راهپیمایی اربعین نمایش قدرت اسلام است + تصاویر

امام جمعه میبد گفت: برخی تلاش می‌کنند شکوه اربعین را بشکنند و این راهپیمایی عظیم شکل نگیرد، اما باید بدانیم که راهپیمایی اربعین نمایش قدرت اسلام است.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه شهر میبد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: از آفت‌های دارایی و توانایی، اسراف و سرمستی در مصرف است و این مورد هم در مال و هم در قدرت نمود پیدا می‌کند، لذا آرامش و کنترل مصرف در غنی از نشانه‌های تقوا است.

وی در ادامه با گرامیداشت فرارسیدن ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر افزود: برخی تلاش می‌کنند شکوه اربعین را بشکنند و این راهپیمایی عظیم شکل نگیرد، اما باید بدانیم که راهپیمایی اربعین نمایش قدرت اسلام است.

رییس حوزه‌های علیمه کشور با بیان اینکه برخی تلاش می‌کنند با تضعیف رابطه میان دو ملت عراق و ایران تلاش می‌کنند، اذهان دو ملت را نسبت به یکدیگر خراب کنند و آنها را از هم متفرق کنند، بیان داشت: دشمن در صدد بود با توطئه، کسانی را در سطح بالای کشور عراق بگمارند که به روابط و اتحاد دو کشور ایران و عراق معتقد نباشند. عده‌ای نادان و منافق هم در ایران و عراق با آنها همراهی کردند که البته با نقش رهبری جریان اسلامی در کشورهای ایران و عراق، دشمنان در این زمینه موفق نشدند.

امام جمعه میبد سپس با اشاره به این که اربعین پدیده بزرگ سیاسی، اجتماعی و معنوی عالم اسلام است، تصریح کرد: قدرت جریان اسلامی در اربعین متجلی است.

وی اظهار امیدواری کرد: اربعین امسال با کمک مسئولان و همت مردم پرشکوه‌تر از گذشته باشد.

امام جمعه میبد در ادامه با پرداختن به برخی موضوعات سیاسی کشور و بین‌الملل، ضمن توصیه هوشیاری به مسئولان گفت: امریکایی‌ها می‌خواهند کشور ایران ‌و مردم آن را در حالت بلاتکلیفی نگهدارند و این مساله بر روی اقتصاد ما تاثیر دارد.

وی تأکید کرد: مسوولان و مردم باید خود را در گروی تصمیم‌های امریکایی‌ها نگه ندارند و با خروج از حالت انتظار، اقتصاد کشور را فعال کنند.

آیت‌الله اعرافی توجه دولت به قشر متوسط به پایین جامعه را خواستار شد و اظهار داشت: اقشار متوسط به پایین مردم در حالت سختی به سر می‌برند و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: مردم متدین با ردیگر در ۱۳ آبان تحلیل‌های دشمن را به هم خواهند ریخت و ملت ایران با تحمل مشکلات فریاد مقابله با ظالمان عالم را بلند خواهد کرد.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به هفته ورزش و تربیت بدنی، خاطرنشان کرد: اهمیت مسأله ورزش برای همه روشن است، اما باید در کنار ورزش حرفه‌ای به وررش همگانی و فرهنگ‌سازی برای سلامت مردم نیز توجه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از نهادهایی نظیر آموزش‌و پرورش، شهرداری و کارخانه‌ها خواست زمینه بیشتر ورزش همگانی را در شهرستان میبد فراهم کنند.

امام جمعه میبد همچنین از مشارکت و حضور خیرین در پروژ‌ه‌های ورزشی قدردانی کرد و گفت: بی‌شک این اعمال از صالحات است، از پرداختن خیران به امور ورزشی در شهرستان میبد بسیار متشکریم و امیدواریم این مشارکت ادامه داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با تأکید بر این که باید به اختصاص امکانات ورزشی در محلات نیز توجه کرد، گفت: در بخش ورزش بانوان هم باید این امر با رعایت مسایل شرعی دنبال شود.

وی گفت: سرانه ورزش‌های بومی و زورخانه‌ای در میبد بسیار خوب است و همه این‌ها باید با روح دینی اسلامی و فرهنگی توسعه پیدا کند.