گره زدن حل مشکلات کشور به معاهدات خارجی خطایی بزرگ است

امام جمعه موقت میبد: گره زدن حل مسائل کشور به به معاهدات خارجی مانند FATF و خارج از کشور، یک خطای بزرگ است، ما نباید مسائل کشور را به اموری که در دست ما نیست گره بزنیم.

به گزارش میبدما به نقل از میبد خبر، حجت‌الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد با اشاره به هفته تربیت بدنی بیان داشت: جذب جوانان به ورزش و میادین ورزشی و صرف انرژی و فعالیت جوانان در میادین و محیط های سالم ورزشی می تواند نقطه مقابل تهاجم فرهنگی باشد و آنان را از بسیاری از انحرافات، خطرها و آسیبهای اجتماعی جامعه کنونی مصون نگه می دارد.

وی افزود: مسئولان در گسترش ورزشهای همگانی و خانوادگی همت گماشته و طراوت جامعه را با ورزش دو چندان کنند.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه نباید دشمن و توطئه های آن را نادیده یا دست کم گرفت، ابراز داشت: دولت با همکاری مردم و با وحدت و انسجام می تواند مشکلات را حل کند زیرا کشور ظرفیت و پتانسیل لازم را برای پشت سر گذاشتن بحران ها دارد.

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به تعبیر مقالم معظم رهبری در خصوص سلاح شیمیایی بودن برخی رسانه ها اظهار داشت: ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد ابزار خطرناکی است که بصیرت و آگاهی ملت را نشانه می گیرد، گرچه خرابی فیزیکی ندارد ولی افکار و عقاید را ازبین می برد. مسئولان نباید اجازه دهند این وسایل، ابزاری شوند که دشمن راحت بتواند آن را علیه مردم ما به کار ببرد. با هوشیاری، بصیرت، وحدت و همدلی می توان مکر دشمنان را به خودشان باز گرداند.

امام جمعه موقت میبد در بخش پایانی سخنان خود گره زدن حل مشکلات کشور به معاهدات خارجی مانند برجام و FATF خطایی بزرگ دانست و گفت: گره زدن حل مسائل کشور به برجام و خارج از کشور، یک خطای بزرگ است، ما نباید مسائل کشور را به اموری که در دست ما نیست گره بزنیم به عنوان نمونه امروز اقتصاد کشور که حال و روز خوبی ندارد چون به برجام گره خورده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه آنچه باعث عقب رفتن دشمنان است مذاکره و سازش نیست، بلکه مقاومت است، اظهار داشت: از شورای نگهبان می خواهیم که با دقت و هوشیاری کامل مصوبات مجلس در خصوص FATF بررسی کرده و مصحلت امت اسلامی ایران را در تمامی جوانب مد نظر داشته باشند.