پررنگ کردن تعصبات میبدی و اردکانی خدمت نیست/ کتاب ” آن‌سوی مرگ ” را تهیه کنید و بخوانید

امام جمعه اردکان نسبت به تعصبات ایجاد شده بین مردم اردکان و میبد واکنش نشان داد.

به گزارش میبدما؛ صفحه مجازی “قلب فرهنگی” نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان که در ایام فاطمیه در یکی از مجالس رکن آباد میبد به عنوان سخنران حضور داشت، اظهار داشت: ازنظر دین و عقل، تعصبات شهری، نژادی، جناح و قبیله مردود است؛ خداوند متعال فرموده؛ “وجعلناکم شعوبا و قبایل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقاکم…”
وی افزود: اگر اشخاص و احیاناً مسئولی در هر دو شهر، تعصبات قومی و قبیله‌ای را تحریک می‌کنند و حساسیت‌ها را به مردم می‌کشانند خدمت نمی‌کنند.
حجت الاسلام شاکر با اشاره به این موضوع که کار خوب و شایسته از هر کس و در هر کجا باشد قابل ستایش است، گفت: نشانه بلوغ اجتماعی و دینی و فرهنگ بالای جامعه این است که این حساسیت‌ها در میانشان رنگ‌باخته باشد.
وی بیان داشت: یکی از نویسندگان توانای میبدی کتاب خوبی نوشته که من بدون تعصب مروج این کتابم و تعداد زیادی را خریده و در جلسات متعدد معرفی کرده‌ام و حتی به برخی مسئولان استانی و شهرستانی هدیه داده و می‌دهم.
امام جمعه اردکان تصریح کرد: به شما هم سفارش می‌کنم کتاب ” آن‌سوی مرگ ” از جناب آقای جمال صادقی را بگیرید و بخوانید و ترویج نمایید.
وی با بیان این نکته که قران کریم نیز بر یاد مرگ و زنده نگه داشتن موضوع معاد تاکید دارد، ادامه داد: در هر جامعه‌ای یاد معاد و حساب‌وکتاب دقیق آخرت زنده باشد، آمار جرم و گناه کاهش می‌یابد.
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر گفت: این کتاب چنین اثری دارد و وقتی انسان در چنین فضایی قرار می‌گیرد بسیاری از امور مادی و دنیوی مثل ثروت و شهرت و ریاست که برای برخی خیلی بزرگ و مهم است بی‌ارزش می‌شود و رنگ می‌بازد.