اهدای قالی دستباف بانوان شهیدیه میبد برای ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا +عکس و فیلم

فرش دستباف بانوان محله شهیدیه میبد به عتبات عالیات اهدا شد.

به گزارش میبدما؛ بانوان محله شهیدیه میبد یک تخته قالی در ابعاد ۲٫۵*۳٫۵ را بعد از بافتن در مدت ۳ ماه برای ساخت صحن حضرت زینب(س) اهدا کردند.

این کارگاه که هفتمین قالی دستباف خود را به پایان برده است، جزء ده کارگاه قالیبافی مخصوص کمک به ساخت و ساز عتبات عالیات در میبد می باشد.

اسدی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات میبد در گفتگو با خبرنگار میبدما با بیان اینکه در شهرستان میبد حدود ده کارگاه قالی بافی در شهرستان میبد در جهت بافت قالی برای کمک به عتبات فعال است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵ تخته قالی توسط بانوان میبدی از محلات مختلف بافته و پول حاصل از فروش آن جهت بازسازی عتبات هزینه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر تخته قالی که توسط بانوان بافته میشود و به نیت یک مکان خاص می‌باشد، عنوان کرد: از پول حاصل فروش این قالی‌ها در داخل کشور مصالح ساختمانی تهیه شده و به عتبات ارسال میشود.
رییس ستاد عتبات عالیات میبد گفت: هزینه این قالی ها صرفاً در ساخت صحن حضرت زینب سلام الله علیها که در مساحتی بالغ بر ۶۶ هزار متر مربع و در ۴ طبقه است مصرف میشود و در این امر خیر حدود ۹۰ الی ۱۰۰ نفر از بانوان مشارکت دارند.

کلیپ در آپارات میبدما