«قرار هشتم» روز هشتم هر ماه در شهرستان میبد و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود/ تصاویر

اولین “قرار هشتم” خادمیاران رضوی در امامزاده خدیجه خاتون شهرستان میبد برگزار شد.

سید حسین علائی رابط فرهنگی خادمیاران رضوی در شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: به احترام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روز هشتم هر ماه در سراسر کشور مراسم گردهمایی خادمیاران رضوی در هر شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به این موضوع که برنامه های این مراسم دقیقاً مانند برنامه های حرم مطهر با قرائت قرآن، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی، مداحی و توضیحات یکی از مسئولین خادمیاری همراه خواهد بود، اظهار داشت: این تجمع برای استفاده از توان ایجاد شده برای محرومیت زدائی در شهر ها به همراه بحث های مختلف عمرانی، تربیتی، فرهنگی، نذر و … برگزار می شود تا همه مردم ایران از برکات و خدمات آستان مقدس امام رضا (ع) استفاده کنند.

وی با بیان این موضوع که این مراسم ها به صورت خانوادگی برگزار و حضور در آن برای عموم مردم آزاد می باشد، افزود: عضویت در طرح کشوری خادمیاری برای همه مردم آزاد می باشد و با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت نام انجام می گیرد.

علائی بیان داشت: اشتباهی که برخی می کنند این است که فکر می کنند خادمیاری یعنی تعیین شیفت در حرم، در صورتی که شیفت دادن فقط بخشی از کار است و هر کسی می تواند در تخصصی که دارد، اعم از مکانیکی، آموزشی، اقتصادی و … در همین شهر خودمان در کسوت خادمیاری امام رضا(ع) به مردم خدمت کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یک متخصص حوزه آموزشی می تواند در کمک به دانش آموزان و یا در مدارس خادمیاری کند و یا یک تعمیرکار می تواند با تعمیر رایگان وسایل مردم نیازمند در این طرح شرکت کند.

سید حسن علائی با تاکید بر این موضوع که تمام این فعالیت ها به صورت تشکیلاتی انجام می شود، تصریح کرد: این طرح که از زمان آیت الله سید ابراهیم رئیسی آغاز شده، با محوریت ایجاد پایگاه های مردم محورِ مردم دارِ مردم یار به برکت نام مقدس حضرت امام رضا (ع) می باشد.

وی با بیان این موضوع که یک خادمیار در هر کجا به زائر امام رضا(ع) کمک کند، خادم حرم است، گفت: «قرار هشتم» در روز هشتم هر ماه در یکی از مکان های شهر اطلاعرسانی و برگزار می شود.