبات سال ۹۷، گفت: در سال گذشته ۳۴ مصوبه در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید که ۱۴ مورد آن اجرایی و ۱۹ مورد نیز در حال اجرا می باشد و یک مورد نیز اجرا نشده است.

حسین فلاح فرماندار میبد نیز در این جلسه گزارش کاملی از کمک های مردمی به مناطق سیل زده ارائه کرد. دیگر مسئولین میبدی نیز به ارائه گزارش های مرتبط با حوزه فعالیت خود پرداختند.