نمایندگان، آینه تمام نمای ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی باشند | گزارش تصویری از نماز جمعه

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، اقدام سپاه پاسداران در انتقام حادثه تروریستی اهواز را ستود و گفت : رزمندگان مقتدر سپاه در کمترین زمان ممکن با هدف قراردادن مقر تروریست ها انتقام جانانه ای از تروریست ها گرفتند.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه ، حجت الاسلام علیرضا حسنی افزود : به دشمنان این مرز و بوم اعلام می کنیم که نظام اسلامی و نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی و امنیتی ما ، کسانی که می خواهند ناامنی را در این کشور رقم بزنند هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد و این را سپاه و نیروهای مقدر نظامی ما در این حوادث اخیر تروریستی اهواز نشان دادند.
نیروی انتظامی باید مظهر عزت و اقتدار و رحمت باشد
خطیب جمعه موقت میبد آغاز هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و افزود : نیروی انتظامی باید مظهر عزت و اقتدار و رحمت باشد.
وی گفت : نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی و نظام ولایی خودش را حفظ و با عموم مردم هم با کمال رحمت و رعفت رفتار کند.
فرماندهی اقتصادی در این شرایط باید چابک باشد
امام جمعه موقت میبد با اشاره به مسائل اخیر اقتصادی کشور ، آن را جنگ تمام عیار اقتصادی خواند و گفت : دشمنان همه راهها را امتحان کردند و فهمیدند که اگر می خواهند این نظام را ازپا دربیاورند و انقلاب را زمینگیرکنند باید از طریق مسائل اقتصادی وارد شوند.
حجت الاسلام حسنی افزود : باید فرماندهی مسائل اقتصادی در این موقعیت ویژه و حساس عین فرماندهان زمان جنگ چابک باشد تا بتواند در میدان جنگ تمام عیار اقتصادی پنجه در پنچه دشمن بیافکند.
وی خطاب به دولت از خالی بودن بعضی از وزارتخانه ها از وزیر گفت : مدتی است که در این جنگ اقتصادی بعضی از وزارت خانه هایی که باید در صف مقدم این جنگ اقتصادی باشند بدون وزیر ماندند و کسی معرفی نشده است و دولت در معرفی سکانداران وزارتخانه هایی که مسئولیت اقتصاد در این کشور را بر عهده دارند تعللش بیشتر از این جایز نیست.
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه خیلی از این مسائل به معنای واقعی کلمه جنگ روانی است و این جنگ روانی بیشتر نشات گرفته از فضاهای مجازی و رسانه ها است به مردم توصیه کرد تحت تاثیر این جنگ روانی واقع نشوند.
وی تصریح کرد : گاهی در جامعه احساس می شود نظارت دولت بر قیمت ها ضعیف است و عده ای اهل اجحاف و سودجو از آب گل آلود می خواهند ماهی بگیرند که دولت باید نظارتش را قوی تر کند.
امام جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : اگر می خواهیم مسائل اقتصادی سر و سامان بگیرد ؛ قوه قضائیه باید با اقتدار با مفسدان اقتصادی خصوصا با دانه درشت ها برخورد کند.
حجت الاسلام حسنی ضمن تشکر از برخورد اخیر قوه قضائیه با بعضی از افرادی که بعنوان مفسد اقتصادی بودند ، گفت : سر پنجه های عدالت به سراغ کسانی برود و گلوی کسانی را بفشارد که خون مردم را به شیشه می کنند و وسایل مورد نیاز مردم را احتکار می کنند.
مسئول اف ای تی اف گروه مالی و خزانه داری امریکاست
خطیب جمعه موقت میبد با تذکر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم گفت : مجلس خانه ملت است و نمایندگان باید آینه تمام نمای ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی باشند.
وی با اشاره به بررسی لایحه اف ای تی اف” گروه ویژه اقدام مالی” در مجلس گفت : مسئول این گروه ویژه اقدام مالی خزانه داری امریکاست و باید با سوء ظن با این لایحه برخورد کرد و به تذکرات دلسوزانه رهبری که در دیدار با نمایندگان مجلس بیان کردند و در موضع گیری اخیر مراجع عظام تقلید راجع به خطری که تصویب این لایحه برای کشور به بار می آورد توجه کرد .
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه نکند مثل برجام که در۲۰ دقیقه مصوب شد این لایحه هم باعث خسارت به کشور شود افزود : در قضیه تصویب این لایحه باید حرف دلسوزها را گوش داد و نظر رهبری را اعمال کرد تا با تصویب این لایحه کشور دچار مسائل امنیتی و اقتصادی نشود.
تجمع بسیجیان نمایش اقتدار جوانان در مقابل دشمنان بود
حجت الاسلام حسنی با اشاره به تجمع هفتصد هزار نفری بسیجیان در نقاط مختلف کشور به ویژه تجمع یکصد هزار نفری در ورزشگاه آزادی گفت : این همایش در آستانه چهل سالگی انقلاب و در این موقعیت حساس مملکت و وضعیت اقتصادی و بعد از حادثه تروریستی اهواز ، پیام روشنی به دشمنان داشت تا بفهمند با چه جوانانی روبرو هستند.
خطیب جمعه موقت میبد با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در این تجمع و در جمع بسیجیان ، برگزاری هرچه باشکوه تر کاروان پیاده اربعین حسینی را ضروری خواند و گفت : آن طوری که در بعضی از روزنامه های داخلی کشور و نوشته های کشور عراق وجود دارد دستی در کار است تا بین ملت ایران و عراق رخنه ایجاد کنند تا اربعین را کمرنگ کنند.
وی افزود : حماسه اربعین مورد نیاز امت اسلام و در حقیقت صدور انقلاب است ؛ بنابراین این حماسه هم با کمک دولتمردان و هم با اتحادی که بین ملت ایران و عراق وجود دارد باید نسبت به سالهای قبل پررونق تر برگزار شود.
امام جمعه موقت میبد عظمت ایران و اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیر بودن این ملت امتحان داده را یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت : جمهوری اسلامی و انقلاب بود که این کشور را از زیر یوغ امریکا و استکبار نجات داد .
حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه اعتقاد مقام معظم ولایت به جوانان یکی دیگر از محورهای رهبر معظم انقلاب بود افزود : متاسفانه بعضی ها می خواهند جوانان را مشکل نظام و انقلاب جلوه دهند در حالی که مقام معظم رهبری بر این باورند که جوانان راه حل مشکل اند نه مشکل.
وی با اشاره به شکست های متعدد امریکا در منطقه و در عراق ، سوریه ، افغانستان ، پاکستان و لبنان گفت : این شکست ها نشان می دهد این قدرت پوشالی شکست پذیر است.
شکست امریکا در تحریم اقتصادی ایران قطعی است
حجت الاسلام حسنی شکست امریکا در تحریم های اقتصادی علیه ایران را با اتحاد مردم و هوشیاری مسئولین کشورمان قطعی عنوان کرد و گفت : این ملت با اتحاد خود و عبور از تحریم اقتصادی ، یکبار دیگر سیلی محکمی به امریکا خواهد زد .
وی با اخطار به بعضی از روشنفکران که مرتب خواب غرب و امریکا را می بینند و در کشور مصاحبه می نویسند و در فضاهای مجازی منتشر می کنند که تنها راه حل مشکلات این کشور پناه بردن به امریکا و غرب است را خیانت به کشور خواند.
فضاهای مجازی در دست دوستداران انقلاب زیباست
امام جمعه موقت میبد فضاهای مجازی را به تعبیر مقام معظم رهبری مانند بمب شیمایی دانست و افزود : این فضا اگر در دست دوستداران انقلاب باشد و از آن برای تبین انقلاب و دستاوردهای نظام استفاده کند بسیار زیبا و ارزشمند است ولی اگر در دست دشمن قرار گیرد بسیار خطرناک است .
وی بالا رفتن دلار در هفته اخیر را فعالیت تعدادی از این فضاهای مجازی عنوان کرد و گفت : قوه قضائیه با این فضاهای مجازی که بدون هیچ قانونی اقدام به افزایش نرخ دلار می کردند برخورد کرد .
بسیج در هر نقطه و زمینه ای که نظام و رهبری صلاح بداند در وسط میدان است
امام جمعه موقت میبد دفاع جانانه رهبری از شجره طیبه بسیج را یکی دیگر از محورهای بیانات رهبری خواند و گفت : جوانان در دوران قبل از انقلاب و ترورهای خیابانی و دوران ۸ سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند اما امروز عده ای متاسفانه می خواهند بسیج را منحصر به مسائل نظامی کنند ، در حالی که فعالیت بسیج در امر سازندگی برای قشر محروم قابل ستایش است و امروز بسیجی در هر نقطه و زمینه ای ، نظام و رهبری صلاح بداند ؛ برای دفاع از نظام و ارزشهای انقلاب در وسط میدان است.
وی سالروز شهادت پیام رسان جریان کربلا حضرت امام سجاد را تسلیت گفت.