آئین جهانی شدن زیلو ۲۷ بهمن با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد/ باید از شهر مسیر گردشگری به شهر مقصد گردشگری تغییر کنیم

شهردار میبد گفت: بیست و هفتم بهمن ماه آئین جهانی شدن زیلو در میبد برگزار خواهد شد.

به گزارش میبدما؛ علیرضا نقوی شهردار جدید میبد در اولین جلسه با اصحاب رسانه شهرستان، با تبریک جهانی شدن زیلو به پیشکسوتان این هنرصنعت و مردم میبد، اظهار داشت: ۲۷ بهمن ماه آئین جهانی شدن زیلو را با حضور میهمانان داخلی و خارجی در هتل کریاس پلاس برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این موضوع که روز ۲۶ بهمن نیز با جشنی مردمی در همان مکان و از ساعت ۱۷ در خدمت مردم هستیم، افزود: رونمایی از سند جهانی ثبت زیلو و تمبر یادبود مربوط به این اتفاق را در روز ۲۷ بهمن خواهیم داشت.

وی بیان داشت: ایجاد زنجیره انسانی در اطراف نقش زیلوی ۴۰۰ متری در نارین قلعه، رونمایی از کتاب میبد و منتشر شده از طرف دانشگاه آکسفورد و رونمایی از اِلمان جدید میدان زیلو از دیکر برنامه های این آئین می باشد.

نقوی با اشاره به غرفه شهرداری میبد در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در مصلی میبد، خبر داد: شهرداری میبد در نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی کشور که اول تا سوم اسفندماه در بندرعباس برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

وی با بیان این نکته که باید از شهر مسیر گردشگری به شهر مقصد گردشگری تغییر کنیم، خاطرنشان کرد: در برنامه هایی که داریم سند شهر گردشگر را که در حال تدوین است، رونمایی خواهیم کرد.

شهردار میبد گفت: در سال آینده بودجه فرهنگی شهرستان ۵ الی ۶ برابر افزایش خواهد یافت و گروه هدف ما در این محور اصولا به سمت کودکان، بانوان و خانواده سوق پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار میبد ما در مورد همراه و همفکر کردن تیم شهرداری میبد برای موفقیت بیشتر در امور مدیریت شهرداری نیز گفت: بنا را بر این گذاشته ایم که در این مسیر از نظرات همه دوستان، من جمله شهرداران سابق میبد استفاده کنیم.

علیرضا نقوی تصریح کرد: به هر حال افرادی که در این شهرداری قبلا زحمت هایی کشیده اند، دارای تجربیاتی هستند که می تواند برای موفقیت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.