سفر بشار اسد به ایران یک جشن بزرگ پیروزی بود + فیلم

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران گفتند: بعد از حوادث عجیب داعش این اولین سفر رئیس جمهور سوریه و عرض ادب او به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب یک جشن بزرگ پیروزی بود.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه نباید از کنار این موضوع به سادگی عبور کرد افزودند: جریان تکفیری افراطی مذهبی وابسته به استکبار به نام داعش یک جریان مخربی بود که می توانست صد سال منطقه ما را در جنگ و نزاع فرو ببرد و تمام عتبات ما را در معرض تخریب قرار دهد و حاشیه امنی برای اسرائیل ایجاد کند.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند: این جریان تند می توانست تمام امنیت ملت های منطقه و ایران را مورد هجوم قرار دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ابعاد حرکت بسیار تند و غیرعقلانی که برخی از قدرت های استکباری آن را ساخت و پرداخت کردند را بسیار خطرناک خواندند و اظهار داشتند: ما هنوز سفر بشار اسد به ایران و ملاقاتش با مقامات و رهبر معظم انقلاب را بعنوان یک پیروزی درک نمی کنیم.

ایشان با صراحت گفتند: ما هرگز نگفتیم در سوریه یک حکومت کاملا عادلانه است؛ ما می گوییم سوریه دژی در برابر یک جریانی که هم عتبات ما را از بین می برد هم امنیت کشور و ملت ما را خدشه دار می کرد و هم امنیت جهان اسلام را از بین می برد و حاشیه امن برای اسرائیل ایجاد می کرد ایستاد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اینها آمدند گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب و عقلانی را با یک اسلام خشک بی ربط جایگزین کنند گفتند: آنها در یک قدمی فتح بغداد و دمشق، ضربه زدن به امنیت ایران در مرزهای کشور، تجزیه کردستان عراق و در آستانه تجزیه سوریه بودند.

امام جمعه میبد افزودند: اگر کشورهای اسلامی تجزیه می شد و گروه های اینچنینی حاکم می شدند اسرایئل صد سال نفس راحت می کشید.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: ما هنوز نمی دانیم که حرکت سپاه مقتدر، بسیج عزیز، حشدالشبی و گروه های انقلابی که در منطقه شکل گرفتند چه کارهای بزرگی انجام دادند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در سخت ترین شرایط که استکبار و دلارهای نجس سعودی سرازیر شده بود تا شعائر دینی ما را از بین ببرد اظهار داشتند: یک مرد مقتدر در جهان اسلام قد برافراشت و با تمام قاطعیت گفت در مقابل اینها بایستید که دشمنان در سوریه و عراق شکست می خورند.

آیت الله اعرافی تصریح کردند: امروز همسویان ایران از یمن گرفته تا سوریه و عراق همه صف کشیده اند و اسرائیل در اوج مذلت قرار دارد و ایران در اوج اقتدار قرار دارد و این اقتدار را باید با علم، دانش، اخلاق، معنویت، شجاعت و حکمت و صبوری صیانت کرد.

ماه رجب حرکت نو برای خودسازی و معنوی است

مدیر حوزه های علمیه در آستانه ماه رجب و شعبان و رمضان هم با اشاره به سنت هر ساله که پیشاپیش یکدیگر را به بهره گیری از فرصت های پردرخشش سفارش می کنیم افزودند: مطابق روایات ما این سه ماه کاملا ویژه از سال است و درهای بهشت و دروازه های لطف خود و ابواب رحمت و عبادت خدا در این ماهها به روی انسانها باز می شود و ماه رجب آغاز یک اردوی اخلاقی معنوی است و با شروع ماه مبارک رجب انسان های بزرگ وارد این اردوگاه نو و جدید می شوند.

ایشان گفتند: نگاه ما و شما باید به رجب شروع یک دوره نو و حرکت جدید و دوره خودسازی و معنوی باشد.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه مبادا که در این ماهها هم همچنان اسیر غفلت ها باشیم و در غفلت ها بمانیم افزودند: این صراط مستقیم و ندای ملکوتیان که عین الرجبیون این یک ندا و خطاب بسیار تکان دهنده است و هلال ماه رجب که دیده میشود؛ ملائکه الهی از عالم غیب و کروبیان می گویند: کجا هستند میان شما رجبی ها و دلدادگان به لطف ها و رحمت های خدا در ماه رجب.

صیانت از فضای سبز مقوله شرعی و انسانی است

امام جمعه میبد با گرامی داشت روز درختکاری و توسعه فضای سبز گفت: به همان اندازه که ما از نماز و عبادت می گوییم به همان اندازه هم باید از یک جامعه سالم محیط زیست درست مورد سخن بگوییم.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه مقوله درخت کاری و حفظ فضای سبز و رعایت مقررات در محیط زیست کاملا مقوله اخلاقی، انسانی، دینی و شرعی است گفتند: باید صیانت از فضای سبز، باغات، جایگزین کردن فضاهای سبز جدید به جای باغات و فضاهایی که تخریب می شود را جز وظایف خود قرار دهیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری نهادهای هستند که وظیفه دارند با برنامه ریزی به محیط زیست و فضای سبز عنایت کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: یک روی دیگر کارخانه ها و صنایع، ادارات و آحاد مردم اند که باید به مقوله حفظ فضای سبز با رعایت حداقل در مصرف آب توجه کنند.

هیچ خانواده ای نباید از اقل نیازهای خوراک و پوشاک در عید محروم باشد

آیت الله اعرافی با اشاره به درپیش بودند هفته احسان و نیکوکاری هم از تلاش های کمیته امداد و موسسات خیریه و بهزیستی قدردانی کردند و گفتند: در شرایطی که ما قیمت گوشت و روند تصاعدی را طی ماههای اخیر شاهد هستیم و قشرهای زیادی از اقل اینها بی بهره اند؛ باید همه موسسات خیرین، کمیته امداد و بهزیستی حتما خیزشی در پایان اسفند کنند که در ایام عید و آغاز سال هیچ خانواده ای از اقل نیازهای پوشاک خوراک محروم نباشد.

 ایشان افزودند: دولت هم باید نظارت و کنترل قیمت ها را بیشتر کند.

امام‌جمعه میبد در پایان سال و آغاز سال جدید هم بر آمادگی برای شروع سال در شهرستان تأکید کردند و گفتند: نظافت، آراستگی شهر، رفع سد معابر در سال جدید و توجه به مسائل اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی باید در دستور کار مسئولان باشد و مردم هم همکاری کنند.

 

کلیپ در آپارات میبدما

 

.