اولویت کار مسئولین، مردم و مخصوصاً شهرداری آزادسازی مسیر رودخانه ها می باشد/ نباید بی حجابی افسارگسیخته را تحمل کنیم + کلیپ

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه عمق فاجعه سیل در نقاطی از کشور بسیار عجیب و جای تأثر و غم و حزن دارد و بخش‌هایی از درد جانکاه عزیزانمان را در لرستان و مازندران دیدم که بسیار شدید است، افزودند: کمک‌های نقدی و غیر نقدی و حضور در امداد وظایفی است که بر دوش ما و نهادهای امداد است.

به گزارش میبدما به نقل از  میبدآدینه ، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اظهار تأسف از حوادث اخیر سیل در اکثر استان‌های کشورمان گفتند: حوادث اخیر سیل در کشور از یک‌سو باران رحمت الهی و خیرات و برکات را درپی داشت که تا سالها منابع آبی ما را تأمین کرد و از سوی دیگر به دلایل مختلف شاهد سیل بنیان برافکن و توفنده هستیم که در پنج‌دهم قرن اخیر سابقه نداشت و عمق حادثه و فاجعه این سیل در بسیاری از نقاط کشور وسیع بود و با همه آسیب دیدگان اظهار همدردی می‌کنیم.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: وظیفه اکنون همه ما آن است که تا آنجا که از دستمان برمی‌آید به یاری سیل‌زدگان عزیزمان بشتابیم.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه عمق فاجعه سیل در نقاطی از کشور بسیار عجیب و جای تأثر و غم و حزن دارد و بخش‌هایی از درد جانکاه عزیزانمان را در لرستان و مازندران دیدم که بسیار شدید است، افزودند: کمک‌های نقدی و غیر نقدی و حضور در امداد وظایفی است که بر دوش ما و نهادهای امداد است.

ایشان تأکید کردند: همه کشور در این حادثه تلخ و سنگین به یاری برخیزند و امداد خود را تقدیم این هم‌وطنان کنند.

مقاوم‌سازی باید یک اصل مهم در معماری کشور باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، زلزله و سیل را دو پدیده طبیعی خواندند و با اشاره به اینکه این دو پدیده طبیعی هرازچندگاه در نقطه‌ای از کشور ما تلفات سنگینی را به مردم تحمیل می‌کند، اظهار داشتند: دومین وظیفه مردم و مسئولان پیشگیری و آینده‌نگری است و اگر در بحث زلزله بحث مقاوم‌سازی را شهرداری‌ها و نظام‌مهندسی و مردم جدی بگیرند هنگام زلزله بسیار خطرات و تلفات و خسارت‌ها پایین می‌آید.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: مقاوم‌سازی باید یک اصل مهم در معماری کشور باشد.

خطیب جمعه میبد افزودند: در مورد سیل هم پیشگیری چیزی است که متأسفانه توجه نمی‌کنیم و هم مسئولان قصور دارند هم بعضی از مردم در بعضی از مناطق سیل‌زده که اگر مسیر و رودخانه‌ها تجاوز نشده بود و اراضی آن را نگرفته بودند و اگر برخورد قاطع شده بود و به‌موقع لایروبی‌ها انجام‌شده بود بخش زیادی از خسارت‌های امروز نبود.

همه در حادثه اخیر سیل غفلت کردیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اذعان کردند: ما همه غفلت کردیم؛ بسیاری از این رودخانه‌ها و مسیرهای جریان آب از بین رفته یا در حال از بین رفتن است و در سال ۹۸ باید اولویت شهرداری و سایر مردم و مسئولین و نهادها بر این باشد که این مسیرها آزاد و بازسازی شود تا در هنگام مواجه با این خطر آسیب نبینیم.

دشمنان در فاجعه سیل اخیر حصارکشی سیاسی کردند

ایشان در محور سه بیاناتشان خطاب به دشمنان که سیل را ابزار سیاسی کردند گفتند: شما دشمنان خیلی رذلید و خباثت دارید که در چنین حادثه سنگین برای ملت حصارکشی سیاسی می‌کنید.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه سیل در کشورهای منطقه و پیشرفته وجود دارد حتی در خود امریکا بارها خسارت به بار می‌آورد گفتند: سیل اخیر در کشور پیش‌بینی و پیشگیری شد که اگر پیشگیری نمی‌شد تلفات جانی بالاتر از هزار نفر بود اما به صد نفر هم نرسید.

امام‌جمعه میبد با اشاره به همبستگی مردم، نیروهای مسلح، دانش آموزان و دانشجویان، روحانیون و قشرهای مختلف مردم در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گفتند: این همبستگی بسیار جلوه جالبی از ایمان و وحدت ملت ما دارد.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: شما دشمنان بدعمل کردید؛ مانع کمک‌رسانی شدید و سیل را ابزار سیاسی کردید و یاوه‌ها بافتید که این کینه‌توزی‌های شما بی‌نتیجه خواهد ماند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: شما در هنگام غم یک ملت وارد بازی سیاسی شدید و عقده‌گشایی کردید؛ بدانید این ملت به فضل خدا با همگرایی، هم‌افزایی و همبستگی خود بر تمام این مشکلات فائق و هم در برابر زیاده‌خواهی و شیطنت شما خواهد ایستاد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کردند: حاکمیت اسرائیل را که ذاتش غصب بود بر غصب مضاعف آن نسبت به بلندی‌های جولان به رسمیت شناختید؛ انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس را هم به رسمیت شناختید؛ اما بدانید مقاومت و امت اسلام همه نقشه‌های شما را نقش بر آب خواهند کرد و شما به آمال شیطانی خود نخواهید رسید.

افسارگسیختگی در مساله حجاب را نباید تحمل کرد

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود از همه کسانی که در ایام تعطیلات در تسهیل سفرها و پذیرایی از میهمانان و ارائه خدمت تلاش کرده بودند قدردانی کردند.

امام‌جمعه میبد اظهار داشتند: اما با همه این خدمات در عرصه‌های خدمت در برخی از بخش‌ها هم شاهد هنجارشکنی‌هایی هستیم که باید با اهتمام مردم و اعتماد مسئولین معالجه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند: ما افسارگسیختگی در مصالح حجاب و مسائل ضد عفت را نباید تحمل‌کنیم و مسئولین و مردم باید حساس باشند.

ایشان برخورد صحیح دینی که همان تذکر است را لازم و ضروری دانستند و گفتند: نباید اجازه دهیم شهر و جامعه‌مان را که یک جامعه دینی، اسلامی و بانشاط است با این آفت‌ها خسارت زده شود.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: باید طراحی و تدبیر کنیم تا در منجلاب فساد و بی‌عفتی و دوری از ارزش‌های اسلامی قرار نگیرند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اولویت‌های سال ۹۸ شهرستان میبد هم گفتند: این اولویت‌ها جمع‌بندی شده است و به‌زودی اعلام خواهد شد و از مسئولان ادارات و دست‌اندرکاران تقاضا داریم که به این اولویت‌ها توجه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزودند: حتماً در شرایط تحریم و سیل‌زدگی و سخت باید با همبستگی و برنامه‌ریزی دقیق و عزم جزم عمران به دنبال آبادانی کشور در سال ۹۸ همه بسیج شوند.

مناسبت‌ها:

امام‌جمعه میبد سالروز میلاد باسعادت حضرت امام سجاد، حضرت ابوالفضل العباس و امام حسین (ع) را پیشاپیش به نمازگزاران تبریک گفتند.

آیت‌الله اعرافی میلاد بزرگ پاسدار اسلام حضرت سالار شهیدان و روز پاسدار با پاسداران عزیز و بسیجیان شریف که نقش بزرگی درگذشته انقلاب و دفاع مقدس و عرصه‌های گوناگون داشتند تبریک گفتند و افزودند: این نقش بزرگ باید پاس داشته شود و خود عزیزان ما در این نهاد انقلابی باید پیشگام همه حرکت‌های انقلابی باشند و همه اصول و موازین انقلاب اسلام در این نهاد مبارک طبعاً بیش از هرجایی موردتوجه قرار گیرد.

خطیب جمعه میبد اظهار داشتند: امروز دشمنان اسلام یکی از محورهایی را که مورد هدف قرار دادند نیروهای مسلح و توان رزمی و دفاعی و پیشاپیش آن سپاه مقتدر ماست.

ایشان بابیان اینکه دشمنی آن‌ها به این نهاد انقلابی نیست بلکه آن‌ها دشمنی با ملت بزرگ ایران، استقلال و آزادی با ما سر جنگ دارند افزودند: نهادی که پیشاپیش ملت جان‌فشانی و خدمت می‌کند طبعاً در معرض آلام تیرهای آن‌ها قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کردند: اینکه سپاه و بسیج ما را تحریم می‌کنند و در لیست تحریم‌ها قرار می‌دهند افتخاری است برای این نهاد و کشور و ما امیدواریم نیروهای مسلح و سپاه مقتدر ما بیش از گذشته در جهت اعتلای کشور گام بردارند و در همه صحنه‌ها پیشگام خدمت به ملت بزرگ ایران باشند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در سطح کشور حدود دویست و بیست هزار شهید دفاع مقدس را تقدیم اسلام کردیم و با این شهدا کشور را از این‌همه خطر عبور دادیم افزودند: حدود پانصد هزار جانباز، قریب شصت هزار آزادگان در کشور داریم که برای امروز و فردای ما تحمل اسارت و آزادگی کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کردند: در سطح استان یزد هم بیش از سه هزار و هفتصد شهید، ده هزار جانباز و ۷۵۲ آزاده داریم که این آمار در سطح میبد ما قریب ۴۰۰ شهید، ۶۵ آزاده و هزار جانباز است که همه اینها سرمایه‌های بزرگی هستند که به همه آزادگان عزیز، جانبازان و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران عرض تبریک و ارادت داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند: شما سهامداران استقلال و عظمت این کشور هستید و قدر شما دانسته است و خود شما هم این افتخار را بزرگ بدارید؛ سر را بلند بگیرید؛ چراکه پیشگام حفظ مرزهای کشور و استقلال بودید.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه شما چشم‌وچراغ و حاملان امانت اسلام در جامعه هستید خاطرنشان کردند: آزادگان و ایثارگران عزیز ما در فعالیت‌های قرآنی رتبه برتر استان را داشتند و در مسائل نخبگی هم دو استان را به خود اختصاص داده‌اند.

ایشان افزودند: وظیفه ما پاسداشت این مقام ایثارگری و وظیفه این عزیزان صیانت از ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی و اعتماد به خود و افتخار به این گذشته بسیار پرفروغ و نورانی است.

 

کلیپ در آپارات میبدما

 

.